Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asfaltbil, men hvilken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asfaltbil, men hvilken?

    Tygger litt på disse 4 alternativene:
    -Gpx og v-one fra denne siden: http://www.mamut.net/controls/shop/s...209&subgid=216
    - Denne : http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23150141
    - Eller den Tf-5 bilen herfra: http://www.xs-modellhobby.no/

    Det som taler for den brukte er alt ekstra utstyret som følger med, men samtidig er den brukt og man vet kanskje aldri hvor lenge motor og slikt varer.
    Det som taler for de to nye nitroracerne er selvsagt at de er nye, men begge trenger elektronikk og motor, noe som for meg med lite peil kan bli en komplisert affære.
    Elektrobilen er jo egentlig veldig bra siden jeg da vil ha litt penger igjen fra salget av truggy og siden jeg ikke trenger noe ekstra greier. Men med den følger det jo ikke med noe ekstra deler, verktøy, dekk og annet snacks. Usikkerhetsmomentet mitt her er litt i forhold til hvor lenge batteriene varer, vil jeg bare stå å lade hele tiden, vil topphastigheten være høy nok? Og er standard rtr-bilen her utstyrt med komponenter som jeg vil ønske å opgradere med en gang? Tenker spesielt på elektronikken? Kjenner du til noen av disse bilene/pakkene og kan gi noen tips?

    En ny kandidat er denne evolva m3`en: http://www.mamut.net/xswebshop/shop/
    Last edited by drajnyrb; 19 August 2010, 13:23.
    The turtle won!
    Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

  • #2
    Heisann! Bare stikk innom butikken, så kan vi svare på de spørsmål du måtte ha.
    Har V-One og TF-5 på lager så du får sett disse.

    Comment


    • #3
      He he, men da må jeg jo ut av sofaen da jo
      Har dere pakker på det som trengs til v-one? Hva begynner de feks på?
      The turtle won!
      Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

      Comment


      • #4
        PS , var jeg deg ville jeg dratt på asfaltbanen i Skien og sett hva folk kjører der.... om det er der du skal kjøre ! Mye lettere å få tips og hjelp om du har lik bil som flere på banen.
        Var jeg deg ville jeg vurdert f.eks en Xray NT-1 som det ligger til salgs av her på forumet.
        Tor Erik Wold Futaba 4PK Xray T4 Losi Ten SCTE

        Comment


        • #5
          Ja, godt tips å dra opp på banen. Vurderer jo en som blir solgt av en fra miljøet i skien, så jeg antar at det er ganske safe. Både v-one og Gpx selges hos lokal rc-guru så det er nok også safe i forhold til teknisk bistand. Noe av det som gjør meg usikker er også det faktum at det virker som at det er mange som slutter med rc fordi de enten ikke har tid eller er lei av å skru. Nå har jeg lyst til å lære å skru på rc-biler, men jeg som sikkert de fleste andre synes det er viktigst å få mye kjøretid, og da blir det naturlig å spørre seg om det er mer mikk mekk og problemer med nitro kontra elektro. Kostnadsmessig vil det jo også være nødvendig å gjøre den samme sammenligningen.
          The turtle won!
          Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

          Comment


          • #6
            Noen som kjenner til denne typen bil?
            Kan det være en god pakke?

            http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23130810
            The turtle won!
            Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

            Comment


            • #7
              Kjenner ikke bilen spesifikt, men den er gammel! Alt utstyret er vel egentlig utdatert. 3000mah NiMh i saddlepack, børstemotor 15t og 27t blir hverken fugl eller fisk, regulatoren kan ikke brukes om du vil ha børsteløs motor etc. Tviler på at lader støtter lipo.
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • #8
                Ok, bra at det er noen her som har peil
                Ser ikke ut som om det er så mye lipo-biler som ligger til salgs her og på finn.no
                Tenker litt på xshobby sitt tilbud på tf-5, men der blir det jo en del utgifter til oppgraderinger selv om det vel er et bra utgangspunkt.
                Har sender og mottaker fra før.

                Originally posted by Hurrle View Post
                Kjenner ikke bilen spesifikt, men den er gammel! Alt utstyret er vel egentlig utdatert. 3000mah NiMh i saddlepack, børstemotor 15t og 27t blir hverken fugl eller fisk, regulatoren kan ikke brukes om du vil ha børsteløs motor etc. Tviler på at lader støtter lipo.
                The turtle won!
                Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

                Comment


                • #9
                  Er denne også utdatert?
                  http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23521556

                  Eller denne?: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23366938
                  Last edited by drajnyrb; 19 August 2010, 20:53.
                  The turtle won!
                  Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

                  Comment


                  • #10
                    Nei den selges fortsatt som ny, men det er en oppgradert billigbil. Den kommer jo egentlig med plastchassi og bærearmer i plast, her er det oppgradert med uoriginale deler med karbon chassis og bærearmer i aluminium. Det er sikkert en grei bil om man kjører fram og tilbake i gata, men vil aldri fungere bra på bane. Du har ikke engang mulighet til å justere camber. LiPo batteriene som følger med er softcase og ser veldig små ut, vil absolutt anbefalle hardcase i touringbil hvor batteriet ikke sitter beskyttet på alle kanter.
                    RC Drift Club Norway | LMBK

                    Comment


                    • #11
                      Da er det nok bedre å begynne med et godt utgangspunkt ja, og heller gå gradene mens man lærer (og sparer).
                      Står mellom gpx4 på finn og v-one rrr hos xshobby om det blir nitro eller tf-5 pakken fra xshobby om det blir elektro.
                      Takk for hjelp til å se bort fra en del

                      Originally posted by Hurrle View Post
                      Nei den selges fortsatt som ny, men det er en oppgradert billigbil. Den kommer jo egentlig med plastchassi og bærearmer i plast, her er det oppgradert med uoriginale deler med karbon chassis og bærearmer i aluminium. Det er sikkert en grei bil om man kjører fram og tilbake i gata, men vil aldri fungere bra på bane. Du har ikke engang mulighet til å justere camber. LiPo batteriene som følger med er softcase og ser veldig små ut, vil absolutt anbefalle hardcase i touringbil hvor batteriet ikke sitter beskyttet på alle kanter.
                      The turtle won!
                      Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

                      Comment


                      • #12
                        Burde en Nitro RS4 RTR 3 Evo kunne blande seg inn i sammenlikningen med v-one rrr og gpx4?
                        Rimeligere, men er det noe å ha på bane?
                        The turtle won!
                        Xray T3 2011 - 3PKS - Tekin RS PRO - LRP x11 4.5t

                        Comment


                        • #13
                          RS4 er en slik billig "parkeringsplassbil" som ikke har justerbar camber blandt annet. Blir litt som TT01 bare med nitromotor.

                          Av de du nevner er V-One RRR definitivt den beste og vel den eneste som fortsatt brukes til konkurransekjøring.
                          RC Drift Club Norway | LMBK

                          Comment


                          • #14
                            Overprisa billigbiler som er oppgraderte. TT01 koster eksempelvis 600,- ny som byggesett, men uten radio, batteri og lader.

                            Hva er budsjettet ditt på? Når det kommer til elektro vs nitro så er jo bruksområdene større med en elektrobil, der du også kan bruke den innendørs. Nitro har nok også vært hobbydreperen for mange. Med dagens børsteløse sett og batterier med høy ytelse utklasser det ofte nitrobiler i samme prisklasse.
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X