Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken børsteløs kombo til Slash 4x4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken børsteløs kombo til Slash 4x4?

    Da motoren tok kvelden i går, og regulatoren sliter med heteslag, ser jeg etter en ny kombo til Slashen. Det jeg er på utkikk etter er en 550 motor som går brukbart med 3S LiPo, samt en regulator som ikke er for stor fysisk, og som ikke sliter med at den fort blir varm.

    Jeg har titta litt på Mamba Monster 2650kV som skal skli rett inn, samt Novak Havoc Pro SC 3400kV, men denne er jo en god del dyrere. Tips til noen andre komboer, evt løse motorer og regulatorer som passer fint sammen? Pris spiller selvsagt en rolle, og jeg ser for meg at det havner på under $250 totalt (MM komboen koster jo $200 på Tower) frakt.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

  • #2
    Jeg bruker Mamba Monster 2200kv comboen på min slash 4x4 det funker helt topp med 4x4 paddle dekk
    Tor Ove Rue,70 mod.
    Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

    Comment


    • #3
      Hvordan batteri bruker du? Og hvordan blir tempen? Tenkte på 2650kV for å slippe å gire like lavt, og at det ble litt bedre plass siden den er litt kortere enn den du har. Passer alt rett inn, og må man ha et spesielt feste til regulatoren?
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Ingen som har noen tips? Heller mest mot Mamba Max 2650kV komboen, men ser også etter en rimeligere løsning.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          jeg bruker 2 stk 3s 4000mah 25c i serie altså 22,2v dette er litt overkill for Slashen men man må klare og styre gassfingeren.
          Sjekk ut Hobbywing sine comboer, se link: http://www.hobbywing.com/english/Pro...em%20for%20Car
          Tor Ove Rue,70 mod.
          Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

          Comment


          • #6
            Jeg sparer drøyt 400,- på å kjøpe denne Hobbywing komboen fremfor Mamba Monster komboen, så veit ikke helt om jeg føler det er verdt det. Sistnevnte er jo litt mer anerkjent, og jeg føler at kanskje produktoppfølginga og supporten er bedre hos CC. Monster regulatoren er jo kapabel til mer enn XerunŽen også.

            Er Monster motoren sensorløs, eller er det en sensormotor? Med 2200kV-motoren må vel radioboksen flyttes også. Hvordan ar du løst det? Og hvordan er temperaturene hos deg?
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              Motakerboksen er flyttet helt frem til dempertårnet ingen problem det.Og jeg er nok enig at cc er tingen å satse på.Grunnen til at jeg bruker 2200kv motoren er at jeg hadde en liggende.
              Tor Ove Rue,70 mod.
              Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

              Comment


              • #8
                Okey. Ser ut til at mottakerboksen kan stå der den står ved bruk av 2650 motoren, ettersom denne er litt kortere. Bruker overtray, så det kan bli litt trangt foran der. Hvordan giring har du, og hvordan er temperaturene på motor og regulator?
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Om jeg ikke tar feil så kjører jeg 18/54,men tror jeg skal prøve 16t pinion.Temperaturen har jeg ikke målt men på motoren tipper jeg at den er rund 50 grader.
                  En fordel med 2200kv motoren er at man kan kjøre 6s/22,2V særlig om du skal flytte comboen over i en 1/8 truggy,2650kv motoren er vel maks 4s/14.8V om jeg ikke tar helt feil.
                  Tor Ove Rue,70 mod.
                  Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

                  Comment


                  • #10
                    Stemmer det. Har jo allerede i dag 3S batterier som jeg tenker å fortsette å bruke. Muligens jeg går opp til 4S etterhvert. 6S se jeg for meg er litt overkill i Slashen, selv om det kan føre til lange kjøretid med EPA nedjustert.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Litt gammel tråd det her.

                      Uansett.
                      Jeg skal kjøpe en Slash Ultimate og skal putte inn 2650kv'n. Når jeg har fiksa pinjong til motoren, sklir den rett inn sammen med 54t orginalspuret?
                      Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                      http://www.youtube.com/animatorsimen

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X