Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • værste RC opplevelse

    her kan folk skrive om uhell de har opplevd innen RC, så folk kan fortelle om hva de gjorde når de ødela bilen/flyet/båten så andre ikke gjør samme feilen senere.
    Tamiya TL01
    Kyosho Giga Crusher SF(selges)
    HPI Baja 5b v2.0

  • #2
    Originally posted by ollie92- View Post
    her kan folk skrive om uhell de har opplevd innen RC, så folk kan fortelle om hva de gjorde når de ødela bilen/flyet/båten så andre ikke gjør samme feilen senere.
    Var nær ved å hardt skade\drepe en jentunge i parken en gang. La flatt jern opp gresskrenten og skulle hoppe på en betongkant da jeg i sidesynet ser en jentunge løpe mot bilens bane. Jeg bremser men bilen reagerer først når den er i lufta (husk at dette gikk fort). Jeg sneiet bakhodet hennes med bilen og fikk hjertet i halsen. Hadde hun bare vært et øyeblikk treigere hadde hun fått bilen i hodet. Det er den verste opplevelsen min noensinne. Er nok mye mer forsiktig nå, når det er folk rundt.

    Den mest brutale RCulykken bilen har vært utsatt for var med min 2 timer gamle Hitec SRX (den som beemerworld kjøpte av meg). Den gikk helt fint og viste ingen svakheter. Så skulle jeg kjøre litt i gresset. Bilen sluttet å reagere i ca et halvt sekund og basic RC instinkt får meg jo til å bremse og undersøke bilen. Den bremsa slakt og ga plutselig full gass uten å lystre senderen. Den kjører ca 200 meter ned en bakke og bort til ungdomsskolen bak huset og smeller inn i en jernbjelke under utetaket. Hele venstre hjuloppheng og bærearmer blir revet tvers av med hjulet på. Skaden var så omfattende at jeg måtte bruke båndsaga for å sage løs de bøyde festene til bærearmene. Det var siste gang jeg kjørte SRX. Jeg mistenker at støyen fra motoren gjorde det siden servoene fikk parkinson syndrom når motoren startet.

    Den tredje ulykken skjedde mot en kyosho offroadbil (jeg kan ikke kyoshonavn). Vi kjører på hver vår side av en snøfonne. Ganske fort. Så er det et mellomrom i snøfonnene der vedkommende selvfølgelig svinger inn og havner rett foran min bil. Og to møtende biler ved nærmest full gass på isen trenger mye avstand for å stoppe. Så begge bilene kolliderte. Han traff meg i chassiplata og ga min bil en skjev støtfanger, mens bilen hans ble smadra i fronten.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • #3
      De verste opplevelse jeg har hat var:
      Da infrenoen min hengte seg på full gass under naboens bil. Vi fikkk den ikke løs sšvi måte bruke en soppe kost. men bilene stoppa ikke aå den smalt ret i inn i en stein ca 10-12 meter borte fra der den sat fast under bilen.

      Den andre er vel da t-maxxen min hangs seg opp og krasja i et gjerde og brak i to
      Thomas Kristoffer Kovacs 1994.

      Comment


      • #4
        En kompis av meg hadde en Bazooka... Har skulle kjøre ved sida av en ekte bil (Han kjente ikke føreren) Så kom det en ekte bil mot vennen min sin bil, så den ekte bilen kjørte over vennen min sin bil

        Var bare å hive bilen i søpla
        sigpicThomas Edvardsen
        Bil: Orginalt en Savage 25 med ødelagt motor
        Tenker på en Nosram 28 :P

        Comment


        • #5
          Mugen MBX5 med 90 grader vinkel inn i en 12-13 cm høy fortauskant på bånn hyling...... Jeg så hundre lappene fly. Den ene hjulet ble bare smelt rett av bilen så landet det 80-90 meter (i luften ja) lengre nede i veien i en elv.

          Comment


          • #6
            For en 20 år siden kjøpte jeg mitt første fly. En høytvinget balsa modell med en 21 motor. Hadde ingen erfaring og gjorde den tabben at jeg festet servoene med dobbelsidig tape. Sølte fuel da jeg fylte tanken og resultatet var at servoene løsnet, men det fant jeg ikke ut før jeg lettet og hadde ingen kontroll med flyet. Flyet fløy en del runder med full throttle før det traff en kompis rett i skrittet Du kan tro han skrek Det gikk heldigvis godt, så etter ett kvarter klarte han reise seg og halte vekk, men han holdt seg i dekning neste gang jeg skulle fly.
            sigpic
            Arnt-Ove Todnem 74
            Baja 5B RTR, Savage X

            Comment


            • #7
              savage

              Det verste jeg har gjort var å kjøre utafor 10 metern på kongsten hallen..
              en kamerat av meg vedda 1000kr på at jeg ikke turte å hoppe utafor 10 metern med savagen min..
              han må være dum ass..!! så bilen min og jeg klarta over gjærde og opp på toppen.. det var jævla langt ned!!! så jeg starta bilen og full gass.. du kunne høre den sinna sts 30 motoren hyle i 3-4 sek og etter 5 sek smallt det..
              Nesten alt på hele bilen knakk!! dette skjedde før det lå vann i bassenget.. det var deler her og der.. Jeg tok det som lignet på ett lite misfoster av en savage og gikk hjem (med en 1000 lapp i lomma)..

              Dagen etter stod det i 24.. "Ungdom kjørte utenfor 10 meteren på kongsten hallen med en rc bil"..
              Hadde en film av hoppet men den er borte..
              Daniel Rustand her, 92 modell..
              Kjør hardt, kjør stil, kjør cosworth uten tvil!!:mrgreen:

              Comment


              • #8
                Har bare hatt ett par iulykker i min korte karriere..

                1: Var å testa min da nyinnkjøpte TT-01 i en garasje, hadde full pinne og mista kontrållen å kjørte rett i foten til bestefaren min... trukke det var no særlig godt.

                2: Testa XXX-S i fjor sommer utenfor huset mitt, da plutselig vinden (ja vinden) tok tak i bilen å tvingte den under ett bil-hjul.. knatra halve fronten.

                3: Nå i sommer skulle jeg lete etter en ny plass å hejre.. tenkte at nede i fjæra var en fiin plass, meen neeei, akkurat fyra opp buggy'n og tatt ett hopp så fant den ut at den skulle ta en liten tur uti havet... stakarn var jo skitten :P


                Så mitt tips til deg er #IKKE KJØR I FJÆRA UTEN FAILSAFE OG EN DÅRLIG KONTROLL!#
                |Team Losi Micro Desert Truck|Team Losi XXX-E Racer|Team Losi XX4|HSP 1/8 Crawler|

                Comment


                • #9
                  Artig tråd-) Her er mitt bidrag.
                  Sist sommer kjøpte jeg en helt ny 1:5 touring bil, en skikkelig fin bil som kostet sånn ca. en gjenomsnitlig månedslønn. Med en gang jeg fikk denne ville jeg selvsagt lyst til å kjøre løp
                  så fort som mulig, og fant fort ut at det var et løp i Danmark helgen etter, påmelding ble selvsagt sendt umiddelbart, og jeg fikk mast meg til fri fra jobben på fredagen.
                  Jeg brukte hele torsdagskvelden til å forbrede meg og å pakke, siden jeg bor i Sandefjord så det er natulig å ta fergen til Strømstad, jeg ble jo litt sent ferdig så det ble avgang kl 2230 og båten klappet i kai 0030 som planlagt i Strømstad, så var det bare å begynne å kjøre nedover helt alene, jeg klarte dessverre ikke å få med meg noen på denne turen.
                  Planen var å kjøre nermest direkte til banen som ligger litt sør for København så fort som mulig, da ville jeg jo få hele fredagen på banen, og jeg regnet med å trenge dette da jeg ikke hadde fått prøvd bilen noe særlig før jeg dro hjemmefra.
                  Rett før jeg kom til København begynte det å regne, og det regnet resten av dagen, så det ble ikke no kjøring den dagen, men jeg passet selvsagt på å sove en del.
                  Lørdag morgen var det kjempefint vær, og jeg dro ut til banen tidlig slik at jeg endelig skulle få trent litt før løpet, men neida, kl 0715 begynte det å striregne igjen.
                  Etter ett par timer sluttet det heldigvis å regne, og 10 minutter før treningen skulle avsluttes så ble banen kjørbar, dermed var det å dra i snora og dure i vei.
                  Treningsefekten ble selvsagt noe amputert da det sikkert var 40 biler på banen, hele plattformen og trappen opp var full av førere.
                  Da var jeg liksom klar til løpet, og jeg følte meg nesten som en nybegyner
                  igjen da jeg gjorde meg klar til første trenings heat, nesten uten trening,
                  og med ny og ukjent bil.
                  Været var fortsatt fint da jeg gjorde meg klar til første treningsheat, jeg satte bilen på banen og kjørte når vi beskjed om at det er 3min. til start. På den første runden tok jeg det veldig rolig , men jeg synes bilen min virket veldig bra så jeg økte tempoet ganske fort, når løpslederen ga signal om at det er ett minutt til start, hadde jeg funnet et komfertabelt tempo, jeg jeg koste meg, men det skulle ikke vare lenge.
                  I en fullfarts svingkomkinasjon så snurret bilen foran meg, og jeg hadde
                  ingen mulighet til å ikke kjøre på han-( , rett etter smellen ser jeg at forhjulene forsvinner inn i karoseriet, da var det bare å parkere, og bære bilen tilbake på mekkebordet og se hva som hadde skjedd.
                  Det viste seg at bilen min hadde fått omfatende skader, blant annet var radioplaten knekkt på flere steder, det endte opp med at det var ett par deler jeg ikke klarte å få tak i , og dermed var det sluttkjørt.
                  Det ble en lang tur hjem....
                  Frank Lyder Clementz Kodal RC
                  HARM SX-3, og masse annet...
                  www.tktrading.no
                  www.radiostyrt.no

                  Comment


                  • #10
                    Fant iallefall ut hva som skjer når antenna ikke er ute på radioen skulle prøve innstillingen på 28 motoren på st`en, full rulle, dæven tenkte jeg, denne innstillinga på motoren var god slapp gassen for å svinge inn igjen, men i ca 40 meter på full rulle holdt ikke for denne nei, 30 meter til så stoppa det seg sjøl, i ett tregjerde, og kan love dere at gjerdet flytta seg ikke, men det gjorde div forstillingskomponenter, og kardangen til forhjulsdriften bøyde seg kraftig, men selv i denne smellen er jeg faktisk forundret at den ikke ble mere ødelagt,(inntil jeg finner flere skader da) og at dette skjedde i 60-70 km\t tviler jeg ikke på. hilsen mister:mrgreen:
                    Har nå montert failsafe
                    Last edited by rcjon; 3 January 2008, 14:58.
                    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
                    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
                    GMBK.

                    Comment


                    • #11
                      Den er stygg.

                      Comment


                      • #12
                        jeg selv har ingen store ulykker på samvittigheten .men en jeg kjører sammen med hadde en i fjor..

                        han kjørte si 1/8 buggy rundt omkring på banen en stund og det gikk bra.
                        etter et par tanker så måtte han skifte battrerier i mottakkeren sin.. (4 stk aa)

                        nedenfor banen er det en fjellskrent som er 15-20 meter dyp og ender i driva(elva ja)

                        han begynte og kjøre ganske aggresivt og plutselig så skjedde det. 1. av batteriene lå igjen på banen .. bilen gikk på full gass ut mot jordvollen og fortsatte rett fram over jordvollen og rett i et tre .. deretter ned skråningen og landa på ei lita hylle ca 5 meter nedi ura..

                        resultat: knekt chassisplate knust forstilling og motor ..

                        måtte klatre ned med tau rundt live for og hente bilen sin... det er dette som kalles kjøring på "høyt" plan heh
                        mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                        Comment


                        • #13
                          fint at folk vil dele opplevelser med hverandre. mye arti å lese, har heldigvis ikke hatt noen fæle uhell enda.

                          det værste jeg har opplevd var når jeg satte nye batterier i Giga Crusheren, starta, kom igang og kjørte bra en liten stund, men så slutta bilen å lystre kontrollern, den kjørte rundt å rundt 3-4 ganger for å så kollidere med veggen, ingenting ble ødelagt men da jeg testa batteriene seinere, var batteriene tomme!. det var de nye batteriene som lå i pakka og.

                          til Beemerworld: living on the edge
                          Last edited by F4celess; 27 December 2007, 23:52.
                          Tamiya TL01
                          Kyosho Giga Crusher SF(selges)
                          HPI Baja 5b v2.0

                          Comment


                          • #14
                            teller nesten-ulykker??

                            Var ute på en liten justeringsjobb for en av Bergens butikkene forrige uke.

                            fikk en bil som kunden hadde levert inn til justering, det var ikke batterier i bilen når jeg fikk den, bare en tom AA-boks, bruker ikke de selv for de er upålitelige, noe jeg skulle få nok en opplevelse med senere.

                            Satte i nye batterier og kjørte i vei, kjørte vel en tank og bilen gikk som den skulle, akkurat idet jeg skulle avslutte mister jeg kontakt med bilen en 10-15 meter fra meg med litt gass og litt sving. bilen finner det da for godt å kjøre ut på hovedveien med meg som tilskuer. Det hører med at denne veien er ganske trafikert, og denne kjære kundebilen kjører i rolig tempo ut midt imellom to biler som freser forbi i 60km. Da var det en som stod med hjertet i halsen, og alskens unnskyldninger passerte i revy.

                            Det viste seg at det ene batteriet hadde løsnet fra boksen så servoene fikk ikke strøm, men det gikk bra denne gangen også.

                            moralen er: kjøp batteripakke!!
                            MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                            TRF-415MSXX
                            DEX410

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by beemerworld View Post
                              jeg selv har ingen store ulykker på samvittigheten .men en jeg kjører sammen med hadde en i fjor..

                              han kjørte si 1/8 buggy rundt omkring på banen en stund og det gikk bra.
                              etter et par tanker så måtte han skifte battrerier i mottakkeren sin.. (4 stk aa)

                              nedenfor banen er det en fjellskrent som er 15-20 meter dyp og ender i driva(elva ja)

                              han begynte og kjøre ganske aggresivt og plutselig så skjedde det. 1. av batteriene lå igjen på banen .. bilen gikk på full gass ut mot jordvollen og fortsatte rett fram over jordvollen og rett i et tre .. deretter ned skråningen og landa på ei lita hylle ca 5 meter nedi ura..

                              resultat: knekt chassisplate knust forstilling og motor ..

                              måtte klatre ned med tau rundt live for og hente bilen sin... det er dette som kalles kjøring på "høyt" plan heh
                              Jeg hadde bygd sandbarrierer som kan stoppe bilen om den kommer på avveie:P

                              Så kan den heller stå der og svi clutchen litt til jeg kommer bort.
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X