Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ombygging fra Nitro til Elektrisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ombygging fra Nitro til Elektrisk

    Hei og hopp.
    Har en nitrobil stående som jeg begynner å bli lei av å skru på. Har lenge vurdert om jeg skal bygge denne om til elektrisk.
    Så er mine spørsmål til dere rc-guruer der ute, hva trenger jeg? Vet jeg må ha motor, men finnes det komplette ombyggingskit på markedet?
    Ingvar Furuseth

  • #2
    Hvilken modell har du? Det finnes ombyggingskit til enkelte (i hovedsak 1:8 buggy/truggy), men om din ikke lar seg bygge om på en enkel måte vil nok det beste være å anskaffe en elektrobil om du vil ha mest mulig glede av den på sikt.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Er en SmarTech Tornado 1/6 4WD offroad. Er en veldig kjekk bil igrunnen, men har kommet til det punkt at jeg vil ha noe det bare er å skru på og kjøre med, da jeg ikke lenger har den samme tiden til vedlikehold/reperasjoner å slikt som før.
      Ingvar Furuseth

      Comment


      • #4
        Da er nok det beste å kjøpe en elektrobil om du vil skru minst mulig og få mest mulig glede av den. Det er en del utfordringer med drivlinjen, mtp at du ikke bruker totrinnskasse på elektromotoren, og denne står for brems (og revers) i stedet for skivebremsen du har i dag. I tillegg kommer plasseringen av elektronikken, og det er ikke alle drivlinjer som takler den økte belastningen like godt som du får med det ekstra momentet i elektromotoren.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Så det var litt mer avansert enn først antatt ja. Takker for svar
          Ingvar Furuseth

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X