Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly

    Skal ha et fly (Helst noe isopor lignende materiale).

    Flyet må kunne bære et FlyCamOne3 med trådløs overføring. Pris 0 - 1500kr.
    Ferdighet er vel på grensen mellom lett / middels

    -FisHi
    Kjører TT-01

  • #2
    Jeg har ikke mange flytimer med rc fly, men det jeg har prøvd er: Wing Dragon2 Parkflyer ca. 900kr, Art tech Coota vannfly ca: 1400 , og et ukjent fly fra Merlin ved navn cessna -206 trur jeg ca. 1500kr.
    Jeg anbefaler Wing dragon på det sterkeste for nybegynnere( av egen erfaring) siden dette er et fly med liten kropp å stort og bredt vingespenn. det glir kjempe bra i lufta og klarer seg ganske greit i "litt" vind. Det er ikke flaps på vingene på denne modellen, men du kan kjøpe sportster versjonen som har det, pluss på 300 kr.
    Veldig bra at den har motoren montert bak vingesettet så vis du stuper i bakken gjør ikke dette noe. selve kroppen er av myk plast og vinger er av isopor lignende materiale(husker ikke navnet).

    Wing dragon 2 Parkflyer : http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=146&i=1&
    Wing dragon Sportster: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=1235&i=1&
    Har sett endel folk montere camera på dette flyet.
    Her er En film av meg hvor jeg flyr Wingdragon2 Parkflyer:

    Håper dette hjalp litt
    Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

    Comment


    • #3
      Jo, takk

      Jeg hadde tenkt meg ut



      Men Wing Dragon ser kul ut Må bare vite om jeg kan putte på et FlyCamOne3
      Kjører TT-01

      Comment


      • #4
        Den ser jo fin ut den eneste jeg stussa litt på da er propell størrelsen(ganske liten), men det går vel sikkert bra siden det er børsteløs motor på flyet. Jeg vet wing Dragon kan bære cameraer. se litt på youtube om de som har lagt ut filmer har lagt ut noe om hva de har filmet med. hvor mye veier Flycamone3?
        Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

        Comment


        • #5
          62 gram :P Kanskje jeg kjøper Wing Dragon istedenfor, så får jeg kjøpe meg noe mere etterhvert :P
          Kjører TT-01

          Comment


          • #6
            Jeg er i hvertfall stor fornøyd med Wingdragon flyet. vurderer å kjøpe meg sportster versjonen bare for å få flapsen. Sjekk ut dele salget, det er ganske billig, og elefunn har en levering på 2-3 dager.
            http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=1...&#Reservedeler

            vis cameraet veier 62 gram er jeg ganske sikker på at det går strålende. Vis du kjøper et batteri med litte granne mere futt i så fyker den av sted. du kan få kjempe bra høyde med det også.
            Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

            Comment


            • #7
              Gidder du å linke til ting jeg trenger? Sånn som deler og sånt som er kjekt å ha :P

              Og et batteri, Li-Po eller ikke, jeg bryr meg ikke :P
              Kjører TT-01

              Comment


              • #8
                Vis Du kjøper Wing Dragon pakken Så Er den helt RTF( ready to fly), eneste du trenger er AA batterier til senderen.

                Det kan også være lurt å ta med seg et bakvingesett http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=253&i=0, For vis det knekker på noen måte kan du jo lime delene sammen igjen med isopor lim, men det er begrenset hvor mange ganger du kan lime samme del kan man si.

                Ta med noen ekstra propeller trur det er 2stk i en pakke.
                http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=257&i=0

                og kansje et ekstra batteri vis du vil ha lenger flytid. Vis du finner et med litt mere Mah( milliampere). så vil det gi litt mere kraft i propellen. og flyet flyr bedre og fortere. orginalt er 1000Mah 8,4 V.
                http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=301&i=0

                Det er vel det viktigste.
                hovedkroppen og hoved vingene er ikke noe problem for vis hovedvingen knekker, tar du bare litt lim i skjøten å bruker litt gaffateip rundt( sølvteip). hovedkroppen tåler veldig masse. en kompiss stupte rett ned i bakken og nesa ble formet som et trekkspill:P, men det flyr like bra.
                Last edited by Sey86; 11 June 2010, 20:48.
                Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

                Comment


                • #9
                  Har lim som er laget for EPP / isopor / foam
                  Sitter som f*en ;o Har også sølvteip. Takk for hjelpen!
                  Kjører TT-01

                  Comment


                  • #10
                    Bare hyggelig. Lykke til! vis du lager noe film å legger ut noe sted send link da^^
                    Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

                    Comment


                    • #11
                      Ja, skal legge ut film hvis jeg lager Får se om jeg kjøper FlyCamOne3 eller 2ern, hva tror du er best?
                      Kjører TT-01

                      Comment


                      • #12
                        Hmm det har jeg ikke noe formening om, har ikke vert borti sånne cameraer egentlig. tørr ikke si noe.
                        Traxxas Nitro Rustler 2.5 | Himoto Rapida On road | Wing Dragon 2 parkflyer | Merlin Cessna -206 | Art Tech Coota waterplane |

                        Comment


                        • #13
                          Hehe, takk for hjelpen da! Kjøper sikkert kamera senere, bruker mobilkamera eller noe annet jeg har her imens :P
                          Kjører TT-01

                          Comment


                          • #14
                            ville valgt en easy glider , garantert at den fikser kameraet ditt. plus at det er litt mere fly enn de nedenfor
                            tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

                            Comment


                            • #15
                              jeg ville garantert gått for dette

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X