Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mangler dings for å koble transmitter med andre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mangler dings for å koble transmitter med andre

    Ja, klar for flere nybegynnerspørsmål?

    Jeg har en transmitter som fulgte med bilen min da jeg kjøpte den brukt. Jeg ser av videoer at det skal følge med en dings slik at jeg kan koble den til andre enheter, men denne fulgte ikke med.

    Så, hva gjør jeg da? Er dette noe universelt eller må man ha absolutt en brikke som passer til akkurat denne transmitteren? I så fall kan det bli skikkelig hardt siden den virker svært gammel (denne ligner veldig: link).
    Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

  • #2
    Er ikke helt sikker hva du mener med å koble til andre enheter, men kanskje du mener en binde-plugg for å binde (linke sammen radioen til spesifikk mottager) mottager til radio? En slik:
    Click image for larger version

Name:	bind-plug.jpg
Views:	1
Size:	11.0 KB
ID:	780460

    I så fall kan du lage en slik selv om du har en ekstra kontakt, det er rett og slett en kontakt der de ytterste pluggene er koblet i sløyfe, dette fortelle mottageren din at den skal binde opp mot radio.

    Her er en YouTube video av hvordan du gjør det: Make a Spektrum Bind Plug
    Han kaller det Spektrum Bind Plug, men dette er universelt for alle systemer som bruker plugg for binde opp mottager og radio.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      tusen takk. enda et spørsmål: er receiver-boksen (den som står i bilen), er den unik for hver transmitter? eller kan jeg kjøpe en annen og den vil binde til min sender?
      Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

      Comment


      • #4
        vil tru du kan bruke denne mottakeren:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...eiver_3Ch.html då den passa til denne radioen:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...2Ch_Tx_Rx.html men den har ikkje modellminne,so ev forskjellige innstillinger på styring og throttle må stillast inn på nytt kvar gang om du veksler mellom fleire biler.
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X