Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radiostyrt gressklipper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radiostyrt gressklipper

    Hei! Jeg har veldig lyst å lage en radiostyrt gressklipper. Og til dette proskjektet trenger jeg to motorer. Noen som vet hvor jeg kan få tak i to litt kraftige motorer med får omregninger(50-100 i minuttet)? Leste om en som brukte vindusviskermotorer, de er jo kraftige og har få omregninger, men hvordan i såfall klarer jeg å få de til å gå 360 grader rundt? Det sto det ingenting om. Takk for alle svar!

  • #2
    Viskermotorene går rundt og rundt. Det er bare mekanikken viskerene er komblet til som får dem til å gå frem og tilbake.
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

    Comment


    • #3
      Vet du hvordan jeg kan få denne mekanismen til å fungere slik at motoren går 360 grader rundt og fungerer som en vanlig motor?

      Comment


      • #4
        Hvis det er en vanlig stepper motor eller en 360 servo, så skal det vel bare være å sette strøm på den, som en vanlig børste motor. Ihvertfall vært det med stepper motorene jeg har testet.
        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

        Comment


        • #5
          Jeg testet dette med enkel viskermotor fra biltema. Jeg plugget strøm på innpangen på selve motoren. Med dette dropper jeg de bryterene som gjør at de gåe frem og tilbake(intervallene). I teorien vil dette fungere, men problemt var at selve motoren var for liten til at denne mekanismen kunne gå rundt. Så derfor lurer jeg på om noen vet hvor jeg kan få tak i en kraftig liten DC motor som har 50-100 omregninger ca?

          Comment


          • #6
            En viskermotor går alltid 360 grader, det er viskerarm mekansimen i vanntrauet under frontruta som er laget slik at de virker som de gjør. Det eneste byrtere/releer gjør, er å angi intervall/hastighet.

            -Thelle-
            Tamiya entusiast!
            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X