Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro eller octane?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro eller octane?

    Hei!
    Er ute etter å gjenoppta gleden med rc-bil fra jeg var yngre. Har sett meg ut HPI Savage, men lurer på om jeg skal gå for XL Octane eller Flux HP.

    Noen som har innspill? Da tenker jeg på fordel elektro vs bensin, eller motsatt. Koster noe mer i innkjøp om man vil ha full guff på elektrisk utgave(2x3S med 5000+mAh og lader) ser det ut til, men det er kanskje fort spart inn på lading vs bensin m/olje. Store forskjeller i ytelse på disse? Vet elektro med 6S går som et uvær, kan bensin måle seg?

  • #2
    I tillegg er jeg noe svak for størrelsen på XL, Flux'en er vel noe mindre.

    Comment


    • #3
      Hei

      Hold på med Savage fuel siden 2006 tok en pause fra 2008 til 2012 og kjøpte da en ny Savage X 4.6, var fornøyd med den og siden jeg kunne justere motor fra før så var det bare glede.

      over vant frykten for Lipo batteri og bygde om den til Flux og angrer ikke, ingen lukt, ingen justering og det bråker ikke så alle rundt meg er fornøyd. (anbefaller ikke byge om fra Fuel til flux det ble dyrere en og kjøpe en brukt flux)

      Men skal også nevnes at alt er gøy på sin måte, har eid fuel biler, bensin biler og elektro biler, kommer ikke til og gå tilbake til hverken Fuel eller Bensin siden dette er så behagelig og drive med.

      Jeg kjører ikke min flux på 6s men har mer en nok power til og kjøre wheelies så langt (nesten) jeg vil, jeg kan justere ned bilen så barna mine kan bruke den og 4s er noe bedre for driverket en hva 6s er.

      Fuel bilen jeg bygde om solgte jeg men angret så kjøpte en ny Flux HP.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rino View Post
        Hei

        Hold på med Savage fuel siden 2006 tok en pause fra 2008 til 2012 og kjøpte da en ny Savage X 4.6, var fornøyd med den og siden jeg kunne justere motor fra før så var det bare glede.

        over vant frykten for Lipo batteri og bygde om den til Flux og angrer ikke, ingen lukt, ingen justering og det bråker ikke så alle rundt meg er fornøyd. (anbefaller ikke byge om fra Fuel til flux det ble dyrere en og kjøpe en brukt flux)

        Men skal også nevnes at alt er gøy på sin måte, har eid fuel biler, bensin biler og elektro biler, kommer ikke til og gå tilbake til hverken Fuel eller Bensin siden dette er så behagelig og drive med.

        Jeg kjører ikke min flux på 6s men har mer en nok power til og kjøre wheelies så langt (nesten) jeg vil, jeg kan justere ned bilen så barna mine kan bruke den og 4s er noe bedre for driverket en hva 6s er.

        Fuel bilen jeg bygde om solgte jeg men angret så kjøpte en ny Flux HP.
        Takker for info, gjorde vel ikke valget særlig enklere Tror kanskje det blir bensin altså, pga størrelse. Og litt pga pris, kommer vel en del under prisen på flux m/batt. Når det gjelder lyd bor jeg landlig til, har mye boltreplass

        Comment


        • #5
          den e vel ikkje komt i salg endå,den octane savagen? men kjem vel snart.. virka kul då..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Originally posted by carish View Post
            den e vel ikkje komt i salg endå,den octane savagen? men kjem vel snart.. virka kul då..
            De har den på rcbutikken.no, og flere nettbutikker i utlandet, bl.a. Tower Hobbies. Får se om sjefen(les: kona) godtar å bruke såpass på barnslig moro

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X