Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitrobil starter ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitrobil starter ikke

    Hei, jeg er nybegynner på RC og da også på forumet.
    For noen år siden fikk min sønn en Sintech GT8 Subaru Impreza. Den er i skala 1:8 og har en 3,5 cc motor. Bilen ble sist kjørt i 2007 da han krasjet med den, og den har blitt stående etter dette. Vi fant den frem i helgen og skiftet skadede deler. Radio og servoer fungerer.

    Jeg brukte ettermiddagen i går på å forsøke å starte bilen. Stilte forgasser på fabrikkinnstillinger og fulgte prosedyren i manualen for å få fuel til forgasseren ved å ta av luftfilter, holde for eksos og luftåpning og dra i snoren, og blåste også i slangen til eksospotta. Gjennom slangen så jeg at fuel nådde frem til forgasser, men jeg fikk ikke noen "dusj" ut av sylinder. Ber derfor om noen råd om hvordan jeg skal forholde meg videre. Fuel er ny og pluggen gløder. Tar i mot alle tips og råd, og jeg må ha det inn med teskje

  • #2
    Før jeg gikk videre, ville jeg byttet pluggen også. Selv om den gløder,
    vil ikke det dermed si at den funker 100%.

    Ellers høres det jo ut som at du gjør alt riktig og det neste må være
    å sjekke at ikke forgasseren er tettet på noen måte.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Har en mistanke om at ikke fuelen går inn i forgasseren, kan ikke se noe i hvertfall. Hvordan går jeg frem mht feilsøking og evt rens?

      Comment


      • #4
        Er i grunn bare å skru den av, ta alt fra hverandre. Det er ikke så mye deler inni der,
        bare pass på å ikke ødelegg justeringsskruene og sånt. Det er vel stort sett bare det du kan gjøre feil.

        Hvis bilen har stått lenge så kan det jo være greit å sjekke motoren ellers også.
        Rust er ikke det beste for sånne motorer, men de tiltrekker store mengder av det...
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X