Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rapicon fuel, erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rapicon fuel, erfaringer?

    Ser Elefun har begynt å selge fuel på internett, til en rimelig penge.

    Noen som har erfaring med den fuel'en?
    FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

  • #2
    Den fuelen skal jeg brenne av 4 liter i en V-spec i morra.
    Eneste jeg vet om den foreløpig er at mange av verdens beste heli førere bruker den. Til bil så er den ganske fersk.

    Skal kjøre 4 liter og ikke bruke afterrun kun for å teste. Har starta og tuna den på boksen. Måtte justere ca 5-10 min på nålene i forhold til MRF Buggy Race. God respons og jevn og fin på tomgang, foreløpig

    Skal bli moro å få testa skikkelig i morra.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Gi bort pris, jo! Dette er gode greier! Klarer du å gi en kjølig nøktern tibakemelding på denne fuelen da, mr.extra?
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #4
        Ja. Selv om det lyser Elefun av meg, så er mine tilbakemedlinger alltid nøytrale.

        Jeg er intressert i å kjøre fort, så da er det helt umulig av meg å bruke noe jeg ikke er fornøyd med.
        Er jeg ikke fornøyd med denne fuelen, så bruker jeg den ikke heller. Kan selvsagt anbefales til hobbybruk hvis testen er posetiv med tanke på tuning, forbruk, slitasje osv....

        Det eneste jeg er skeptisk til er at det kun er syntetisk olje i den og ikke noe castor olje f.eks. Nå fikk jeg også greie på at produsenten skulle være sponsor av ett stort stevne en vei, og i den anledning skulle de hoste opp en ny fueltype MED castorolje f.eks. Da tipper jeg pris og kvalitet er en helt annen historie.

        Problemet med kun syntetisk olje er at den antenner på en viss temp, la oss si 130 grader(usikker på nøyaktig temp) det er da den castor oljen skal overta smøringen slik at setup ikke blir slipt i filler på 5 min.

        Skal bli moro å se hva slags temp jeg får på motor med denne fuelen. Med MRF Pro så lå temp på ca 120 grader og med Buggy Race så går motoren best på ca 100-105 grader. Klarer jeg å ligge greit under 110, ja da så.......
        Last edited by extra; 28 February 2009, 19:23. Reason: tastatursatansdritt
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          Nå er den siste forsendelsen med buggyrace nede i 2 dunker (sommerforbruk = 2 uker, vinter = 4mnd.) Så her trengs det snart påfyll.
          Vet du hvorfor (extra) det kun er denne fuelen det tilbys frakt på?
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            Posten har kun godkjent Rapicon. Dvs. at Elefun har fått bevis/tillatelse til å sende fuel via posten på en spesiell måte. Innpakning osv...

            Eneste i Norge vel som har lov til å sende via Posten?
            TEAM ELEFUN

            Comment


            • #7
              Originally posted by extra View Post
              Den fuelen skal jeg brenne av 4 liter i en V-spec i morra.
              Eneste jeg vet om den foreløpig er at mange av verdens beste heli førere bruker den. Til bil så er den ganske fersk.

              Skal kjøre 4 liter og ikke bruke afterrun kun for å teste. Har starta og tuna den på boksen. Måtte justere ca 5-10 min på nålene i forhold til MRF Buggy Race. God respons og jevn og fin på tomgang, foreløpig

              Skal bli moro å få testa skikkelig i morra.
              Har du fått testet nok til å komme med en vurdering?
              Bashing? Kun Savage som duger.

              Comment


              • #8
                Masse power og lett å justere. Fin tomgang. Bra i bunn også.
                MEN, dette var under særdeles mye regn og snøvær
                Kan ikke komme med en total vurdering før det blir mildere og jeg kan tune motoren på "normal" måte.
                Å få den til å gå kaldt nok er jo ikke akkurat ett problem om vinteren

                Om den sliter mer på motor, er også uvisst før etter noen flere liter.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  Høres i alle fall lovende ut.
                  Bashing? Kun Savage som duger.

                  Comment


                  • #10
                    Bruker den på mine båter 30%.Det går så det griner har 3,5 + 7,5 os.Kan ikke si så mye om hvordan den er om den blir i motoren uten layoppoilje.Etter noen turer på vannet så må jeg smøre opp vann i motor ikke bra=rust.Kjøpe det for en stund siden av en som hadde tatt inn 400 L.Ikke noe å si på prisen...
                    sigpicØivind Reppen
                    http://ombk.org

                    Comment


                    • #11
                      Tok litt lengre tid enn planlagt, men har nå åpnet motor etter en gallon med Rapicon fuelen.
                      Like fin inni som ny.
                      Har da kjørt i regn, snø og kuldegrader og aldri brukt affterrunolje. Rett og slett null vedlikehold av motor.
                      Motor har gått som ei klokke hele tiden, brukt samme pluggen også.
                      Egentlig bare posetivt med den fuelen, men man må jo selvsagt kjøre litt mer enn en gallon for å se hvordan den er på slitasje og slikt over tid.
                      Kan trygt anbefales.
                      Attached Files
                      TEAM ELEFUN

                      Comment


                      • #12
                        fuel..

                        Høres jo lovende ut dette.

                        Det er vel ingen fuel som er så billig vertfall.. og god i tilleg
                        450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by extra View Post
                          Det eneste jeg er skeptisk til er at det kun er syntetisk olje i den og ikke noe castor olje f.eks. Nå fikk jeg også greie på at produsenten skulle være sponsor av ett stort stevne en vei, og i den anledning skulle de hoste opp en ny fueltype MED castorolje f.eks. Da tipper jeg pris og kvalitet er en helt annen historie.

                          Problemet med kun syntetisk olje er at den antenner på en viss temp, la oss si 130 grader(usikker på nøyaktig temp) det er da den castor oljen skal overta smøringen slik at setup ikke blir slipt i filler på 5 min.

                          Skal bli moro å se hva slags temp jeg får på motor med denne fuelen. Med MRF Pro så lå temp på ca 120 grader og med Buggy Race så går motoren best på ca 100-105 grader. Klarer jeg å ligge greit under 110, ja da så.......
                          Litt skeptisk til dette, hvilke temperaturer har du kjørt motoren på med denne fuelen? Blir det noen problemer når det blir sommer og varmt i været tror du?

                          Comment


                          • #14
                            Er også tilhenger av litt castorolje i fuelen, men det er vel flere av fueltypene til MRF som oså bare inneholder syntetisk olje? Er ikke Buggy Race fuelen til MRF også helsyntetisk? Har også lest at den syntetiske oljen som bl.a Byron benytter, tåler over 200C. KLarer selvfølgelig ikke å finne igjen hvor jeg fant den infoen, men jeg skal lete videre. Skal prøve ut Rapicon fuelen selv på en Picco P3 .28. Regner med at jeg tilsetter mellom en og to prosent castorolje for sikkerhets skyld.
                            Bashing? Kun Savage som duger.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ByE View Post
                              Litt skeptisk til dette, hvilke temperaturer har du kjørt motoren på med denne fuelen? Blir det noen problemer når det blir sommer og varmt i været tror du?
                              Akkurat det er ikke lett å vite før sommeren er her

                              Jeg kjørte i minus 2 grader med teipa topp. Temp ca 85 grader. Kjørte i pluss 10 grader, temp ca i underkant av 100 grader. Da gikk motoren best.

                              Å slenge i 2 prosent caster olje er jo ikke skadelig. Men du vil nok kanskje merke ett lite effekttap. Det lille tapet på hobby nivå, så betyr det null og niks. Tut og kjør.
                              TEAM ELEFUN

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X