Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Revo 3,3 eller HPI Savage XS Flux?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Revo 3,3 eller HPI Savage XS Flux?

    Hei

    Jeg skal kjøpe meg RC bil, men er litt usikker på hvilken bil jeg velger. Har kjørt en del før, men det begynner å bli en stund siden.
    Jeg har sett på og fått anbefalt to modeller - Traxxas Revo 3,3 (Nitro) og HPI Savage XS Flux (Elektrisk).
    Hva mener dere?
    Mitt bruksområde blir på sandtak, i gata og litt hopp med mer.

    Setter stor pris på alle svar

  • #2
    Originally posted by tmclaussen View Post
    Hei

    Jeg skal kjøpe meg RC bil, men er litt usikker på hvilken bil jeg velger. Har kjørt en del før, men det begynner å bli en stund siden.
    Jeg har sett på og fått anbefalt to modeller - Traxxas Revo 3,3 (Nitro) og HPI Savage XS Flux (Elektrisk).
    Hva mener dere?
    Mitt bruksområde blir på sandtak, i gata og litt hopp med mer.

    Setter stor pris på alle svar
    uhm, det der er jo to HELT forskjellige biler og plattformer innen to helt forskjellige kategorier... Traxxas Revo 3.3 er som du sier en 1/10 (i følge traxxas... den er like stor som 1/ 8 truggies og f.eks. Savage (1/ 8 serien fra HPI...)

    Mens Savage XS er en mye mindre bil (XS kan jo tenkes å stå for "Extra Small"), rundt 1/12 eller 1/14 skala. Denne vil her bli mere tullete, i med at den vil være mye kvikkere og også raskere (på 3s LiPo iaf)... mens Revoen vil ha mye bedre kjøreegenskaper, ikke være like kvikk, men enklere å kontrollere. Revoen er jo nitro, og er dermed generelt vanskeligere å ha med å gjøre, mens elektriske biler er mer "Plug'n Play"...

    Noe jeg heller ville satt opp mot hverandre er Savage Flux HP (1/ 8 og Traxxas E-revo(begge elektriske), eller Savage X 4.6 og Revo 3.3 (begge nitro).


    Revoen har svakere drivverk (sprøere differ og plastikk drivaksler, hvor savagen har kraftige i stål). E-revoen går også for å være generelt mindre holdbar, for eksempel anbefaler de fleste Revo eiere at det gåes til innkjøp av RPM (sterkere, men fortsatt plastikk) bærearmer over det hele.
    Revoen har mye bedre kjøreegenskaper og ligger mye bedre klistret til bakken enn savagen, som velter lett (eller i det minste blir ustabil) ved svinging i særlig over 30km/t...
    Savagen er jo kjent for å være "the ultimate basher" og er mere holdbar enn de fleste andre RTR Monster trucks. kort sagt handler det om Holdbarhet og wheelies (og standing backflips på Savage Flux) mot bra kjøreegenskaper. Er du ikke så opptatt av kjøreegenskaper og ikke skal kjøre på bane, vil kanskje Savage være best. Mens om du har planer om å kjøre på bane og synes kjøreegenskaper er viktig vil kanskje Revo være et bedre valg.
    Ellers gjelder jo Nitro vs Elektrisk som jeg skrev litt om over her... Med elektrisk får du mye bedre aks, toppfart og "wow"-faktor,elektriske biler er "plug'n play", altså mye mere kjøring i forhold til mekking mot nitrobiler, mens med nitro ofrer du litt power for lyd og lukt av drivstoff, samt at det krever mye mere vedlikehold generelt samt tuning.

    hehe mulig dette ble litt rotete... lykke til iallefall
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X