Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe seg en RC bil? Hvordan, Hvilken, Hvor? ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe seg en RC bil? Hvordan, Hvilken, Hvor? ;)

    Hei!
    Da har man til sin komfermasjon bestemt seg for å innvestere i en RC bil med tanke på hobby. Beklager posting om det er en slik tråd fra før, men synes forumet var rotete i forhold til bmx.no osv.
    Jeg har med min 30 minutters erfaring funnet ut at jeg skal gå for elektrisk. Og siden min lokale shappe selger HPI, Kyosho og Traxxis, tenker jeg vel å holde meg innenfor disse merkene.
    Jeg er da ute etter en bil som skal kjøres på asfalt/lett grus/litt vintersti.
    Jeg skal ikke hoppe de "megahoppene" eller kjøre inn i fjellvegger og bilen skal ha tilstrekkelig med hastighet. Vil ikke ha en fullblods monstertruck eller en bakkesenket driftebil, så det blir vel en mellomting. Gode muligheter for personalisering av bilen i framtiden skal også være mulig.(Felger, dekk, karroseri eks.)
    Kriteriene er som følger:
    * Max 3,5k
    *HPI, Kyosho, Traxxis
    *Mellomting av kjøreegenskaper
    *Fart
    *Må være no' heftig!

    Med vennlig hilsen. -Martin A. 15 år.

  • #2
    trur kanskje en traxxas slash 4x4 kunne vore tingen då...
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Originally posted by martinandr View Post
      Hei!
      Da har man til sin komfermasjon bestemt seg for å innvestere i en RC bil med tanke på hobby. Beklager posting om det er en slik tråd fra før, men synes forumet var rotete i forhold til bmx.no osv.
      Jeg har med min 30 minutters erfaring funnet ut at jeg skal gå for elektrisk. Og siden min lokale shappe selger HPI, Kyosho og Traxxis, tenker jeg vel å holde meg innenfor disse merkene.
      Jeg er da ute etter en bil som skal kjøres på asfalt/lett grus/litt vintersti.
      Jeg skal ikke hoppe de "megahoppene" eller kjøre inn i fjellvegger og bilen skal ha tilstrekkelig med hastighet. Vil ikke ha en fullblods monstertruck eller en bakkesenket driftebil, så det blir vel en mellomting. Gode muligheter for personalisering av bilen i framtiden skal også være mulig.(Felger, dekk, karroseri eks.)
      Kriteriene er som følger:
      * Max 3,5k
      *HPI, Kyosho, Traxxis
      *Mellomting av kjøreegenskaper
      *Fart
      *Må være no' heftig!

      Med vennlig hilsen. -Martin A. 15 år.

      Du kan jo evnt gå for en brukt HPI Vorza, Noe av det råeste innen buggy originalt iallefall... Se om du finner med batteri osv 3500 for en ny bil, batterier og lader blir litt lite er jeg redd.

      Det selges også en E-revo med lader, batterier for 3500 her inne. Traxxas E-revo er jo en nice bil
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Sjekk ut Hpi E-Firestorm.
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

        Comment


        • #5
          selv om det motstrider mine egne kriterier har jeg forelsket meg i savage flux hp, bullet flux, e firestorm flux, e10 rtr. Har dere fakta og pris på disse? edit: skal kjøpes nytt
          Last edited by martinandr; 3 February 2011, 22:51.

          Comment


          • #6
            Har ikke prøvd den selv men tror att e10 bare er no søppel. har selv en Firestorm og er kjempe fornøyd.. prisen på vanlig fs er rundt 2 lapper og fluxen er vel 3 lapper.. Kjørte idiot med den i hele fjor sommer og eneste jeg har bytta er dekk og karosseri pga slitasje ^^
            Savage flux er nok den beste bilen. Eneste som trekker ned er prisen på den.
            John Henning Østbye
            Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

            Comment


            • #7
              Jeg hadde gått for enten Bullet Flux eller Firestorm Flux. Begge to er biler som holder høy kvalitet, og som gjør jobben sin. Bullet er 4WD og Firestorm 2WD, men det gir både fordeler og ulemper. 2WD er klart den bilen som har enklest drivverk, noe som også gir enklest vedlikehold. Andre fordeler med disse bilene er at de kun bruker ett batteri om gangen. Savage Flux og Traxxas E-revo bruker 2 batteri samtidig, så med mindre en ikke har noe mot det, så ville jeg ikke valgt den størrelsen.

              Personlig er jeg mest begeistret for Bullet Flux, denne virker som en allround topp bil som er meget solid oppbygget, men prisen ligger litt over det du vil legge ut. Den bør allikevel vurderes, for jeg tror dette er en av de mest solide bilene på markedet idag. For meg er mekketid et kriterium også, greit å ha en bil som tåler litt. Pr.dags dato ligger Bullet Flux til 4198,- hos oss. Om jeg hadde måttet velge noe annet da, så hadde nok Firestorm Flux og Traxxas Slash vært veldig gode alternativer.

              Lykke til med valget
              Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
              DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

              Comment


              • #8
                Har hatt noen RC-biler. Blant annet E-firestorm.

                E-firestormen er en kjempebil. Solid, stabil (i forhold til andre biler som f.eks. Slash). Eneste jeg byttet ut på min E-firestorm (og den ble herjet med både sommer og vinter så godt som hver dag i 1,5 -2år) er et par spur gear og 2 bærearmer. (dette var med børsteløs).

                Kjøpte meg nylig en savage flux. Det er noe av det Råeste og morsomste jeg har kjørt!! Helt en annen verden. Tar seg frem OVER alt, tåler f**n meg alt den blir kasta ut i, og går noe usannsynlig bra! Er litt morsommere med stor bil også. Savagen har fått skikkelig juling(se youtube-channelen min så ser du :P) noen måneder nå, og jeg har ikke byttet ut noen ting. Det som er negativt med Savagen, er at den velter ofte. men bare man ikke svinger i 70km/t++ så går det vanlig vis bra.
                BTW. prisen er jo litt stiv også... men fikk den ganske billig fra USA....

                Uansett om du går for E-firestorm, Bullet, Savage Flux eller Slash for den saks skyld, er jo alle disse bilene bra.
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X