Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går det an konvertere en Twin Force til bensin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Går det an konvertere en Twin Force til bensin

    Jeg ser at både kyosho og hpi har 1:8 bensinmotorer og tenker at det må gå an å montere på en twin force. Kyosho har jo allerede mad force med nitro motor.
    Lurer på om drivlinjen er kraftig nok og hva som skal til?

  • #2
    Alt går an, for å sei det sånn! Viss du lurer på om drivlinja er kraftig nok så kan du jo begynna med å sjekka om delenumrene er like mellom nitro og elektro, er dei det så vil det jo sei at dei har samme drivverket.
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #3
      Jeg har en nitro kyosho inferno som jeg har montert en mamba monster. Kjørt den litt med 6S, men det ble litt for mye så ødela tenner i begge diffene. Så når jeg får nye blir det nok heller 3S eller 4S.
      Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
      Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

      Comment


      • #4
        Originally posted by Heimelaga View Post
        Alt går an, for å sei det sånn! Viss du lurer på om drivlinja er kraftig nok så kan du jo begynna med å sjekka om delenumrene er like mellom nitro og elektro, er dei det så vil det jo sei at dei har samme drivverket.
        Delenumrene ser ut til og passe med Mad force på diffene hvertfall. Men er de kraftige nok for HPI sin 15cc octane motor?
        Mener og at Kyosho har laget en lignende motor på 13cc eller tar jeg feil for jeg finner den ikke.

        Skulle tro at drivlinja er bygget til og tåle litt trøkk i og med at den er bygget med 2stk 27T motorer.
        Er jeg helt ute i grustaket her nå

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrremann View Post
          Jeg har en nitro kyosho inferno som jeg har montert en mamba monster. Kjørt den litt med 6S, men det ble litt for mye så ødela tenner i begge diffene. Så når jeg får nye blir det nok heller 3S eller 4S.
          Det høres egentlig ganske rått ut at mamba'en klarer å file tenner på et nitro oppsett.

          Comment


          • #6
            Ja, er en god følelse når man gir bånn gass. Helt til man finner ut hva nye deler koster og at de må bestilles fra USA.
            Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
            Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

            Comment


            • #7
              Driv værket er de samme på mad force ve, mad force nitro og twin force.
              De du trenger for å bruke nitro er en tank, motor,clutch og eventuelt chassi platen hvis du ikke greier å bore de hullene som skal til. Eller så.er dele nr på platen MA-015.
              Må ikke bruke mindre motor en 21cc, stor bil dette. 12-15-18cc blir svake
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                trur han tenke bensin,ikkje nitro... losi e og komt med en liten bensinmotor..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Hmmm ikke mindre enn 21cc sier du? Jo drivverket er det samme som mad force og den har nitro motor. Men den hpi octane motoren kommer jo i savage xl som og er en 1:8. Den har ganske visst ikke kommet på markedet ennå men engang i løpet av 2014.

                  Comment


                  • #10
                    Losi sier du... husker du hva den heter?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by carish View Post
                      trur han tenke bensin,ikkje nitro... losi e og komt med en liten bensinmotor..
                      Fant en der heter lst xxl-2 til 1:8 skala bil
                      http://www.rccaraction.com/blog/2014...xl-first-look/
                      Last edited by klype; 27 March 2014, 20:34.

                      Comment


                      • #12
                        jepp,den..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Drivverket skal holde fint med bensinmotor. Vekt derimot er en utfordring. Octane motoren er mest sannsynlig for tung (og stor), men den Losi motoren kan passe.


                          Originally posted by klype View Post
                          Hmmm ikke mindre enn 21cc sier du? Jo drivverket er det samme som mad force og den har nitro motor. Men den hpi octane motoren kommer jo i savage xl som og er en 1:8. Den har ganske visst ikke kommet på markedet ennå men engang i løpet av 2014.
                          Monster Truck Craze!

                          Comment


                          • #14
                            Ja det ser ut til at det kan bli losi varianten. Tror ikke den er på markedet enda, står fortsatt på preorder hos losi så får vente og se. Pris vet jeg heller ingenting om

                            Comment


                            • #15
                              I følge Todd Hodge lanseres de for salg 29. Mai. Kunne tenkt meg å konvertert en selv hvis det fungerer bra, så hold oss oppdatert hvis du prøver. Har Tekin motor som skal inn i første omgang, sammen med diverse Hop-Ups og triks.
                              Monster Truck Craze!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X