Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rapicon fuel, erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jeg har kjørt 4 liter med denne nå, går så det suser. ligger på 100-120 når jeg kjører. Så skal si ifra å lenge det holder
    450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

    Comment


    • #17
      Flere som har testet denne?

      Jeg lurer på å hive inn en bestilling.

      Hvordan vil det være å bruke denne på tamiya-bilen? Den skal vel egentlig helst ha 16% ?
      HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

      Comment


      • #18
        Har du mere erfaring med denne fuelen nå extra? Kjører nå på tornado, og er egentlig veldig fornøyd med det, men er jo intrassant med denne rapicon fuelen mtp prisen i forhold

        Comment


        • #19
          Er stadig flere her som kjører Rapicon, og ingen klager enda
          Rapicon ligger høyt oppe på mest solgt lista til Elefun.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #20
            [QUOTE=extra;300548]Den fuelen skal jeg brenne av 4 liter i en V-spec i morra.
            Eneste jeg vet om den foreløpig er at mange av verdens beste heli førere bruker den. Til bil så er den ganske fersk.

            Skal kjøre 4 liter og ikke bruke afterrun kun for å teste. Har starta og tuna den på boksen. Måtte justere ca 5-10 min på nålene i forhold til MRF Buggy Race. God respons og jevn og fin på tomgang, foreløpig



            vel da er sommeren snart overfått testa den ordentlig på "sommeren"
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #21
              Ja, den funker helt fint. Lett å tune og masse power.
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #22
                vet at tråden er gammel,men den er fortsatt aktuel

                har nå nesten tømt tornado sin 20% som jeg fant utrolig lettjustert og stabil.
                Med stabil mener jeg at det skal nesten væromslag til for at jeg på neste dag må justere noe.
                Lett startet var den også.

                Har nå fått tømt en liter av rapicon sin 25%.
                Det første jeg merket med denne etter å fått justert den inn,er at den er mye mere følsom for temp,må ha forholdsvis høy temp for å gå smooth fra lav til høy rpm.
                Så viktig med riktig temp for å få mest ut av den.

                Det andre jeg merket var at små forandringer på nålene fikk forholdsvis store utslag på respons.

                3: vær,temp og fuktighet ga større utslag(enn tornado og byron)

                ikkeno av dette behøver å være negativt,og det er fortsatt ikke så veldig varmt ute

                mærket også at denne rapicon fuelen fungerte bedre med +10-15 grader mere ved pluggen på min novarossi 4.

                håper dette kan være til hjelp for de som har lyst til å prøve rapicon.

                tilslutt vil jeg tilføye at min neste kanne kommer til å bli kjøpt på min lokale forhandler i ski,Tornado med andre ord.
                Men det er mest for å støtte den lokale forhandler og spare tid på justeringer.
                Er nemlig to ting som jeg ikke altid er så gla for på denne hobbyen,det ene er de evige justeringene det andre er rengjøring
                X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                Comment


                • #23
                  vel,da har jeg snart tømt to kanner av denne og samtidig fått litt mere erfaring Kan derfor rette opp i noen av utsagnene mine..
                  Denne er kanskje ikke fult så følsom som jeg ville ha det til.Og motoren blir ikke noe varmere av denne enn de andre jeg har
                  prøvd.
                  Og den går rimeliig bra selv før motor har riktig temp(noe de andre merkene gjør også.)
                  Mener ikke med dette at den er best,men at den er helt ok,og til den prisen så vil den være ett godt alternativ.

                  Motoren ser fortsatt veldig bra ut innvendig(etter snart 2 kanner rapicon +1 kanne tornado)
                  Og til den siste påstanden om å støtte nærbutikken,,,,,det skal jeg selvfølgelig,men med det forbruket jeg har nå så er det JEG som trenger støtte
                  Last edited by vapor 28; 9 May 2010, 23:40. Reason: flere opplysningr
                  X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                  ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                  hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X