Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feilsøke drivlinje/transmission 4WD 1:10 Truck Nitro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feilsøke drivlinje/transmission 4WD 1:10 Truck Nitro

    Håper noen har gode tips til en far med sønn som er nybegynnere innen RC-biler.
    Har en HSP Monster-truck der vi fra starten har opplevd at bakhjulene slutter å dra ved kjøring på grus/sand.
    Det har hjulpet å riste bilen/rulle den frem og tilbake tidligere, så antar det har satt seg grus/småstein i drivverket.
    Denne gangen har vi ikke klart å få det til å fungere.
    Så håper noen kan si kort og greit hvor man bør starte, uten og måtte demontere "hele" bilen.

  • #2
    Vet ikke helt hvordan drivlinje/differ det er på disse, men det første jeg tenker er
    at noe i selve drivlinjen "mellomaksel" ikke sitter helt fast.
    Om det er "dogbone" aksler med tilhørende "kopper" mot gearkasse/diff så kan det jo være noen setskruer
    på disse som har løsnet.
    http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar og tips. Fant løse settskruer som du sa. Så etter møysommelig pusling for å få gir/senterdiff både inn og ut, er vi klare for ny tur.

      Comment


      • #4
        hvis det er alt som heldigvis var galt, så er det ikke så dum ide og bruke litt blå locktite på settskruene.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Originally posted by NatteFrost View Post
          hvis det er alt som heldigvis var galt, så er det ikke så dum ide og bruke litt blå locktite på settskruene.
          Ja heldigvis var det alt som var galt. Takk for nok et tips! Min sønn hadde det travelt med å komme seg ut å kjøre, så jeg fikk ikke med alt på foregående svar Brukte loctite 222 (lilla) som er forholdsvis svak for å ikke måtte bruke "vinkelsliper" ved en senere anledning.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X