Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe Slash fra tower hobbies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe Slash fra tower hobbies

    Jeg er på utkikk etter noe moro å leke og hærje med , og har blitt anbefalt å kjøpe Slash 4x4 fra tower hobbies. Kikka litt nå og med 75$ rabbatt kode så kom det på 390$ med frakt(ca 2500kr med dagens kurs)
    Men kan dette lønne seg? Laderen som følger med virker jo ikke i Norge og staten skal vel ha 25%? Hadde tenkt og bruke ca 3000kr og det blir vel fort samme pris som feks. elefun ,når je g må plusse på med lader.

  • #2
    RCMart skriver ned verdien og merker med gave, så slipper du da unna moms og fortollingsgebyr kommer den på under 3000,- inkl frakt. Ved ekspressfrakt (EMS) tar ikke posten noe fortollingsgebyr, samt at de er slappere med å legge på moms. Batterier og ladere får du billig fra Hobbyking.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Takk for svar. På rcmart kom den på 500$ med frakt(ca3200kr) + moms kanskje... Føler fortsatt at det ikke er stort å spare, når den selges i norge til 3800.

      Comment


      • #4
        Hvordan får du det til å bli $500? Bilen koster jo $380 og frakta (EMS) er på $63,3. Det blir jo drøyt 2800,- hvis du slipper unna moms (fortollingsgebyr blir det uansett ikke med EMS).
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          nå er det da aldrig lurt å satse på at den går igjennom tollen.. trollvesenet tar stikkprøver, og det kan bli kjedelig å forklare hvorfor det står at pakka er verdt under 10 % av egentlig verdi

          plejmo
          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
          Smått&Rått Harstad

          Comment


          • #6
            Man må sjekke om det lønner seg eller i det hele tatt er verdt det. En slash er tupisk eksempel på hva som er like greit å kjøpe i Norge.
            Et annet eksempel som blir ganske annerledes kan være f.eks glødeplugger, koster 60-80kr i butikk her hjemme (turbo plugger), disse koster 4-8$ i utlandet, og frakt koster 5-10$ hvis man holder seg under 30-35$ så kan man få seg 5-6 plugger for rundt 35$.

            Det jeg kjøper i utlandet er ting som ikke er tilgjengelige her hjemme, eller ting som er latterlig dyrt.
            Antrade sin kampanje på Serpent 811 er uslåelig, ingen sjapper i utlandet som slår den.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              Originally posted by >Jonas< View Post
              Hvordan får du det til å bli $500? Bilen koster jo $380 og frakta (EMS) er på $63,3. Det blir jo drøyt 2800,- hvis du slipper unna moms (fortollingsgebyr blir det uansett ikke med EMS).
              Det er mulig det er jeg som har røra da jeg sjekka pris....men dette kom opp når jeg "prøve bestilte" :

              1Traxxas (#680 Slash 4X4 Brushless Short-Course RTR TruckUSD$380.00Netto:USD$380.00EMS Express(3-4 days) HK To NO 1 x 5500g Frakt:+Registering:+Hantering:USD$96.83icke återbetalningsbar bankavgift:USD$17.19 Brutto:USD$494.02 Order Conflict Handling:

              Comment


              • #8
                Originally posted by plejmo View Post
                nå er det da aldrig lurt å satse på at den går igjennom tollen.. trollvesenet tar stikkprøver, og det kan bli kjedelig å forklare hvorfor det står at pakka er verdt under 10 % av egentlig verdi

                plejmo
                Det skjer i så fall ikke noe mer enn at man blir bedt om å sende inn kvitteringa. Skulle man bli bedt om det og må betale moms har man fremdeles spart en liten slant. Uansett, de er svært slappe med fortollinga på Gardermoen (ekspresspakker) fremfor fortollinga av vanlige pakker i Oslo.


                Originally posted by ryu82 View Post
                Det er mulig det er jeg som har røra da jeg sjekka pris....men dette kom opp når jeg "prøve bestilte" :

                1Traxxas (#680 Slash 4X4 Brushless Short-Course RTR TruckUSD$380.00Netto:USD$380.00EMS Express(3-4 days) HK To NO 1 x 5500g Frakt:+Registering:+Hantering:USD$96.83icke återbetalningsbar bankavgift:USD$17.19 Brutto:USD$494.02 Order Conflict Handling:
                Hvis du leser det jeg linka til får du gratis oppgradering til EMS, så du velger bare billigste fraktmetode. Hvorfor du får opp bankavgift veit jeg ikke. Hvordan betalingsmetode valgte du?
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Valgte betal med visa. 30$ spart på frakt er jo noe...men ender opp med norsk butikk tenker jeg Har jo ikke helt bestemt meg for slash. Fins vel annet gøy å få kjøpt også kanskje.

                  Comment


                  • #10
                    Betal heller med Paypal da hvis det er en ekstra avgift for Visa. Kan fint bruke Visakortet med Paypal også.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by >Jonas< View Post
                      Betal heller med Paypal da hvis det er en ekstra avgift for Visa. Kan fint bruke Visakortet med Paypal også.
                      Er xtra avgift uansett betaling.
                      Lurte litt på batteri valg til bilen også.. Tenkte på 2cell lipo men går dette no bedere enn orginalt batteri? volt styrken er jo lavere. 3cell lipo blir litt for mye for en nybegynner trur jeg, ogslitasje på bilen? Hadde noe sånt vært brukanes: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=15857&i=0 eller er lipo tingen?

                      Comment


                      • #12
                        du bør jo ta me at du sparer ikke mye på å kjøpe bilen utenlands, og om noe skulle skje er det lettere å få reparert/bytta bil om du har kjøpt den i norge.

                        plejmo
                        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                        Smått&Rått Harstad

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har aldri betalt noen ekstra avgift hos RCMart iallefall.

                          2S LiPo går bedre enn 7S NiMh ja, samt at det ikke mister futten med en gang. Du får to gode LiPo batterier (3S) til prisen av det ene der om du kjøper fra Hobbyking. Og ja, LiPo er tingen.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • #14
                            Hehe..jeg hadde en følelse av at lipo er tingen. Jeg kikka litt på hobbyking etter lipo og lader, men er ikke så lett og vite hva som passer og hva som er brukbart når man er ny i RC verden Jeg kunne trengt noen tips på billige 2s lipo + en enkel og grei lader. Og kanskje et 3s lipo batteri.

                            Comment


                            • #15
                              Turnigy batteriene funker gull. Rundt $20-25 for 5000mAh 25C hardcase. Du bør ha batterier som klarer å levere minimum 100A kontinuerlig (kapasitet multiplisert med C). Husk også å kjøpe plugger. De har Traxxas-kopier hos Hobbyking. Ladere har de faktisk ganske billig på Throttlestore, f.eks. denne som utlader med 10W og lader med opp til 80W. Godt å slippe separat strømforsyning også.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X