Announcement

Collapse
No announcement yet.

Driftebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Driftebil

    Hei!


    Hadde tenkt å kjøpe meg en elektrisk driftebil i vinter en gang.
    Er HELT blankt på RC-drifting.
    Hvilken bil burde jeg velge? Jeg har aldri prøvd drifting. Vet ikke om jeg kommer til å holde på med det så mye, og vil derfor ikke bruke alt for mye penger på en driftebil.

    Jeg har sett litt på HPI sin Sprint 2 Drift.
    Er denne bra? finnes det noe bedre bil i samme prisklasse? (Helst RTR, men fungerer også uten elektronikk, såkalt "Race Roller". bare den er ferdig bygget.)
    Skal mest sannsynlig bestille fra Towerhobbies.com da de har noen andre deler som jeg skal bestille i samme slengen.


    Takk!
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

  • #2
    du kan kjøpe min Xray T2R pro den er ferdig satt op til drifting, følger med masse dekk og ett par felger, flotte flott hotworks kaross og en god motor combo fra speedpassion med 4.5T motor og knall god esc med justerings boks vedsiden av

    bilen er lite kjørt
    send meg en pm om du er sugen
    Sverre Finnerud '83 modell
    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
    frekvens 2.4ghz

    Comment


    • #3
      Team Magic e4d

      Dette er en rå bil til drift. Kommer ferdig med låst aksling bak og en justerbar diff i front.

      Bilen kommer ferdig bygget, lakkert BMW karosseri, klargjort til LEDlys, 20T børstemotor, tostegs regulator som begrenser farten i starten, fete felger med skivebremser og har høy kvalitet på delene! Kan bytes ut mot racingbilen e4rs 09 da det er samme deler og chassi bare i plast fromfor carbon og aluminium.

      --** Team MAGIC **--
      www.speedstore.no
      Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

      Comment


      • #4
        ok takk, men det sto ikke hvor mange volt 1/10 E4D takler...det står bare at de anbefaler Tekin Lipo....

        Uansett takk for hjelp. skal tenke litt. mulig det blir Team Magic E4d
        (Men den er vel nok så dyr i forhold til at jeg ikke har driftet før...)


        Men jeg bare lurer: er det noen som har testet HPI sprint 2 drift?
        Last edited by SAVAGEry; 27 October 2009, 17:10.
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Hei..

          Sprinten er nok en fin driftebil det. Alt etter nivå du skal legge deg på vl jeg tro. Det som er synd med sprinten er at den ikke er veldig egnet som en en touringbil(konkurranser(kjøre fort på bane)

          E4D tar bare 7.2 Nimh eller 7.4V Lipo.

          Dette http://speedstore.mystore.no/ds_prod...roducts_id/211

          dette batteriet er perfekt da de større 5000 batteriene ikke går inn tror jeg. Har ikke testet enda.

          Dette er en bil som egner seg mye bedre til "kjøre fort på bane" enn så godt som alle andre RTR biler. Sett på skumdekk og du har en bil som passer fint inn i superstock klassen. Muligens vurdere å bytte ut den låste diffen bak når det beynner å gå fort på en bane..
          --** Team MAGIC **--
          www.speedstore.no
          Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

          Comment


          • #6
            Takk for hjelp.


            Skal tenke på det.


            Er jo egentlig kjekt å kunne kjøre fort og...
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              MItt råd er at du ser deg om på drifteforumet, og leser deg litt fram. TM bilen er fullgod drifter

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                Hvis du skal drifte ute på en parkeringsplass eller lignende så burde du kanskje sett etter noe annet enn Sprinten. Jeg hadde en Sprint 2 i ca 2 mnd før jeg byttet den ut med en Pro-D. På den tiden hadde jeg herpet 3 reimer, diffen bak, et av hjulene som driver reimene og 2-3 spur drev.

                Dette skjedde på grunn av stein og skit som for inn i bilen og drivverket. Dette var også på forholdsvis "rene" plasser, men den lille driten som var der kverket bilen min helt. En kompis kjøpte samme bil og samme problemer. Så hvis du ikke har innebane eller en nykostet plass og ikke gidder å lage masse deksler foran reimene så se på en bil med akslingdrift.

                Dette er ikke for å rakke ned på reimdrift for all del, Sprinten er en kjempe bil, men ikke spesielt egnet utendørs på vanlige plasser med singel og sånt. Losi har en bil med lukket reimdrift og den er nok bedre skjermet for stein og skit enn de aller fleste biler.
                1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                Comment


                • #9
                  Jeg sier totalt imot Marius der, jeg har selv eid Sprint2 og har kjørt med min i et år før jeg byttet den ut med Losi XXX-S (som har lukked reimdrift).

                  Du trenger bare gjøre EN enkelt liten sak med sprint2'en for at du skal omtrent kunne kjøre hvorsomhelst! Du skjærer simpelten bare vekk de dekslene som sitter rundt diffene, slik at det blir helt åpent, og ingen steiner kan kile seg imellom!

                  Jeg mener at Sprint2 er det beste måten å prøve seg i drifting på, siden den er velbalansert, den koster ikke skjorta! Og den er lettskrudd!
                  Låser du i tilegg bakdiffen er denne bilen nokså konkurrase dyktig spør du meg!

                  Det finnes jo et hav av biler du kan velge i der ute! Men jeg anbefaler Enten TeamMagic, eller sprint2.

                  Uansett Lykketil, og bare å komme innom på treffet i November så kan du lære mer eller delta om du har skaffet deg bil!

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    Hei!


                    Tanken var kanskje å melde meg inn i Våler-klubben da jeg skal skaffe meg både buggy til banen ute. og har også tenkt på driftebil (da jeg har blitt lei av å kjøre alene å bare møte fly-folk på starmoen.
                    jeg bor jo heller ikke så alt for langt unna våler da (Elverum)
                    Så du kan være sikker på at jeg iallefall kommer å SER på det treffet

                    Mulig jeg kjøper en sprint 2, da den bare koster rundt 1000-lappen i USA.(+ toll og moms men, men alikevel.....)
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • #11
                      Be dem om å skrive en lav totalverdi på pakken så slipper du moms.
                      1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                      Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by HPI-Racing View Post
                        Be dem om å skrive en lav totalverdi på pakken så slipper du moms.

                        Går det an å bare spørre om det, så gjør de det?
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by SAVAGEry View Post
                          Går det an å bare spørre om det, så gjør de det?
                          Ikke alle gjør det, det er ganske streng straff i Usa for sånt. men du kan få de kanskje til og ta av 100 dollar eller noen sånt da.
                          www.norcc.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by AE86 View Post
                            Ikke alle gjør det, det er ganske streng straff i Usa for sånt. men du kan få de kanskje til og ta av 100 dollar eller noen sånt da.
                            Ok. tror ikke jeg tar sjansen på det da betaler jeg heller
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • #15
                              Ingen fare å spørre om det, har gjort det på alt jeg har bestilt ifra utlandet så det er ingen ting å være redde for, værste svaret du får er NEI.
                              Dette med straffen går jo på butikken hvis de setter ned prisen for deg, så er det de som får straff. Ikke du som kjøper. Du mister bare det du har kjøpt og får kun igjen det de skrev som verdi på pakken!
                              Rett meg om jeg tar feil!

                              Retteråsen
                              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X