Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av rc bil, noen par spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Blir jo litt dyrere enn jeg tenkte, men i og med at jeg har en Kyosho butikk ikke så langt unna så burde den være lett å få tak, det burde vel deler man trenger også i og med at det er en Kyosho butikk.

    Noen som har erfaring med Inferno VE bilen? Om man skulle ønske seg litt mer fart, er det noe som ikke er så alt for vanskelig å få til?

    Edit: Og er det vanskelig å oppgradere radio/mottaker? Nå er jeg usikker på hva som evt. følger med Inferno VE, men har vel forstått det slik at dette trådløse 2.4 GHz greiene er det beste på markedet?
    TLR 22

    Comment


    • #32
      ang deler og utstyr,så burde det være greit når du har en av butikkene hos deg
      Har en inferno nitro,som da er samme chassiet som er på VE,er motor og karroseriet som er forskjell bare.
      Den er jeg strålende for nøyd med,tåler en god trøkk også.
      For å få topp fart på den,så kjører du med de største lipo batteriene som regulatoren tåler,da skal den ha en topp fart på 85 ca..
      Radio utstyret er standar krystall radio og mottager.
      De 2.4 GHz radioene er de som blir brukt mest ja..
      Der er det varierende priser rundt om kring har jeg sett..
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

      Comment


      • #33
        Okay, takk for svar. 85km/t høres jo meget flott ut. Dog si man vil ha enda mer ut av bilen, har man da mulighet for å bytte regulatoren slik at den tåler større batteri? Må kanskje bytte den børsteløse motoren i sammen slengen? Er ikke noe jeg nødvendigvis trenger, men er flott å vite om det er mulig å oppgradere bilen om man skulle ønske seg mer fart.

        Og igjen, er det vanskelig å gå over til 2.4GHz radio på Inferno VE? Er det ikke bare å bytte recieveren på bilen og fjernkontrollen?


        Edit: Kom nettopp på Inferno VE er vel kanskje ikke så fin å kjøre når det er litt vått, eller på snø o.l, virker som ting sitter veldig åpent under karosseri dekselet hvertfall, hm.

        Edit2: Er bare å komme med forslag til 1/8 scale elektriske biler, så sant det ikke går for mye over 4000kr.
        Last edited by Nitrius; 23 August 2010, 23:48.
        TLR 22

        Comment


        • #34
          Det er mulig å sette inn en motor som er litt raskere.
          Det er også mulig å bytte til et annet børsteløst sett,som det kan brukes opp til 6cellers lipo,men da er det andre ting som må oppgraderes også,drev og støtdempere/tårn osv..
          Du kommer til å ha det like moro med den orginal,den skal også styres og ikke ødelegges også da
          Det er bare å bytte mottageren og radioen om til 2.4 ghz.

          Ikke så mange biler du kan kjøre med i vann og snø,de sier at traxxas skal være vanntett da,men til og med den kan få problemer i vann og snø har jeg hørt.Kan ikke uttale meg mer ang det,har ikke hatt traxxas selv..
          Det er fult mulig å gjør så bilen tåler å få litt vann og snø rundt omkring. Er servo,mottager og fartsregulatoren som må forsegles mot vann..
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #35
            Originally posted by olafand2 View Post
            Er servo,mottager og fartsregulatoren som må forsegles mot vann..
            Vet du hvordan dette er på Inferno VE? Er ikke snakk om at jeg trenger å kjøre under vann, men vil ikke at bilen skal gi seg ved en vannsprut, eller at det ikke er mulig å kjøre litt på vinterstid.

            Ellers så er jeg bare litt skeptisk på hvor mye Inferno VE tåler, men i og med at du sier nitro utgaven tåler en del, og VE er så og si samme bil så burde vel den også tåle litt som du sier.


            Edit: Grunnen til at jeg lurte på det med å få mer fart ved å bytte regulatoren/motoren, var at jeg leste en eller annen plass om at noen ikke var så begeistret over det børsteløse oppsettet som satt i Inferno VE, så ble litt skeptisk bare.
            TLR 22

            Comment


            • #36
              Den kan ikke kjøres i våte omgivelser,den er ikke forseglet mot vann.
              Søk litt på you tube,der ser du videoer av de forskjellige bilene du tenker på,da får du nok en hvis peiling på hvordan bilene blir kjørt

              Har ikke hørt at inferno systemet er dårlig,men at dbx ve regulatoren ikke tåler 3cellers lipo har jeg hørt,kjører med 2celler i min bare..
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #37
                Det er jo litt synd å høre, da blir jo bilen så og si ubrukelig om vinteren.

                Da ser det ut som jeg er tilbake på 1/10 biler da, så sant ingen andre har noen forslag til 1/8 elektriske biler?

                Edit: Blir vel til at det blir en Rustler VXL så sant ingen andre kommer med noen gode alternativer.
                TLR 22

                Comment


                • #38
                  Vil bare takke for alle svar til nå, ser ut som jeg endelig har greid å bestemme meg, og det ser ut til å bli Traxxas Rustler VXL, virker som den har alt jeg leter etter: Robust, kan brukes offroad, tåler vann, kan oppnå alt for syke hastigheter om man vil, samt at den har 2.4GHz trådløst oppsett.

                  Et siste spørsmål, er egentlig ganske gira på å få meg en rc bil nå, så er vel ingen som tilfeldigvis vet om en butikk i Oslo området (1times biltur unna går også) som har denne bilen på lager for øyeblikket?
                  TLR 22

                  Comment


                  • #39
                    Det er jo alltids mulig å gjøre alt vanntett manuelt. Kjøp noe som heter "PLASTI DIP", så kan du bare gjør alt vanntett. Søk etter en kar som heter Squirrillod på Youtube, så ser du hvordan man gjør servo, ESC, mottager vanntett. Han putter også bilen sin i et badekar for å bevise at det fungerer.
                    Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

                    Comment


                    • #40
                      Evnt Liquid tape, Gjør også den samme jobben
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by oophus View Post
                        Det er jo alltids mulig å gjøre alt vanntett manuelt. Kjøp noe som heter "PLASTI DIP", så kan du bare gjør alt vanntett. Søk etter en kar som heter Squirrillod på Youtube, så ser du hvordan man gjør servo, ESC, mottager vanntett. Han putter også bilen sin i et badekar for å bevise at det fungerer.

                        Men som ny bil så bryter du også garantien.... Kanksje noe og nevne :P Selv om det ikke er mye garanti i rc verden... Men er jo noe på esc/motor osv da så lenge man kjører batterier som er innenfor annbefalt grense.

                        Men jeg skal selv gjøre dette med 2 av mine Mamba Monster oppsett, Må jo ha det litt morro i vinter
                        En står i Traxxas Slasg 4x4 og en blir og stå i en HB Lightning 2 stadium (Eller kanskje i en E-revo vist jeg får tak i en)
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #42
                          Da har jeg greid å få tak i en Traxxas Rustler VXL, så da var første ordentlige RC bil kjøpt, gleder meg til å få testa den.
                          Last edited by Nitrius; 25 August 2010, 03:20.
                          TLR 22

                          Comment


                          • #43
                            Gratulerer med ny bil
                            Lykke til med rc kjøringa
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • #44
                              Gratulerer med morsom bil..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X