Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til billig oppsett for lipo i Tamyia`s the frog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger tips til billig oppsett for lipo i Tamyia`s the frog

    Guttene mine har hver sinTamyia`s the frog. Nå er jeg drittlei av å lade batterier hele dagen. Så jeg har fundert på lipo. Det vil vel gi betraktelig lengre kjøretid vel?

    Spørsmål 1. Finnes det en billig regulator som lar oss beholde børstemotoren, samt evnt tar børsteløs motor senere når de blir eldre.

    Spørsmål 2. Er det noen som har tips til lipo batteri som vil passe i the frog?

    Link gjerne til butikk sider.
    Odd Arild Brenna
    Ringsaker

  • #2
    Har ikke peiling på hvodan størrelsen er på The Frog, men hobbyking.com har mange og billige batterier. De har vel noen billige esc'er også
    Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

    Comment


    • #3
      I mange Tamiya biler må man ha stickpack-forma batterier, som de gamle nikkelbatteriene. Og der er de billigste jeg har funnet Yeah Racing sine som du får kjøpt hos blant andre RCMart. Angående regulator så veit ikke jeg hva du tenker på med billig, men du får Hobbywing eZRun-komboer (motor, regulator og programmeringskort) på ebay til rundt 5-550,- inkl frakt.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Ikke for å ødelegge noen glede her, men mange lipobatteri av type stickpack avviker ofte fra standardmål, noe som gjør det knotete å få dem på plass i enkelte biler. En annen ting er jo det at den økte farten kommer garantert til å føre til flere kræsj som igjen vil øke behov for reservedeler. Helt greit det, men da vet jeg ikke helt om The Frog er den rette bilen å gjøre noe slikt på, det er vel et heller slankent marked på reservedeler der. Tiden du bruker på å lade er nok bedre fremfor tiden du bruker på å lete etter reservedeler og bytte dem

        Hvor stort er batteripakken du kjører på idag da? Hvis den har liten kapasitet, så får en jo kjøpt eksempelvis Bronto 7.2v 5000mah som ikke koster allverden og som samtidig gir grei kjøretid? Både jeg og Elefun selger denne pakken, og det er sikkert mange andre som selger rimelige kjørebatteri med god kapasitet også. En annen fordel er at ungene dine slipper å håndtere farlige batterier, pluss at du slipper å kaste batteriet om ungene klarer å tappe dem for mye.
        Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
        DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X