Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serpent Cobra RTR eller Hpi Firestorm Flux rtr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Serpent Cobra RTR eller Hpi Firestorm Flux rtr

    Er nybegynner og ser etter ny elektrobil. Har kikket endel på Hpi Firestorm Flux RTR som det er endel info om rundt omkring. Hadde mest lyst på en 4wd, men budsjettet strekker ikke til før jeg så det var bra pris på Serpent Cobra RTR. Serpenten ser ut til å ha bedre byggekvalitet og har 4wd, men en 1850kv børsteløs motor med 2stk lipobatterier vs Firestorm sin 4000kv børsteløs. Hva har dette å si praksis? Bruksområdet er blir nok mest morro, herjekjøring og kanskje litt hopping gruset området og hardt jordunderlag. Har lyst på noe med bra fart og akselerasjon sommman ikke går lei. Noen tips?

  • #2
    Har en Firestorm Flux som jeg og guttungen har kjørt i snart to år. Lett vedlikehold og mye moro. Går som bare det.

    Comment


    • #3
      Du skriver ingenting om prisnivå. Jeg vil anbefale BSD Ramasoon hvis du vil ha monstertruck. Rask, solid, lett å nedlikeholde og null behov for oppgraderinger, kun LiPo-lader må kjøpes ekstra.

      Comment


      • #4
        Det ble en Hpi Firestorm Flux, tenkte dette var et ok nybegynnervalg. Virker å være en bil med masse power og gode muligheter for litt fart og morsom kjøring.

        Comment


        • #5
          Bruker nå et 2s Lipo på 6000mah, c-rating 25-35. Vurderer et batteri til, kanskje 3s. Hva er egentlig forskjellen i praksis om jeg går for 3s på 25c eller et 2s med høyere c-rating. Vil uansett bilen få mer kraft med 3s? Blitt 3 turer på asfalt med strøgrus, orginaldekka er allerede godt på vei til å bli slicks, er de så lite slitesterke eller er det kun asfalten som sliter så hardt på de?

          Comment


          • #6
            Med 3s oker du spenningen på motoren og bilen blir ekstremt mye villere og morsommere. Framhjula vil ikke ta så mye nedi bakken som før. Dekka som følger med liker ikke asfalt så det er ikke så rart at di blir slitt ut.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X