Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten advarsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mariuswold View Post
    Er vel greit å vente til det blir litt mer lunkent ute før man kjører inn en motor. At man har to biler som har de samme "feilene" er lite sannsynlig. Spør du meg så skal ikke Mikronor lastes ene og alene for at dette er dårlig kundeservice.

    Mest sannsynlig er det kunden som er uerfaren og kanskje har litt lett for å legge skylden på butikken når ting ikke virker som det skal.

    Å dra en butikk ned i søla når man kjøper et produkt man selv ikke er fornøyd (i den grad graden av kundetilfredsstillelse er veldig relativ), blir helt feil. -Ihvertfall når ting tyder på feil bruk av kunden. -Ja, man skal yte service, og det er det de fleste hobbybutikker lever av i dag, men å yte service overfor en kunde som gjør ting feil gang på gang (sier ikke at dette er tilfelle, bare en sannsynlighet for det) kan blir litt i drøyeste laget. Nå vil sikkert noen argumentere for at "ja, men det er jo derfor jeg kjøper i butikk, for å få service". Joa, helt enig i det, men det går en grense for hvor langt man kan strekke seg. -Særlig når kunden nekter å betale 5 flate øre for noe som åpenbart ikke skyldes produksjonsfeil på produktet, men heller feil bruk av kunden.

    Har ingen som helst tilknytning til denne butikken, men innlegg som trådstarter skriver er til en viss grad provoserende.

    Når det er sagt, bruksanvisning er ikke no dritt!

    Kunne IKKE vært mer enig.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Toddii89 View Post
      Enda en gang fik han bilene inn. Denne gang for å justere dem, og skifte styreservo på den ene. (Tenner slitt i stykker, på grunn av den ikke var spennt ordenlig fra leverandøren) Og enda en gang skifte plugger.


      Vi leverer nå bilene inn igjen, og da er det opphevelse av kjøpet. Det skal sies bilene bare har kjørt 3 hele tankfulle, og da burde de fortsatt kjøre på samme plug. ikke på plug nr 3! Vi har snakket med flere andre forhandlere og de skjønner ikke noe av dette, og skjønner ikke det er mulig å ha de problemene med fg-bilene, da de aldri har oplevd problemer med dem før.
      Syns selger (mikronor) har gjort en enestående service til dere..
      Bare det faktum at dere har kjørt 3 fulle tanker (3*45 min!) burde være en god nok grunn til å avfeie alt og kalle dette brukerfeil.
      At en styreservo ryker, vel det har skjedd de aller fleste som driver med radiostyrt hobby. og her syns jeg igjen at selger gir usedvanlig god service i og med at han bytter servo for dere. Mange andre bedrifter hadde kallt dette ren og skjær brukerfeil, og brente elektriske komponenter byttes veldig sjeldent da brukeren har hatt en fing med i spillet her. og skruer som løsner på en ny bil? på rc biler bør en gå over og sjekke at alt sitter som det skal.....

      Innstilling av forgasserene: mye tyder på at dere har dratt to flett nye biler ut i vinterkulda (sikker -15 grader eller kanskje enda mer?)
      met litt smurning i toppetasjen så bør man nesten vite at en ikke drar ut en helt ny motor i denne "varmen"... og for å henge meg på flere her inne, forgasserjustering er og blir vel brukeren sitt ansvar.. kan butikken være sikker på at dere ikke har tuklet med forgasser innstillinger? og ja, er også enig i at bruksanvisninger er til for å brukes!
      sigpic
      Member of Team Daves

      Comment


      • #18
        Om det var noe selgeren på Mikronor kunne gjort bedre mtp kundeveiledning, måtte det være å opplyse om farene og ulempene ved kjøring i kulde, og da spesielt innkjøring av ny motor. Selvfølgelig ETTER at kortet var dratt og salget i boks!
        Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

        Comment


        • #19
          Lurer på hva trådstarter tenker nå.

          Comment


          • #20
            eneste som kunne vært gjort anderledes fra Selger er vel og opplyse om att bilen ikke skal kjøres inn i super kulde slik det har vært en stund her nå.

            og evt sagt att siden detter er en RTR så er det greit og se over alt av skruer og slikt, og se att de sitter fast og da evt feste løse skruer med loctite.
            Sverre Finnerud '83 modell
            FF4 Shafty Crawler med masse snadder
            frekvens 2.4ghz

            Comment


            • #21
              Originally posted by REED272 View Post
              Lurer på hva trådstarter tenker nå.
              Hehe..ja han har vel fått litt å gruble på. Håper han kommer med tilbakemelding etter at han har vært for å heve kjøpet.
              Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

              Comment


              • #22
                Det hadde vært langt artigere om butikkene begynte å fortelle SIN side av episodene.
                Men det skjer nok aldri.. Men det hadde i alle fall blitt langt mer nyansert.
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #23
                  Ser ikke problemet med å kjøre i -15 jeg, utenom å ha en litt fetere blanding enn om sommeren og at enkelte deler som plexi blir sprøere

                  Comment


                  • #24
                    Du da trådstarter, har du noe å si i ditt forsvar? Ble nokså stille her ja...

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Fabiz View Post
                      At dere får igjen pengene for en brukt vare er lite trolig uansett når den er brukt. Men at han skal sette de i stand er på sin plass, og det skal være som forventet. Men justering skal vel egentlig kunden stå for selv? Når dere har levert den inn for at det skal gjøres kan jeg skjønne at dere forventer at den skal være justert dog.

                      Nå har ikke jeg annet en gode erfaringer med gutta på Mikronor, og kan egentlig ikke kjenne meg igjen i dine uttalelser, men det er nå så.

                      Fabiz


                      Hvis ikke varen lever op til forventninger eller der er fejl på produktet gentagne ganger har du ret til å oppheve kjøpet etter norsk kjøpslov! Som sagt vi har justert selv, men fortsat før pluggen etter ca en tankfull. Derfort er han blit bedt om å gjøre dette, for at det skulle være helt iorden. Og det var greit for han, det skulle han gjøre. Det kan han tydeligvis ikke overholde, og vet ikke åssen de skal justeres.

                      Bilene er nå tilbakelevert, og vi har kjøpt HPI Baja 5b i stedet, fra en anden forhandler. (Hobbymix på kløfta). Her er ingen problemer enda, har kjørt ca 3 tankfulle, og de kjører konstant uten der er det minste.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by woom1970 View Post
                        Enig i at det er utvist slett service i denne saken.Men som nevnt tidligere i tråden så bør eier av rcutstyr i det minste lese brukermanual for å finne fabrikk innstillinger på foreksempel forgasser.

                        Jeg har handlet endel hos Mikronor og har fått god service hele tiden,sist uke fikk jeg ny esc til helikopteret mitt på garantien,uten diskusjon.

                        Så for min del har jeg bare gode ting å si om Mikronor.


                        Som sagt før, vi har tilbakestilt til fabriksindstillinger, og der kjørte de fortsat ikke ordentligt. Samme problemene hver gang uanset justering.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by leinsvang View Post
                          Er enig med REED når det gjelder dette med kulda. Nevnte ikke selger dette?

                          Men at man MÅ kunne justere selv når man kjøper utstyr til 16000,- er jeg ikke enig i. Det er da lov å være uerfaren.
                          Selger nevnte ikke noe med kulde eller noe annet. Vi spurte før kjøp, og da vi hentet bilene. Åssen kjører de i kulde osv osv osv. Og svaret hans: Nei det er ikke noe problem. Det er bare å kjøre. Det eneste problem kan bli vann.

                          Helt greit det. Da skal han ikke komme og si noe annet etterpå når vi klager på produktet og vil oppheve kjøpet, som vi har rett til etter kjøpsloven, som før nevnt.

                          Justering er ikke noe problem heller. Det klarer vi. De nye HPI bilene vores, har vi selv justert etter innkjøring og de kjører mye mye bedre og fortere end de gamle vi hadde. De gamle bilene kjørte jo faen ikke uanset hva justering der blei gjort !

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by REED272 View Post
                            Jada, selvfølgelig er det lov å være uerfaren men da burde man muligens begynne med noe litt lettere?

                            Det å henge ut Micronor her vet jeg ikke helt om er helt riktig med tanke på at trådstarter er uerfaren å kansje har gjort noe som han ikke burde?

                            Ikke vet jeg men jeg vet at når man er litt forbannet på ting som dette så er det lett å la ting gå ut over noen som det gjerne ikke burde gått utover..
                            Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle i denne saken men er det ikke en mulighet da?
                            Vi er IKKE uerfarne med rc biler, hvor noen har det fra må du ikke spørre meg om! Hvis ikke folk skjønner å lese det som står, så la vær å svar på noe.

                            Når en butiksforhandler ljuger rett opp i hue på¨kunder, hvilket han har gjort ved os gentagne gange nå, da fortjener han å bli hengt ut, spesielt når han ikke utfører servisen han lover selv !

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by fg bajas View Post
                              Syns selger (mikronor) har gjort en enestående service til dere..
                              Bare det faktum at dere har kjørt 3 fulle tanker (3*45 min!) burde være en god nok grunn til å avfeie alt og kalle dette brukerfeil.
                              At en styreservo ryker, vel det har skjedd de aller fleste som driver med radiostyrt hobby. og her syns jeg igjen at selger gir usedvanlig god service i og med at han bytter servo for dere. Mange andre bedrifter hadde kallt dette ren og skjær brukerfeil, og brente elektriske komponenter byttes veldig sjeldent da brukeren har hatt en fing med i spillet her. og skruer som løsner på en ny bil? på rc biler bør en gå over og sjekke at alt sitter som det skal.....

                              Innstilling av forgasserene: mye tyder på at dere har dratt to flett nye biler ut i vinterkulda (sikker -15 grader eller kanskje enda mer?)
                              met litt smurning i toppetasjen så bør man nesten vite at en ikke drar ut en helt ny motor i denne "varmen"... og for å henge meg på flere her inne, forgasserjustering er og blir vel brukeren sitt ansvar.. kan butikken være sikker på at dere ikke har tuklet med forgasser innstillinger? og ja, er også enig i at bruksanvisninger er til for å brukes!
                              Hvis du nå bruker litt tid på å lese hva som egentlig er sket så kanskje du hadde kj.....!

                              Og da skal det sies vi ikke har gjort inn bilene i kulda, men i 10+ !

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by freddy85 View Post
                                Ser ikke problemet med å kjøre i -15 jeg, utenom å ha en litt fetere blanding enn om sommeren og at enkelte deler som plexi blir sprøere
                                Nemlig ! Broren min har en HPI baja 5t og den kjører som ei klokke i -30! Uten noen form for problemer.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X