Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny i gamet. Offroad elektro, hvilken kjerre velger man?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny i gamet. Offroad elektro, hvilken kjerre velger man?

    Hei.
    Vi er en kameratgjeng som skal kjøpe elektrobiler.
    Vi ønsker biler som går greit fort, takler terreng, tåler en trøkk og som det ikke er vanskelig å få tak i deler til. Vi skal kjøre på grus og gress, men vil også gjerne bli med i race (for gøy på Hvervenbukta utenfor Oslo).
    Prisklasse er ca. 2500-3500kr komplett med sender, batteri og lader.
    Er det andre klubber i Oslo ?

    Helt tilfeldig, testet vi Losi Strike. Det var artig (brukte statuen utafor Smallsize som hopp).
    Film av testinga:

    Har derfor kikket på lignende biler:
    Losi Strike, HPI Blitz og Traxxas Slash, men er helt åpne for andre råd og tips.
    Hvor vanntett er egentlig Slashen, forresten?
    Er Striken og de andre vanntette?
    Jeg har hørt at 2WD er mye mindre vedlilkehold enn 4WD, men at 2WD er vanskeligere å kjøre.

    Hilsen Fredrik.
    Last edited by fredriso; 5 April 2010, 08:12.

  • #2
    Hei Fredrik.
    De bilene du har funnet frem til her er alle av typen short course trucks. Det er ingen offisiell løpsklasse hvor disse kan brukes i løp, men det kjøres som test i flere løp rundtom. Ofte kan de brukes i en såkalt kaos klasse. Disse bilene tåler helt meningsløst mye juling, og oppfører seg veldig likt som fullsize utgaven de er bassert på. Det vil si ikke de helt store kjøreegenskapene, men du kommer deg rundt banen.
    Det som går igjen på de er at de trenger litt motor for å være gøyale. Så gå eventuellt for børsteløst.
    De er veldig like, så finn ut hvilken butikk du vil ha med å gjøre, så kan du like godt velge ut fra det.

    Alternativt kan dere titte på Team Associated B4 eller B44, Kyosho Lazer og sikker mange andre. Dette er buggy biler, som er det de fleste løp arrangeres for. For B4(4) er det ikke så god deletilgang i Norge, men er du på bukta kjører halvparten av alle som er der disse bilene, og har som regel med seg greit delelager.

    Håper vi sees på Bukta i løpet av sommeren!

    Aleksander
    Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
    OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
    Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

    Comment


    • #3
      Melder du deg opp for tilbudsmail hos towerhobbies.com (også så klart bruker rabbatkoden) kan du få slash 4wd børsteløs rtr til ca. 3100 kr med både frakt, toll og moms Du kan få den i 4 forskjellige fargeutgaver. Veldig morsom bil.
      Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

      Comment


      • #4
        slash 4wd! Jeg har 2wd og syns den kjempefin - 4wd er enda finere
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Hva med Losi Desert Truck ?

          Comment


          • #6
            slash, strike og andre Short course kommer du sikkert til og se masse på elektrobuggy banen på bukta til sommeren, bare og kjøpe
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • #7
              Originally posted by fredriso View Post
              Hei.
              Vi er en kameratgjeng som skal kjøpe elektrobiler.
              Vi ønsker biler som går greit fort, takler terreng, tåler en trøkk og som det ikke er vanskelig å få tak i deler til. Vi skal kjøre på grus og gress, men vil også gjerne bli med i race (for gøy på Hvervenbukta utenfor Oslo).
              Prisklasse er ca. 2500-3500kr komplett med sender, batteri og lader.
              Er det andre klubber i Oslo ?

              Helt tilfeldig, testet vi Losi Strike. Det var artig (brukte statuen utafor Smallsize som hopp).
              Film av testinga: http://www.youtube.com/watch?v=rVPqz34ulgM

              Har derfor kikket på lignende biler:
              Losi Strike, HPI Blitz og Traxxas Slash, men er helt åpne for andre råd og tips.
              Hvor vanntett er egentlig Slashen, forresten?
              Er Striken og de andre vanntette?
              Jeg har hørt at 2WD er mye mindre vedlilkehold enn 4WD, men at 2WD er vanskeligere å kjøre.

              Hilsen Fredrik.
              Hei igjen!

              Kult at dere la ut videoen, det der må sies å være en ganske hard kvalitetstest ja:P

              /Martin fra Smallsize
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • #8
                Skal dere ha Short cource truck bør dere gå for 2WD, da kan dere stille i de Short course løpene som blir arrangert + kaos klasser. 4WD er ikke mange som har så dere må nok vente noen år før dere finner løp til å stille i med 4WD.

                Short course er en klasse som vokser veldig for tiden.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • #9
                  Men jo fler som kjøper 4wd jo større sjanse er det for at det blir løp for de også :P En fordel med Slash er at det kanskje er flere deler og hop-ups til den enn de andre SCT'ene. Men det er vel kommet noe til Blitz og SC10 også de siste månedene.
                  Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                  Comment


                  • #10
                    Det er sant.

                    Men SC 4wd er for spesielt interesserte. Fredriso, vanlig SC er finfin klasse å begynne med, 4wd er litt raskere og dyrere men ingen garanti for mer morro.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MatsNorway View Post
                      Det er sant.

                      Men SC 4wd er for spesielt interesserte. Fredriso, vanlig SC er finfin klasse å begynne med, 4wd er litt raskere og dyrere men ingen garanti for mer morro.

                      Hvordan vet vi det? Jeg kjenner ingen med SC 4wd fordi det knapt har kommet noen biler enda, men det kan fort bli like populært eller enda mer populært

                      Mats, inntil du har kjørt konkurranser i flere år i Offroad og veit hva som skjer der, så er det dumt å bare påstå noe helt ut av løse lufta Dog veldig positivt at du er hjelpsom, bare skru opp filteret ditt litt
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #12
                        Er Striken og de andre vanntette?
                        Striken er sprutsikker, slashen trur jeg du kan bade med.

                        Uansett hvilken du velger av alle disse, gjør du et godt valg. Det viktige er å velge en du får deler til
                        Last edited by Razer; 6 April 2010, 08:00.
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • #13
                          Det er ikke noe jeg vet det er noe jeg syns.
                          Samme med 1/10 mini (m-chassi størrelse) med 4wd og touring kaross, det syns jeg er litt spesielt. Mest fordi jeg syns det går imot original ideen.

                          http://www.rctech.net/forum/attachme...-20bshell1.jpg
                          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                          Comment


                          • #14
                            Hvor viktig er det å ha 2.4GHz radiosystem?
                            Hvor pes er det "gamle" systemet?

                            Hilsen Fredrik.

                            Comment


                            • #15
                              Kjører du aleine på et område uten folk med minimalt med støykilder er det ikke så mye pes. Har du en børsteløs bil ville jeg ikke vurdert noe annet enn 2,4 GHz. Kjett når en bil med topphastighet på 70 km/t++ drar av gårde uten at man har kontroll. Om det ikke følger med trenger det ikke å koste all verden for å oppgradere, og på en slik type bil trenger man ikke noen avansert radio. Her har du en helt grei 2,4 GHz radio for langt under 150 kr. Her har du en mer avansert radio som er en drøy hundrelapp dyrere. Siden dere er flere som skal kjøre sammen vil jeg absolutt anbefale dere å bruke et 2,4 GHz system.

                              Ellers så har jeg ingenting å utsette på disse bilene når det gjelder moro og holdbarhet. Skal du ha noe som går fort (over 30-35 km/t som disse børsteutgavene gjør ut av boksen) bør du over på børsteløst (komplette sett får du for rundt 500,- og oppover på eBay, f.eks Hobbywing eZRun).
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X