Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm om reklamasjonsgrunn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm om reklamasjonsgrunn

    Hei.

    Styringen på podens Savage XS sluttet plutselig å fungere. Basert på symptomene mente Elefun det var snakk om mekanisk skade. Jeg fikk ikke dette helt til å stemme da det åpenbart ikke var noe som skranglet, og sendte inn servoen.

    I dag fikk jeg følgende beskjed: "Hei. Har sett på servoen nå, og det er dessverre ingen garantisak.". Jeg fulgte opp med spm om hva feilen var, og svaret var "Det var noe feil med elektronikken inni servoen."

    Spørsmålet mitt er således: Hvordan kan elektronikkfeil inne i en vanntett servo ikke være en reklamasjonssak?

  • #2
    Spørsmålet koker vel ned til hvorvidt en servo er ment å vare mer enn 2 år eller ikke. Jeg har selv flere RC-bilder fra min barndom (og da snakker vi 25 til 35 år siden), og det har aldri vært noe kluss med dem. Den ene av disse bilene har vært like mye i bruk de siste to årene som Savagen til poden ...

    Comment


    • #3
      Alltid vanskelig å bevise noe begge veier i saker som dette.
      Når det er sagt.. Har jeg en offroad-bil jeg bruker litt aktivt, hadde jeg vel antagelig vært superfornøyd
      hvis den varte så lenge som to år. Det er ganske mye påkjenninger på utstyret...
      Jeg hadde kjøpt ny servo og heller gleda meg over to nye år med morro...
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Etter litt rasjonell diskusjon håndterer Elefun dette som en reklamasjon .

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X