Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny innen elektro. Motor spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny innen elektro. Motor spørsmål.

    Heisann!

    Er relativt ny innen elektrobiler og har et spørsmål.

    Jeg har en Slash med en Mamba Max 5700 kombo i. På idiotisk vis greide jeg
    i dag å svi motoren.

    Vil denne motoren gå overens med Mamba Max reggen?


    Er dette en god motor å putte i en Slash eller er den beregnet på onroad biler?
    HPI Baja 5T

  • #2
    5700kV er alt for mye i Slashen, og dermed også den du linker til der. Velineon 3500 motoren fungerer fint.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Heisann Jonas!

      Takker for svar. Jeg syntes da Slashen fungerte fint med Mambaen jeg. Hvorfor er 5700kv for mye?
      Hva er forskjellen på 3500 og 5700 f.eks? Er ikke helt inne på disse tallene skjønneru

      Men vil hvilken som helst motor fungere sammen med Mamba Max reggen?
      HPI Baja 5T

      Comment


      • #4
        kV-tallet forteller turtallet per volt. Så forskjellen finner du ved å multiplisere dette med batterispenninga. Høyere kV fører til en raskere, men svakere motor. Strømtrekket er også høyere, noe som resulterer i varme og kortere kjøretid. Derfor er ikke høy kV bra i en såpass stor offroader som Slashen, da motoren blir for svak og må gires veldig lavt.

        Hvordan batteri bruker du? Motoren jeg nevnte takler fint både 2S og 3S LiPo.

        Så vidt jeg veit er det ikke noen motorbegrensninger på regulatoren, så ja, du kan bruke hva du vil på den, men pass på temperaturen.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Nå begynner jeg å skjønne her. Min var ikke giret lavt så det var sikkert derfor den ble så fort varm.
          Synes det var rart den ble så fort varm. Brukte bare 2s lipo og kjørte ikke veldig hardt eller.

          Da blir det nok en Traxxas motor

          Skulle gjerne hatt noe billigere men det er ikke så enkelt å finne.
          HPI Baja 5T

          Comment


          • #6
            Da er en Velineon 3500 bestilt fra elefun. Sammen med 17mm adaptere og big bore shocks.
            HPI Baja 5T

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X