Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten advarsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En liten advarsel

    Hei alle.

    Til alle jer som har tanken om å kjøpe rc bil, båt, fly osv, da anbefales det ikke å kjøpe dette hos Mikronor i oslo. Service er ikke det som er i høysetet.

    Jeg og en til kjøpte 2 fg monster biler (monster truck og monster hummer) for en liten måned siden i butikken hans. Som noen vet er de ready to run. Før der var gått 2 uker var der problemer med begge bilene. De stoppet plutselig og ville fa.... ikke starte igjen. Vi prøvde litt sjøl, men fik ikke gang i dem igjen. Vi leverte inn bilene til butikken igjen, og han så på dem. Vi fik dem tilbake igjen med meldingen at han hadde skiftet plugger på dem begge og justert dem slik at de skulle gå som ei klokke.
    Dette var ikke tilfellet. Etter en tankfull kjøring var problemet der igjen.


    Enda en gang fik han bilene inn. Denne gang for å justere dem, og skifte styreservo på den ene. (Tenner slitt i stykker, på grunn av den ikke var spennt ordenlig fra leverandøren) Og enda en gang skifte plugger.
    Etter små to uker med jevne opkald for å høre hva som skjer, var han enda ikke ferdig med å fixe. Hver gang får vi beskjeden at han holder på, har skiftet styreservo, men det er for koldt ute til å justere ret mye om gangen. Beskjeden var de var ferdige men manglet finjustering.


    Igjen ikke tilfellet. Til slut fik han ikke mere tid (kjøper ikke leketøy for 16.000,- for å la det stå i butikken hele tiden!) Kjørte inn for å hente bilene, da han mener det bare er finjusteringen som mangler, og da begjynner det å bli morsomt. Den ene bilen står halvveis demontert etter bytte av servo, og den andre står nesten klar til avhenting. Kommer da hjem, etter å ha ventet i butikken i 40 minut og skal kjøre med bilen for å se åssen den går, startet bilen og etter 2 minut med motoren gåendes uten kjøring stopper den igjen og vil ikke starte! Etter lite kjøring med den andre, skjer det samme med den. Da ringer vi selvfølgelig for å høre hva han egentlig har gjort med bilene, og da kommer det frem at han bare har skiftet plugger, og skiftet den ene servoen. Ikke har han kjørt og ikke har han justert nogen ting.

    Utover dette, har der vært mye krangling, da mikronor har ment vi har kjørt med for mye olie i bensinen, feil olie, hatt bilerne stått ute i kulden, osv osv. Sannheten er vi kjøpte olie av han (den han sjøl anbefalte) blandet presis som han har sagt og bilerne står i opvarmet garasje hele tiden. Alt tyder på feiljustering.

    For å unngå andre skal utsettes for dette tull, er det sterkt anbefalt å kjøpe andre steder. For å si det pent, vet han ikke hva han holder på med når det gjeller bensin bilene.

    Vi leverer nå bilene inn igjen, og da er det opphevelse av kjøpet. Det skal sies bilene bare har kjørt 3 hele tankfulle, og da burde de fortsatt kjøre på samme plug. ikke på plug nr 3! Vi har snakket med flere andre forhandlere og de skjønner ikke noe av dette, og skjønner ikke det er mulig å ha de problemene med fg-bilene, da de aldri har oplevd problemer med dem før.

    Beklager skriften, men er dansk og nylig flyttet hit

    Dette er som sagt ment i god hensigt, for ikke andre skal utsettes for dette, men der er kanskje andre som har bedre erfaringer med mikronor. Det er sikkert jeg ikke kommer til å bruke han igjen!

  • #2
    Tusen takk for heads up'en

    Norsken din er meget bra til at du ikke er norsk
    HPI Baja 5T

    Comment


    • #3
      Du er ikke den første eller eneste:
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #4
        At dere får igjen pengene for en brukt vare er lite trolig uansett når den er brukt. Men at han skal sette de i stand er på sin plass, og det skal være som forventet. Men justering skal vel egentlig kunden stå for selv? Når dere har levert den inn for at det skal gjøres kan jeg skjønne at dere forventer at den skal være justert dog.

        Nå har ikke jeg annet en gode erfaringer med gutta på Mikronor, og kan egentlig ikke kjenne meg igjen i dine uttalelser, men det er nå så.

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • #5
          om en vare er inne på reparasjon for samme sak 3 gangen har man vel rett på og heve kjøpet etter Norsk kjøpslov???
          Sverre Finnerud '83 modell
          FF4 Shafty Crawler med masse snadder
          frekvens 2.4ghz

          Comment


          • #6
            Enig i at det er utvist slett service i denne saken.Men som nevnt tidligere i tråden så bør eier av rcutstyr i det minste lese brukermanual for å finne fabrikk innstillinger på foreksempel forgasser.

            Jeg har handlet endel hos Mikronor og har fått god service hele tiden,sist uke fikk jeg ny esc til helikopteret mitt på garantien,uten diskusjon.

            Så for min del har jeg bare gode ting å si om Mikronor.
            Tor Ove Rue,70 mod.
            Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

            Comment


            • #7
              Originally posted by sverref View Post
              om en vare er inne på reparasjon for samme sak 3 gangen har man vel rett på og heve kjøpet etter Norsk kjøpslov???
              Forbrukerkjøpsloven.
              Dirty Harry Crawler Team
              http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

              Comment


              • #8
                Man har rett til å heve et kjøp hvis "produktet ikke samsvarer med forventninger eller ikke virker etter den hensikt det er ment for" heter det seg..

                Det med kulde er faktisk en vesentlig sak når det gjelder 2t motorer. Nå vet ikke jeg hvor mange minus det er i Nittedal men det er sikkert mer enn 10- og da får ikke motoren opp riktig driftstemperatur å motoren vil gå som en bøtte møkk for så i lage stygge riper i sylinderen med det resultat at toppen må byttes.

                Angående justering av en sånn motor så er ikke det noe stor heksekunst.
                Hvis man kjøper leketøy til Kr. 16.000 da må man jaggu meg klare å justere saken selv!

                Man hopper jo ikke ut på dypt vann før man jar lært seg å svømme......

                Comment


                • #9
                  Er enig med REED når det gjelder dette med kulda. Nevnte ikke selger dette?

                  Men at man MÅ kunne justere selv når man kjøper utstyr til 16000,- er jeg ikke enig i. Det er da lov å være uerfaren.
                  HPI Baja 5T

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ikke handlet hos mikronor, det finnes sjapper som kun har god omtale, så jeg handler der i stedet. Men til Mikronor sitt forsvar:

                    RC hobby består av mest skruing, sånn er det bare. Deler ryker, og de tåler kulde like dårlig som 1:1 biler x skalaen de er. 1:5 dårlig, 1:8 verre, 1:10 ille, 1:18 sjanseløst og 1:36 håpløst
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by casevac View Post
                      1:36 håpløst
                      Synes disse går best i kulda jeg...
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by leinsvang View Post
                        Er enig med REED når det gjelder dette med kulda. Nevnte ikke selger dette?

                        Men at man MÅ kunne justere selv når man kjøper utstyr til 16000,- er jeg ikke enig i. Det er da lov å være uerfaren.

                        Jada, selvfølgelig er det lov å være uerfaren men da burde man muligens begynne med noe litt lettere?

                        Det å henge ut Micronor her vet jeg ikke helt om er helt riktig med tanke på at trådstarter er uerfaren å kansje har gjort noe som han ikke burde?

                        Ikke vet jeg men jeg vet at når man er litt forbannet på ting som dette så er det lett å la ting gå ut over noen som det gjerne ikke burde gått utover..
                        Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle i denne saken men er det ikke en mulighet da?

                        Comment


                        • #13
                          Skulle kanskje startet med noe litt lettere ja kanskje.
                          Men det var nå ikke tilfelle.

                          Er heller ikke noe fan av at firma blir hengt ut på nettet.
                          HPI Baja 5T

                          Comment


                          • #14
                            Er vel greit å vente til det blir litt mer lunkent ute før man kjører inn en motor. At man har to biler som har de samme "feilene" er lite sannsynlig. Spør du meg så skal ikke Mikronor lastes ene og alene for at dette er dårlig kundeservice.

                            Mest sannsynlig er det kunden som er uerfaren og kanskje har litt lett for å legge skylden på butikken når ting ikke virker som det skal.

                            Å dra en butikk ned i søla når man kjøper et produkt man selv ikke er fornøyd (i den grad graden av kundetilfredsstillelse er veldig relativ), blir helt feil. -Ihvertfall når ting tyder på feil bruk av kunden. -Ja, man skal yte service, og det er det de fleste hobbybutikker lever av i dag, men å yte service overfor en kunde som gjør ting feil gang på gang (sier ikke at dette er tilfelle, bare en sannsynlighet for det) kan blir litt i drøyeste laget. Nå vil sikkert noen argumentere for at "ja, men det er jo derfor jeg kjøper i butikk, for å få service". Joa, helt enig i det, men det går en grense for hvor langt man kan strekke seg. -Særlig når kunden nekter å betale 5 flate øre for noe som åpenbart ikke skyldes produksjonsfeil på produktet, men heller feil bruk av kunden.

                            Har ingen som helst tilknytning til denne butikken, men innlegg som trådstarter skriver er til en viss grad provoserende.

                            Når det er sagt, bruksanvisning er ikke no dritt!

                            Comment


                            • #15
                              Personlig syns jeg mikronor yter en god service til trådstarter mtp at han tar seg av justeringer og skifte av deler. At dette er på kundens regning eller ikke aner jeg ikke.

                              Men samtidig burde dette være noe du, som kunde, tar opp med butikken før du legger ut en tråd med negativ omtale.
                              Kanskje han hadde kommet med råd og tips, samt funnet ut av hva du gjør feil?
                              Futaba 3PM-X
                              Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
                              Losi XXX-S | HPI Savage
                              | Tamiya CC01 Pajero

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X