Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lipo batteri

    Hei.
    har en team orion touch duo lader, når jeg skal balansere sier den at batteriet er ferdig med en gang. lurer da på hvorfor den ikke balanserer batteriet??

  • #2
    Dersom du kopler til balanseringskabelen, så skal du kunne lese av Volt pr. celle.
    Dersom denne er 4.2V pr. celle så er det fullt. 3.8V pr. celle er fint når du skal lagre de.

    Ellers anbefaler jeg sterkt å lese denne: http://www.modellflynytt.no/content.php/277-lipoguide
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      skal jeg bare ta lipo charge da?? dette er etter jeg har kjørt et batteri.
      takk for svar

      Comment


      • #4
        Når du er ferdig å kjøre så bør du sette den til å lade i "STORAGE"-program.
        Normalt da så lader den hver celle til 3,8V. Da kan batteriet ligge ukesvis uten problem.
        Lipo bør ikke lagres med for høy eller for lav volt, for da blir det ødelagt.

        Men dette står godt forklart i LIPO-guiden
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Hei. Jeg har samme lader.
          Uansett hvilket program du velger (charge/storage) så vil den ALLTID ballansere. Skal du bruke batteriet på nytt så velg charge - skal det lagres så bruk storage. Velger du derimot balancing så vil den kun gjøre nettopp det, uten å lade batteriet. Kjekt for å avdekke evt defekt celle/batteri FØR lading.
          Last edited by xirton; 25 February 2016, 13:49.
          Monster Truck Craze!

          Comment


          • #6
            takk for svar folks!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X