Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste dual laderen på markedet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste dual laderen på markedet?

    Noen som har tips til en dual charger, altså en som kan lade to kjørepakker til bil samtidig? Må kunne ta 8000mah+ lipopakker og 5000mah nimh pakker, samt det vanlige av flypakker, radiopakker, gløder og annet kos.
    Ikke å forakte at den har både 12volt og 230volt løsning, men det er ikke absolutt nødvendig.

    Har kikka på Hyperion EOS0615i DUO3, den mangler 230volt tilkobling, men det løses jo med et power supply.

    Noen andre ladere i den klassen? Gjerne 2000-4000kr.

  • #2
    Skal vel hardt gjøres å få noe bedre enn DUO3 for å lade to pakker samtidig, vil jeg tro. Hadde selv en runde på dette for et par år siden, og hadde samme ankepunktet som deg. Men jeg endte likevel opp med en 1. generasjon DUO, og er knallfornøyd med den enda.

    Bare husk at poweret må gi 15V eller mer for at du skal kunne utnytte full kapasitet på laderen. Bruker selv dette poweret. Men ethvert power mellom 15 og 28V i dette søket skal vel kunne funke. Eventuelt om de du handler hos har et passende power.


    JHH
    ...signaturer er oppskrytt...

    Comment


    • #3
      Hva med denne,tar 4 pakker samtidig http://www.rcmart.com/catalog/rc-pow...0-p-30464.html
      Denne har jeg lyst på hvertfall
      www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
      CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
      +++

      Comment


      • #4
        Enhver LiPo lader kan jo lade flere pakker samtidig. De må da lades og balanseres i parallel, og i teorien er det ingen begrensning for hvor mange pakker du kan lade samtidig med en lader med bare en ladeport, så lenge batteriene er like og laderen kan levere nok strøm.



        NiMh og NiCd pakker må derimot lades serielt.

        Eventuelt så kan det være like fornuftig med to separate ladere også...


        JHH
        ...signaturer er oppskrytt...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jan Henry View Post
          Eventuelt så kan det være like fornuftig med to separate ladere også...

          JHH
          To av disse for eksempel.... Men da må du til med parallell adapter dersom du ikke kjøper to med en gang...

          Da skulle du være godt rustet dersom du skaffer deg noen 10 000mAh batterier som kan lades på 2C, eller 4000mAh som kan lades på 5C.

          Men du må fortsatt ha eksternt power...


          JHH
          ...signaturer er oppskrytt...

          Comment


          • #6
            Har nettopp kjøpt meg denne selv, virker grei, men har ikke brukt den nok til at jeg kan avlegge noen endelig rapport enda.


            Ellers har vi denne på salg nå:
            Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
            DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

            Comment


            • #7
              Tenker det blir Hyperion EOS0615i DUO3 fra ebay jeg. Ser de ligger på rundt 1500 norske der. Slenger med det poweret som Jan Henry linka til i samme slengen.
              Da burde jeg vel ha en lader som holder noen år

              Comment


              • #8
                Originally posted by J-Revo View Post
                Tenker det blir Hyperion EOS0615i DUO3 fra ebay jeg. Ser de ligger på rundt 1500 norske der. Slenger med det poweret som Jan Henry linka til i samme slengen.
                Da burde jeg vel ha en lader som holder noen år
                Med mindre du finner noe nytt holder ladere leeeeeenge.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • #9
                  Ikke den billigste kanskje, men har brukt det meste av funksjoner på Graupner sin duo 50 plus og kan trygt si jeg anbefaler den.

                  Lader opptil 2x10A så det holder stort sett med mindre du skal lade 6S 5000 flypakker på 3C osv..
                  Fås kjøpt hos bla http://www.minicar-racing.no/
                  Og ja - den funker på BÅDE 12V og 230.
                  John Are Drivvold. Hyper 8.5, RDX PHI, GS Storm SUT/Buggy, BJ4WE, F27C Stryker, M/chassis Pro05, Corally Sp12SL, LOSI 22 og annet snacks.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stormende View Post
                    Ikke den billigste kanskje, men har brukt det meste av funksjoner på Graupner sin duo 50 plus og kan trygt si jeg anbefaler den.

                    Lader opptil 2x10A så det holder stort sett med mindre du skal lade 6S 5000 flypakker på 3C osv..
                    Fås kjøpt hos bla http://www.minicar-racing.no/
                    Og ja - den funker på BÅDE 12V og 230.
                    Denne lader kun med 120W (2x60W) totalt tilsammen på begge portene når du bruker 220V tilkoblinga. Det holder kun til lading på 16,8V med totalt 7,2A (to stk 4S 3600mAh pakker samtidig).

                    Forer du den på 12V derimot, så klarer den å lade 4S med ca 10A på begge portene (180W). Bruker du bare den ene porten derimot så kan den klare 7S med 8,5A (250W)

                    Nå skal det sies at det er vel kun mellom ca 60% og 90% i ladesyklusen som laderen opererer med full spenning og strøm. Så det er jo ikke hele ladesyklusen som begrenses av max effekt på ladinga.

                    Men dette gjelder like mye for DUO3 som også har 180W pr ladeport, som da gir en max ladestrøm på ca 7A på 2 stk 6S pakker.

                    Begge gir mer enn nok strøm for de aller fleste ladeoppgaver, men hovedforskjellen ligger i at Graupner kan utnytte 250W på en singel kanal alene, mens Hyperion sin må lade og synce begge portene for å kunne utnytte potensialet utover 180W.

                    Det som likevel overrasker meg er at Graupner utstyrer dette vidunderet med et 220V/12V power som ikke klarer å mate laderen slik at den kan utnytte sitt fulle potensiale når den drives med 220V direkte, men begrenser den til 1/3 av kapasiteten... Vil nok være en fordel å skaffe et separat power til Graupner laderen også, ellers så betaler man mye for en 2x60W duo lader...


                    JHH
                    Last edited by Jan Henry; 7 January 2010, 20:44.
                    ...signaturer er oppskrytt...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stormende View Post
                      Ikke den billigste kanskje, men har brukt det meste av funksjoner på Graupner sin duo 50 plus og kan trygt si jeg anbefaler den.

                      Lader opptil 2x10A så det holder stort sett med mindre du skal lade 6S 5000 flypakker på 3C osv..
                      Fås kjøpt hos bla http://www.minicar-racing.no/
                      Og ja - den funker på BÅDE 12V og 230.

                      Charge current: 2 x 0.1 A ... 10 A with mains PSU
                      (total max. 120 W)
                      2 x 0.1 A ... 10 A with 11 ... 15 V with
                      DC supply (max. 2 x 180 W or 1 x 250 W)

                      det betyr max 120w levert ut av laderen ved nettstrøm ergo power supply som sitter i er seriøst underdimensjonert
                      Last edited by Javer; 8 January 2010, 10:08. Reason: så posten under den jeg quotet
                      Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                      Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                      losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

                      Comment


                      • #12
                        Det ble Hyperion EOS0615i DUO3. Kjøpt og betalt på ebay i kveld. Måtte ut med 1800 inkl frakt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jan Henry View Post
                          Skal vel hardt gjøres å få noe bedre enn DUO3 for å lade to pakker samtidig, vil jeg tro. Hadde selv en runde på dette for et par år siden, og hadde samme ankepunktet som deg. Men jeg endte likevel opp med en 1. generasjon DUO, og er knallfornøyd med den enda.

                          Bare husk at poweret må gi 15V eller mer for at du skal kunne utnytte full kapasitet på laderen. Bruker selv dette poweret. Men ethvert power mellom 15 og 28V i dette søket skal vel kunne funke. Eventuelt om de du handler hos har et passende power.


                          JHH

                          Tok ditt råd og kjøpte det poweret. Helt greit, men litt vell følsomt på justeringsskruen.

                          Gjorde en prøveboks for å se hvordan det ble. Har ikke helt bestemt meg ennå, mulig jeg bygger en ny boks, men funker fint denne også.
                          Greit å kaste veggkabelen oppi boksen, lukke lokket og ta med hele greia på kjøreplassen. Hvor det er tilgang på nettstrøm.

                          Eneste som mangler er noen tøffe vifter med LED's i, ble litt varmt så lader med lokket åpent for øyeblikket.

                          Går den innebygde viften på ditt power på ofte? Har ladet og ladet ut rundt 15 ganger nå tanker jeg, men viften har enda til gode å starte opp.









                          Comment


                          • #14
                            Tenkte jeg skulle ha en duo3 selv snart. Hvordan er dette power supplyet?
                            Last edited by thombek; 24 March 2010, 19:57.

                            Comment


                            • #15
                              tror nok jeg ville tatt et psu med noe høyere spenning tilgjengelig siden hyperion ikke yter maks med mindre den får 15v+
                              den godtar opp til 28v mener jeg og huske

                              høyere spenning men lavere ampere, er målet dobles spenningen så halveres amperen som du trenger og ampere er hva som koster ikke spenning , se etter noe med ca 24v(div industri powersuply til lastebil/truck er i denne volt styrken)
                              Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                              Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                              losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X