Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skal jeg kjøpe som nybegynner på hobbybassis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva skal jeg kjøpe som nybegynner på hobbybassis?

    Hva skal en som ikke har kjørt noe før kjøpe. Bensin, nitro evt. strøm?

    Har tittet litt rundt på forum og nettbutikker etter en bil som er rough og driftsikker, men som skrevet er jeg helt fersk og skjønner vel ikke stort rundt denne hobbyen pr. i dag. Har lenge hatt lyst til og kjøpe en, men har blitt med det. Nå SKAL jeg kjøpe da interessen og suget er stort igjen. Har noen kompiser som er veldig iverige på fly og kopter bitten, men syntes bil bitten er mere min type moro

    Kommer kun til og bli brukt på hobbybassis i førsten for å lære å bli kjent med sporten.

    Tenkte meg en pris klasse 2000-3500,-

  • #2
    Heisann, er det on eller offroad du vil ha da?
    Hvis det er offroad så er Traxxas sine biler noe og satse på.
    Hvis du har en traxxasforhandler i nærheten er jo det supert.
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Hei, jeg ville kjøpt en Inferno ST US 2 Sport. Den er EKSTREMT bra på asfalt og terreng. Den koster 4500.- Men det er fullt verdt det. Du får med 3 kanals radio og helt RTR (ready to run) Men da må du ha tilgang til butikk som Kyosho eller Centrohobby.(begge har de på hjemmesidene deres. Lykke til meg valget.
      Last edited by Christian122333; 18 May 2010, 16:53. Reason: Skrev feil

      Comment


      • #4
        Jeg ville gått for et stort kjent merke i hvertfall. HPI og Traxxas er sikre valg med god deletilgang i Norge.
        Jeg ville nok gått for elektro bil hadde jeg vært deg, da de krever veldig lite skruing i forhold til en nitro bil.
        Men har du noen kompiser som er litt drevne på nitrobiler så er det ikke noe problem.

        Lykke til!
        HPI Baja 5T

        Comment


        • #5
          Elektro!
          Traxxas Slash 4x4
          3 celler lipo batteri og en ok lader.
          Kjøp nytt første gang.
          Ta med bilen på nærmeste bane og bare kjenn hvordan hobbyen tar helt av
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            Hva med Bsd 1/8 el buggy? Ser Mustit RC skryter av produktet og prisen skal være god (ifølge dem) 2995,-
            Er det noen av dere som vet om en Traxxas forhandler i østfold?

            Har vært inne på å kjøpe Hpi også, men det er like mange anbefalinger som det er biler virker det som

            Comment


            • #7
              Hvor bor du i Østfold? Jeg bor 15min. fra Fredrikstad. Så ja.....

              Comment


              • #8
                Bor 15min fra fredrikstad selv, Mansdtad

                Comment


                • #9
                  Tror jeg har funnet bilen. E-Firestorm Flux 3390,-
                  Noen som har noen innspill!?

                  Comment


                  • #10
                    Hei, vil andbefale deg og styre unna kyosho om du er blank på dette.. Da det er slik at på kyosho butikken i rygge, jobber det ca 2-3 som kan noe, mens resten som jobber der, ikke akkurat kan for mye.. Du har jo Hobao da, på gressvik, også har du som du nevnte over her Mustit i moss.

                    Du får jo Hyper 8 for en billig penge på gressvik, så har du jo en del Hpi rtr biler i moss.. Vil påstå at alle Hpi bilene er fine og bra kvalitet, men det er jaggu hyper også..

                    Niklas

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Latmoe View Post
                      Tror jeg har funnet bilen. E-Firestorm Flux 3390,-
                      Noen som har noen innspill!?
                      Har denne selv. Det er en kjempe morsom bil men du burdet se litt på Hpi Blitz også, og evt kaste inn flux settet der..

                      Comment


                      • #12
                        Etter mye sondering på nett og telefon samtaler med forhandlere har valget nå blitt Hpi (100% sikkert)
                        Drar å kjøper bilen i dag.

                        Men og et STORT men.......

                        Hpi Vorza RTR med AM sender, 2 stk hpi plasma 7,4 5300 mah 30c lipo batterier og Reactor 500 lader.. ELLER!!
                        Hpi Savage Flux RTR med 2,4Ghz sender samme batteripakke og lader.

                        Innspill før kl. 17:00 folkens, trenger feedback

                        Comment


                        • #13
                          Det spørs hva du skal bruke den til. Bashin Savagen, racing Vorzaen. Så det er egentlig ditt valg.
                          Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                          YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                          Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                          Comment


                          • #14
                            Buggy/Vorza om du ønsker å kunne ha glede av en skikkelig bane, og muligheten til å kjøre på asfalt om du vil.
                            Savage/Monstertruck om du vil herje rundt på en parkeringsplass, uten samme gleden av banekjøring...

                            Liten tvil om hva jeg ville valgt. Buggy! Personlig ville jeg nok heller tatt steget opp på HB-D8E, men det er opp til lommeboka
                            Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                            OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                            Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                            Comment


                            • #15
                              Gøy siden jeg bor på manstad jeg også

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X