Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken krom lakk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken krom lakk?

    Er ute etter krom lakk til bruk i refektorer. Ser det er litt av hvert som kalles krom, og er derfor litt usikker på hva jeg ender opp med hvis jeg kjøper en tilfeldig krom lakk. Noen som har tips til en krom lakk, altså en blank som egner seg i reflektorer? Trenger jo ikke mye, hadde vært fint med ei lita flaske så jeg bare kunne pensla på.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

  • #2
    Her har du Chrome
    Før lakkering bør du vurdere denne og til slutt backer du med denne. Evt. en annen mørk farge.

    Chrome MÅ ha sort backing for å "virke".
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Rundt 800 kr for å lakkere fire reflektorer syns jeg var drøyt. Ikke har jeg tilgang på lakkeringsutstyr heller.

      Tenker du på å lakkere med mørk farge på baksida, eller innvendig før krom lakken? Hva med denne lakken?
      Last edited by >Jonas<; 18 January 2010, 16:45.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Det var du som ville ha det på boks ..
        Kjøp denne og denne, så har du det du trenger.

        Når du lakkerer på innsiden av karosseriet tar du først 3-4 lag med chrome.
        Deretter tar du 1-2 strøk med sort. Da får du reflektorer på utsiden.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Blir det ikke bedre å lakkere med krom på innsiden av reflektorene? Reflektorene jeg har er løse og skal limes på karosseriet, bare så det er sagt.

          Den lakken jeg linka til da? Sparer jo en del der, ettersom frakta også er mye billigere hos Elefun.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #6
            Aldri prøvd Elefun sin
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by >Jonas< View Post
              Blir det ikke bedre å lakkere med krom på innsiden av reflektorene? Reflektorene jeg har er løse og skal limes på karosseriet, bare så det er sagt.

              Den lakken jeg linka til da? Sparer jo en del der, ettersom frakta også er mye billigere hos Elefun.
              Du har PM
              Sving innom meg,så ordner vi speil i reflektorene dine
              www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
              CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
              +++

              Comment


              • #8
                Takk for tilbudet, men kjøpte lakken hos Elefun jeg, så får jeg se om den duger.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Originally posted by >Jonas< View Post
                  Takk for tilbudet, men kjøpte lakken hos Elefun jeg, så får jeg se om den duger.
                  Funket det? Er selv på utkikk etter kromlakk

                  Comment


                  • #10
                    Var ikke jeg som lakkerte, og han som gjorde det lakkerte på feil side. Men, den fargen som vises på boksen hos Elefun er langt blankere enn den som faktisk satt klistret på boksen når jeg mottok den. Gjør man det riktig, lakker på baksiden av plasten med svart lakk bak så blir den nok noe blankere. Uansett, det er jo mest for syns skyld, og har jo forsåvidt veldig liten praktisk innvirkning da LED har veldig liten spredning.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by >Jonas< View Post
                      Var ikke jeg som lakkerte, og han som gjorde det lakkerte på feil side. Men, den fargen som vises på boksen hos Elefun er langt blankere enn den som faktisk satt klistret på boksen når jeg mottok den. Gjør man det riktig, lakker på baksiden av plasten med svart lakk bak så blir den nok noe blankere. Uansett, det er jo mest for syns skyld, og har jo forsåvidt veldig liten praktisk innvirkning da LED har veldig liten spredning.
                      Ok, takk, så det ble krom ut av det?

                      Comment


                      • #12
                        Nei, som sakt ble det jo lakkert på feil side av plasten.. Helt krom blir det nok ikke, men mer som en blank grå kan jeg tenke meg.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X