Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av Traxxas Summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av Traxxas Summit

    Hei.

    Fikk plutselig dilla på RC biler for noen dager siden, og gikk på nett for å finne en bra en. Fant frem til Traxxas Summit, som høres og ser ganske bra ut. Så også på noen sånne HPI Flux'er, men de så for kraftige ut for meg. Tippa jo over med en gang ^^

    http://www.rcmart.com/catalog/rc-tra...0-p-28493.html var den billigste jeg fant.
    $539.99 = 3 232 NOK. Pluss 25% moms (?) = 4015 nok pluss frakt. Vet ikke hvor mye i frakt, men sparer over 1000 kr på å kjøpe fra den siden enn en norsk side jeg fant.

    Noen som vet om en norsk side som er billigere? Vil ha den så fort som mulig. Eller anbefaler du en annen bil? Helst elektrisk, orker ikke det styret med fuel/bensin.

    Thanks.

    EDIT: Handleliste:


    http://www.rcmart.com/catalog/rc-tra...0-p-28493.html (Selvsagt)



    http://hobbycity.com/hobbyking/store..._20C_Lipo_Pack (4 stk)



    http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=11271&i=45& (4 stk)

    http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9762&Product_Name=Traxxa s_style_Plug_Male_&_Female_(10pairs/set

    http://www.rcmart.com/catalog/rc-battery-charging-safety-yeah-racing-lipo-safe-230mm-300mm-ya0186-p-27854.html?cPath=52_1327
    (2 stk)

    http://hobbycity.com/hobbyking/store...y_for_Chargers


    Vennligst si ifra om noe er glemt
    Last edited by AndersJ; 9 February 2010, 06:02.

  • #2
    Skal mye til å finne billigere i Norge, da det er halv pris om du kjøper et sted hvor de bruker $ ( i USA , evt. hong kong)

    Summit skal være en bra bil det. men den har jo litt stiv pris ... Men det er pga. det er automatisk girskift og automatisk lukking av diffen. Så sånn sett er det jo verdt det. den kan jo bli en crawler om du skifter gir, så det er mye bil for penga, men om du ikke synes at dette er viktig, kan jo E-maxx eller E-revo være bra / bedre.
    Har ikke noe i mot summit altså. det er en kjempebil.

    Lykketil med valget av bil
    Last edited by SAVAGEry; 6 February 2010, 14:30.
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      Aha. Men er det noen engelske sider som bruker dollar, som er billigere?

      Prisen er ikke så viktig, med mindre det liksom går opp i 10 tusen osv. Hva beter "automatisk lukking av diffen"? Eller, hva er en diff? Automatgir er nok kanskje et must. Er ikke så god med RC, så det å skifte gir hadde vært litt vanskelig for meg. Kan liksom ikke dette med å skifte motor, og alt dette her inne i bilen. Dette blir den første avanserte RC bilen jeg har hatt :P Har nok tenkt meg en Summit uansett, men fint med andre forslag

      Thanks for svar.

      Comment


      • #4
        Det som er spesielt med summit'en er at du kan sperre diffene fra fjernkontrollen. Ut over det har den mye de samme egenskaper som andre elektro "monster" bilene. Nye elektro monster er satt opp med børsteløs motor og lipo batterier, de går sinnsykt!
        Tror ikke det er hovedtanken til Summit, der er det mer fremkommelighet som fokus (tror jeg).
        Asiatiske sider som kan anbefales: www.rcmart.com og www.rc-mushroom.com
        Vurder også traxxas slash 4x4, jeg har en 2wd og tipper 4wd er enda mer festlig.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Originally posted by AndersJ View Post
          Aha. Men er det noen engelske sider som bruker dollar, som er billigere?

          Prisen er ikke så viktig, med mindre det liksom går opp i 10 tusen osv. Hva beter "automatisk lukking av diffen"? Eller, hva er en diff? Automatgir er nok kanskje et must. Er ikke så god med RC, så det å skifte gir hadde vært litt vanskelig for meg. Kan liksom ikke dette med å skifte motor, og alt dette her inne i bilen. Dette blir den første avanserte RC bilen jeg har hatt :P Har nok tenkt meg en Summit uansett, men fint med andre forslag

          Thanks for svar.

          Hei!

          Jeg hadde litt dårlig tid, sorry, så det ble litt (les: veldig)rotete det jeg
          skrev i sted. Diff = Differential. "Automatisk lukking av diffen " stemmer ikke, det jeg mente var at du kan lukke differensialen med en knapp på fjernkontrollen, slik at det blir som om differensialen ikke er der. Å skifte motor og andre deler lærer du deg nok fort. Er bare å skru ut noen skruer, lese manualen etc. F.eks. å skifte motor, er bare ved å skru ut 2-4 skruer.
          Elektriske RC-biler har /trenger ikke gir. Det med gir er at ved å trykke på en knapp på fjærnkontrollen så går bilen sakte, og har masse kraft og kommer seg fram omtrent over alt. og om du switcher tilbake, går den fort, og har ikke fullt så bra fremkommelig het(men alikevel bra med fremkommelighet ) Lukking av diffen kan være nyttig f.eks. når du sitter fast og bare 1-3 av hjulene rører ved bakken, så kan bilen kjøre. Du vil nok skjønne mesteparten av dette om du søker litt på Traxxas Summit, og RC generelt. Følg denne linken, og se på "Summit intro" filmen, det vil nok også kanskje hjelpe deg med å se det.

          Traxxas Slash er også et godt alternativ, se også på HPI e-firestorm / HPI blitz eller hva med HPIs nye bil Bullet Flux? (denne er ganske RÅ, men også kontrollerbar vil jeg tro... merk denne er ikke lansert (iallefall ikke kommet ut) enda
          Last edited by SAVAGEry; 6 February 2010, 21:44.
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            Skjønner fortsatt ikke hvordan det med diffen kan hjelpe, men finner nok utav det senere, som du sa. Oja, trodde gir var sånn som ekte biler :P Så i filmen (og en lignende film jeg så tidligere) at det med giren var ganske kult.

            Traxxas Slash, HPI e-firestorm, blitz og bullet flux. Alle så awesome ut, men ikke helt det jeg leter etter. De så mer ut som biler til onroad, men jeg leter etter noe mer offroad, som Summit. De andre er vel også offroad, men ikke like kule/gode/elns som Summit. Etter alt dette, går det nok fortsatt i Summit.

            Comment


            • #7
              Originally posted by AndersJ View Post
              Skjønner fortsatt ikke hvordan det med diffen kan hjelpe, men finner nok utav det senere, som du sa. Oja, trodde gir var sånn som ekte biler :P Så i filmen (og en lignende film jeg så tidligere) at det med giren var ganske kult.

              Traxxas Slash, HPI e-firestorm, blitz og bullet flux. Alle så awesome ut, men ikke helt det jeg leter etter. De så mer ut som biler til onroad, men jeg leter etter noe mer offroad, som Summit. De andre er vel også offroad, men ikke like kule/gode/elns som Summit. Etter alt dette, går det nok fortsatt i Summit.

              De bilene jeg nevnte er offroadbiler ja, men de er ikke Monster Truck med enorm bakkeklaring sånn som summit.Men de kan brukes på sand, grus,gress, skogsområde og mange andre steder. Slash og Blitz er forøvrig Short-course biler, som er tro kopi av originalene ( ) Mens de andre er stadium trucks / truggyer.
              E-savage kan muligens være noe? men med summit har du mange fordeler, vanntett, girskift, difflocking, med mer. har jo tidligere foreslått e-maxx osv. Men uansett blir du nok fornøyd med summit. ser ut til å være en bra bil det
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #8
                Oi, fins faktisk ekte Traxxas Slash biler også Hmm, har sett noe mer på Slash, og får mer og mer lyst på den. Kunne godt tenkt meg Slash og Summit, men går nok for Summit.

                EDIT: Leste en kommentar på en Slash film at han hadde batteri som varte i 8 minutt, men ville ha et som varte i 30 min? Seriøst! Varer de ikke lengre? Hva med Summiten?

                I tillegg: Ser ut som om jeg kanskje (god sjans) får bestilt i løpet av uka.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by AndersJ View Post
                  Oi, fins faktisk ekte Traxxas Slash biler også Hmm, har sett noe mer på Slash, og får mer og mer lyst på den. Kunne godt tenkt meg Slash og Summit, men går nok for Summit.

                  EDIT: Leste en kommentar på en Slash film at han hadde batteri som varte i 8 minutt, men ville ha et som varte i 30 min? Seriøst! Varer de ikke lengre? Hva med Summiten?

                  I tillegg: Ser ut som om jeg kanskje (god sjans) får bestilt i løpet av uka.

                  Kommer HEEEELLT an på åssen batteri du har. Altså hvor mange mAh batteriet har. I slash så kjører man kanskje i 18-25 min på et 4500-5000mah og 5-12 min på et 2000mah batteri . vet ikke med summit.
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #10
                    (M)ah.. Står ikke noe om mah på Traxxas. Men det står at lader ikke følger med? Hva f....? Hvor får jeg tak i et bra batteri+lader, da? Vil ha et batteri som varer så lenge som mulig, men ikke for dyrt.

                    Comment


                    • #11
                      Blir vel ca. 2000kr (med moms) + frakt for en HPI Blitz også. http://www.rcmart.com/catalog/rc-103...k-p-30418.html

                      Fikk veldig lyst på den etter jeg så :P Er den god på asfalt også?

                      Comment


                      • #12
                        Ikke la deg blende av utseendet til karosseriet eller de tøffe banene de kjører på.
                        Man kan lage en supertøff film av en 2WD og en treig film av en 4WD, men jeg kan fortelle deg hvilken som faktisk er mest morsom i lengden.

                        Disse short-course bilene er ikke laget for verdens beste kjøreegenskaper, de er laget for morsomme kjøreegenskaper. Ingen av dem er bra på asfalt, de eneste som er bra på asfalt er asfaltbiler.
                        Man kan gjøre små håndgrep for å tilpasse kjøreegenskapene til banen, å finne det beste oppsettet for din kjørestil er noe av det som er morsomt med hobbyen.
                        SC er en raskt voksende klasse, man kan sikkert kjøre løp i 7 av 10 byer og bygder snart
                        Jeg ville gått for traxxas slash eller ofna/jammin sin.. http://www.carolinasrc.com/Webstore/...dproduct=15431
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by AndersJ View Post
                          Blir vel ca. 2000kr (med moms) + frakt for en HPI Blitz også. http://www.rcmart.com/catalog/rc-103...k-p-30418.html

                          Fikk veldig lyst på den etter jeg så YouTube- HPI Blitz bashing :P Er den god på asfalt også?

                          Skal du ha fart? kjøp hpi e-firstesom 10t flux! denne blitzen går ikke noe fort, men helt greit! Eller evt sett i annent børsteløs system i blitzen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by AndersJ View Post
                            Blir vel ca. 2000kr (med moms) + frakt for en HPI Blitz også. http://www.rcmart.com/catalog/rc-103...k-p-30418.html

                            Fikk veldig lyst på den etter jeg så YouTube- HPI Blitz bashing :P Er den god på asfalt også?
                            Nei den koster 1800 for Bil+Frakt så må du legge på 25% oppe på der. så den kommer på rundt 2250kr hjem til deg!

                            Comment


                            • #15
                              mAh = batteri kapasitet.

                              Desto mer Mah = lengre kjøretid
                              Høyere volt = mer fart

                              Batteri / lader får man kjøpt på alle RC butikker.
                              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X