Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lade lipo batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lade lipo batterier

    Hei! Jeg er veldig ny på radiostyrt fronten, men kjøpte meg en drone her for litt siden og har hatt det veldig gøy.Fant ut at et batteri var litt lite, så jeg bestillte med noen til. Men da jeg fikk batteriene ser jeg at jeg ikke får ladet alle samtidig, da jeg ikke vet hva den hvite kontakten heter eller hvor den skal. Legger ved noen bilder og håper noen kan gi meg en enkelt svar


    Håper posten ikke ligger i feil forum, eneste stedet jeg synes det passet seg.
    Mvh Petter Skumsrud
    Attached Files

  • #2
    Det er den lille hvite kontakten som er ladepluggen. Mine ladere har grensesnitt for den pluggen (Den enkleste har kun grensenitt for den pluggen.).

    Klarer ikke å se hvor mange celler du har i pakkene dine, men dersom det er flere enn 1, så mener jeg det er en forutsetning for balansert lading at man bruker den hvite pluggen (Laderen kontrollerer/lader hver celle separat, selv om de er seriekoblet ut for å få økt spenning til modellen.).
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      jeg bruker kun en av batteriene av gangen. Men kjøpte denne pakken med 5 batterier og den ekstra kabelen i håp om at jeg kunne lade 3stk batterier samtidig, men den hvite store pluggen er meg ukjent.

      Når jeg kobler batteriet i dronen så bruker jeg den hvite lille pluggen, og jeg har jo en "singel" lader eller hva jeg skal kalle det som fulgte med dronen og der lader jeg med den hvite lille. Har jeg noen alternativer for og kunne lade alle batteriene samtidig?

      Comment


      • #4
        ikke uten å kjøpe en ny lader. Batteriene må ha hvert sitt "støpsel" på laderen, typisk noe sånt (Er ikke brennsikker på at denne heller tillater flere pakker samtidig):
        Attached Files
        Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

        Comment


        • #5
          Pakkene er 1S/680mAH og tipper laderen du har lader det som 3S700mAH når du bruker "trippel-kabelen"?
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Problemet er at jeg ikke får brukt den trippel laderen, den hvite kontakten er meg ukjent som sagt. Så nå lader jeg opp ett og ett batteri med laderen som fulgte med dronen. Tar ganske lang tid

            Comment


            • #7
              Den hvite kabelen er balanseringskabelen? Og det går jo ikke an å lade gjennom den? Da må du ha strømplugg i tillegg? De tre røde skulle vært samlet i en rød og de tre hvite i en hvit for at det skulle funket? Eller er jeg på bærtur dere?
              (Til trådstarter, tror dette er fasiten)
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • #8
                Ble mye fancy ord på plugger osv her så falt ut litt. Jeg lader med den hvite lille pluggen på batteriet. Kobler den i en liten usb greie så lader den. Men ingen kan svare på det jeg lurer på, så gir opp hele greia. Får lade et og et batteri

                Comment


                • #9
                  Enkelt sagt (ikke forklart). Laderen du har støtter ikke å lade mer enn et batteri om gangen. Skal du lade flere må du kjøpe en ny lader.
                  Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                  Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X