Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Camping

    Får vel bidra her jeg også, dette hendte for mange år siden på en camping i sverige. Hadde akkurat fyrt opp en Silverfox (gammel stor tung 4*4 nitro kjerre for de som ikke kjenner denne) kjørte litt rundt på campingen, alt ok, plutselig stikker den, full gass, smeller inn i en campingstol med ett kvinnfolk i, stolen kolapser å kjerringa i bakken. Var rimelig flau når jeg gikk å henta den bilen.......

    Håvar
    Håvar Pedersen -72
    Ikke så mye i hyllene lenger..... Ride it like u stole it http://www.bmsk.no/RC/

    Comment


    • #47
      har ikke sjedd noe her på en stund. har tråden gått i glemmeboka?

      får komme med et veldig useriøst inlegg: skulle starte bilen på vinterstid, det har virka før så den var riktigt innstilt, men den starta ikke. prøvde med varmepistol men det funka ikke heller, prøve å lade gløderen, null fyr da også. da ga jeg opp.

      kluet er: det at bilen ikke starta nesten uansett er noe av det værste innen RC...

      ikke ta dette seriøst, kan slettes om nødvendigt.
      Tamiya TL01
      Kyosho Giga Crusher SF(selges)
      HPI Baja 5b v2.0

      Comment


      • #48
        her om dagen,

        Nice,

        Jeg hadde en fin en her om dagen.. Andre dagen jeg tar fram bilen i år for å kjøre. Utolmodig og gira på at banen skal åpne... Så mens man venter, hva med litt bashing på en bmx bane?..

        Kjører litt, justerer litt og bilen går fint. Kompisen min finner ut at han skal bygge hopp på hoppet som var der fra før. Første gangen tar jeg sånn halvfin fart og hopper en 4-5 meter, lander på flata å alt er greit.
        Andre gang. Tar litt mer fart kjører på som f.. holder gassen for å prøve på en backflip. Bilen går vel 4 meter rett opp. Vender i halveis i luften å styrter opp ned mot det deilige behagelige stein-underlaget.

        Utrolig nok, det eneste som skjedde var at skruen/bolten som holder fast dempern knakk så demperen ble hengende å slenge. 10 pakk med nye skruer 30 kr.

        Så ble kjøleribba til motoren klemt sammen på den ene siden. Bilene går fortsatt fint, men jeg vet ikke om den "klemmen" bør gjøres noe med?



        Nå har banen åpnet, å idag blir det kjøring. Hurrrra...
        Tore "Roika" Søberg 86mod
        M05
        sigpic

        Comment


        • #49
          Tau turen

          Verste historien min må vell ha vært med Carson Cr-4`en min, en hissig 2 girt Touringbil.. Var på Tau og kjørte med Tim, holdt på og kjøre en god stund, og bilen gikk som et h*****. Senere gikk vi ned på veien og kjørte, også merket jeg at noe var galt. Bilen var helt spinnvill, spant hele tiden Tok og sjekket bilen, viste seg at skruen til drivakling koppen hadde forsvunnet.. Heldigvis hadde en venn av Tim en ekstra Men uhellet skulle ikke stoppe, etter litt kjøring i gata ble den godt varm, og jeg tok sjangsen på og kjøre den skikkelig hardt.. Ende med at jeg kjørte breit rund svingen, og ga bånn gass opp mot der vi sto igjenn.. Bilen lå vell i rund 80 da den traff et kumlokk som sto "litt" for høyt opp av asfalten Bilen fløy 2-3 meter opp i lufta, ga bånn gass, potta løsna og bilen landet rett forann beina mine Turen ende med at chassiplata ble bøyd til det uigjennkjennelige, og en bærearm knakk + diffhuset forann ble revet av festene ... Dette var med knall nye felger, første turen etter bilen blei plukt i atomer.... sånne opplevelser er noe dritt Satt chassiplata i skrustikka og retta det meste, og tok resten med gummihammer`n Superlim og limpistol kom godt med den dagen ja Dagen etterpå var bilen i gang igjenn, men gikk ikke beint fram kan du si

          Tim har vell noe og tilføye ?

          BTW : Bilen har også tatt fyr engang, med litt hjelp av sprukket fuelslang og Lene`s røyk
          Last edited by djegga; 24 April 2008, 15:04.
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

          Comment


          • #50
            kansje tråden kan bli klistra på 1. side?
            Tamiya TL01
            Kyosho Giga Crusher SF(selges)
            HPI Baja 5b v2.0

            Comment


            • #51
              Originally posted by ollie92- View Post
              kansje tråden kan bli klistra på 1. side?
              jojo, den kan vell det
              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

              Comment


              • #52
                Mine uhell..

                Det første uhellet var vel med en Buggy fra Kyosho.. Hadde en RCgruppe på en skole jeg gikk på for et par år sia.. Tenkte jeg skulle teste bilen skikkelig, og fikk en fyr til å bygge et hopp, greit nok, bilen hoppa fint som F*** og jeg syntes detta var drittøft... Gir bånn fitte på neste tur.. Resultat: Bilen flyr 6-7 meter rett opp, og lander litt bakpå.. Resultatet var ekstremt bøyd støttestag, knust vinge, løs motor, sprekk i begge bakfelga og ei avrivi potte...

                Uhell #2: Var like etter at jeg hadde kjøpt en Kyosho Ultima St av brutter'n.. Lekte meg litt på noen osshopp, fikk kontra'n av en slædd, og lander på ene bakhjulet.. Resultat: Knekker ene akslingsdelen bak..

                Uhell #3: Dro med Ultima'n på jobben (Jobber på et lager) Så ville jeg hoppe ut av den største lastebilen vår... Satte løftelemmen i sånn ca 45 graders vinkel... Gir bånn fitte ut av lastebilen... Resultat: Forvrengt styring og en del fusking fra motor'n..

                Uhell #4: Kjøpte nye dekk til Ultima'n.. Dro den med til Hønefoss og der funka den som F***.. Dro hjem til meg selv etter ei helg og skulle brife for brutter'n hvordan den gikk osv Resultat: Smarte meg gir bånn fitte ut på parkeringsplassen og uten å tenke på det, gir på for mye, og røsker alt av drivverk i filler!!! Den står på hylla enda...

                Uhell #5: Dro med Skyline R32'n på jobb... Tenkte jeg skulle drifte litt på lageret da.. Resultat: Jeg legger opp en fin drift rundt en reol, samtidig som en annen kommer med utetrucken vår... Traff bakerst på karosseriet med dekket, og sendte den et par meter til værs


                Det var da mine uhell...

                (Og forresten, har noen alt av drivverk til en Ultima liggendes, send meg en mail)
                sigpicMorten Nilsen 1989
                Har mye rart innen RC..

                Comment


                • #53
                  Hehe

                  husker godt de eirik stokkbegge to den lyden.du låg og rånet mens eg inkjørte pisja mi:P
                  sigpicTim Lendengen 1994 modell.Bor på Tau.
                  Kjører lightning 2 sportNå er hyper 21 motoren på plass og hyper EFRA 2059 potte

                  Comment


                  • #54
                    Min gikk som som et J**** monster før det kumlokket angrep meg
                    + din bil bare kødda og stoppet hele tiden, min svev jo å jeg hadde faktisk bilen i full drift "bokstaveligtalt" dagen ettrpå
                    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                    Comment


                    • #55
                      jah, har ikke hatt noe helt forferdelig, men har da to:

                      1,kræsja med en hsp atomic warhead rett i en fortauskant. chassiplata blei exxxxxxtremt bøyd!(ble vel mer glad en sint!

                      2. fiksa thunder tigeren til en kompis, og fikk da til belønning låne bilen over helga. tok meg da en tur til en grusbane. kjørde opp igjen og der var det en fint "asfaltstup" (asfalten gikk brått nedover). jaja, tenkte jeg, får vel prøve og hoppe ned der da. gidde bonn gass, bilen hoppa, og den landa på hodet med full gass. rekna med at noen batteri hadde føke ut. tenkte at det var litt surt og satte meg på sprang. kom da på at rett før jeg hoppa var motoren faretruende varm og satte i spurten. jeg greide og komme meg bort før motoren skar seg. ingen batterier eller ledninger var borte. når bilen fauk på hodet så hadde asfalten skrapt på av-knappen slik at bilen skrudde seg av på full gass!!
                      Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                      O.sæland hobby

                      Comment


                      • #56
                        Skjedde ei ulykke hos meg idag, Dreiv å feis rundt med Wheely King'n da den plutselig helt uten videre, tar framlengs salto... Løper bort til bilen og ser noe veske som renner... Jo, hva har skjedd? Jeg KNAKK ene demper'n foran -.- Dagen etter at jeg knakk et feste >_<
                        sigpicMorten Nilsen 1989
                        Har mye rart innen RC..

                        Comment


                        • #57
                          jaja, så jeg og 2 kompiser skulle ut å kjøre på en finfin lørdags kveld ved en grus-fotballbane-sak.
                          Jeg lånte sintech gt-10 til en av kompisene mine, jeg startet den og justerte den for han. rett etter jeg fikk justert force .15 motoren røyk selvfølgelig clutchen. så den opplevelsen fikk han ikke (han hadde ikke kjørt nitrobil før)

                          da var det rett på savagen. var litt kaldt ute så olja i enveislageret og snorstarten ble kald og seig, så starting var et helvete. men var bare å skru ut pluggen, helle litt nitro i stemplet, skru igjen og starte etter jeg hadde kjørt ca 1 min slår failsafen inn når jeg svinger og gir gass. så var bare å glemme å kjøre...

                          nå kommer "værste opplevelse" jeg lot motoren gå for å tømme tanken med bensin. imens skulle jeg bytte batteri med sintechen, (tenkte det var lite strøm på batteriet på savagen) plutselig går savagen i ca 1/5 throttle i fra meg, over HELE grusbanen som er ca 100 meter lang. jeg løper som jeg aldri har løpt før med DET adrealin kicket!!!
                          jeg kommer nærmere og nærmere savagen som går i ca 18-20km/t men plutselig slår 2. giret inn og bilen fyker ifra meg. den setter kurs mot en murvegg på skolen i en ganske stor fart. (heldigvis ikke full fart!) jeg roper "NEI NEI NEI!!" og PÆAWWAN!! rett i murveggen. jeg fortsetter å løpe mot bilen som ennda går mot et mål eller noe og tipper til slutt på hodet, motoren har et stort turtall og dekkene (40 series) utvider seg noe voldsomt. det ender til slutt med at motoren går tom for nitro og stopper, jeg setter meg ned med 180 i puls og bare ser på bilen som ser helt ødelagt ut.

                          det eneste som var ødelagt er 2 dempere og en bærearm
                          hadde vært ille om den hadde kjørt på ei lita jente elns.

                          demperstangen er den nye bremsestangen : )
                          som dere ser så ble den pinnen som holder bærearmen dratt rett ut av sporene og demperen knekt.
                          Attached Files
                          Last edited by action; 24 August 2008, 22:35.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by action View Post
                            jaja, så jeg og 2 kompiser skulle ut å kjøre på en finfin lørdags kveld ved en grus-fotballbane-sak.
                            Jeg lånte sintech gt-10 til en av kompisene mine, jeg startet den og justerte den for han. rett etter jeg fikk justert force .15 motoren røyk selvfølgelig clutchen. så den opplevelsen fikk han ikke (han hadde ikke kjørt nitrobil før)

                            da var det rett på savagen. var litt kaldt ute så olja i enveislageret og snorstarten ble kald og seig, så starting var et helvete. men var bare å skru ut pluggen, helle litt nitro i stemplet, skru igjen og starte etter jeg hadde kjørt ca 1 min slår failsafen inn når jeg svinger og gir gass. så var bare å glemme å kjøre...

                            nå kommer "værste opplevelse" jeg lot motoren gå for å tømme tanken med bensin. imens skulle jeg bytte batteri med sintechen, (tenkte det var lite strøm på batteriet på savagen) plutselig går savagen i ca 1/5 throttle i fra meg, over HELE grusbanen som er ca 100 meter lang. jeg løper som jeg aldri har løpt før med DET adrealin kicket!!!
                            jeg kommer nærmere og nærmere savagen som går i ca 18-20km/t men plutselig slår 2. giret inn og bilen fyker ifra meg. den setter kurs mot en murvegg på skolen i en ganske stor fart. (heldigvis ikke full fart!) jeg roper "NEI NEI NEI!!" og PÆAWWAN!! rett i murveggen. jeg fortsetter å løpe mot bilen som ennda går mot et mål eller noe og tipper til slutt på hodet, motoren har et stort turtall og dekkene (40 series) utvider seg noe voldsomt. det ender til slutt med at motoren går tom for nitro og stopper, jeg setter meg ned med 180 i puls og bare ser på bilen som ser helt ødelagt ut.

                            det eneste som var ødelagt er 2 dempere og en bærearm
                            hadde vært ille om den hadde kjørt på ei lita jente elns.
                            Haha, hadde vært like ille om den hadde kjørt på en liten gutt da x)
                            sigpicMorten Nilsen 1989
                            Har mye rart innen RC..

                            Comment


                            • #59
                              Værre med ei lita jente... det er aaaaaaaaaldri deres feil vett..
                              O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                              Kthxbye

                              Comment


                              • #60
                                væste oplevelse må vel være når bilen hengte seg opp på full gaass å kjørte inni garasjeveggen :P ble en fiin bøy i chassi plata :P
                                kjører Smartech Traveller :P

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X