Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe meg RC bil igjen! elektro, nitro eller bensin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe meg RC bil igjen! elektro, nitro eller bensin?

    Solgte den forrige RC bilen min for noen år siden og har veldig lyst til å kjøpe meg igjen
    Hva slags bil burde jeg gå for? elektro, nitro eller bensin?

    Blir en del kjøring på grusvei, gress, litt terreng og asfalt men mest på grus/terreng.
    Har sett på denne bilen her: http://elfun.no/p/prod.aspx?v=11565 HPI E-Firestorm FLUX RTR.

    Vil helst holde meg til under 5000 kr

    Takk for svar
    HPI E-Firestorm FLUX
    HPI Sprint 2 Drift
    HPI Baja 5B v2 Dominator

  • #2
    Har en E-Savage tilsalgs på forumet her.
    En morsom bil med STORT potensiale.
    Samme bil som Savage Flux, bare uten børsteløst oppsett.
    Kjøp deg et kraftig børsteløst oppsett, og du har det råeste du får tak i innen Elektro RC!!
    Og det til langt under 5 lapper

    Mvh
    Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
    Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
    RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

    Comment


    • #3
      Har en Ofna Hyper 7 om du er intr i litt arbeid, Går billigt Nitro buggy.
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Eg har selv Hpi Baja, og Savage Flux, og En nitro Monster truck + En haug av andre biler Fluxen kjører eg på 2s lipo, men er fortsatt jæ#li tricky å kjøre pga nesten for mye power, og litt høyt tyngepukt etter min mening. Skal du kjøpe elektro hadde eg gått for en Traxxas E-Revo 1:8, fluxen blir solgt til fordel for en slik så snart som mulig.

        Og skal du kjøpe elektro er det jo den evindelige ladetiden som kommer å innhenter der, men da er det jo bare å rusle inn på HobbyKing.com å booke inn noen Exta pakker, så er det problemet løst

        Bajan har en 29ccm bensin motor og er det morsomste leketøyet eg har hatt, tar seg omtrent frem over alt, mye power, optiondeler tilgjengelig til lommeboka er tom + litt til.
        Slipper alt kliss med nitro som må fylles vært 5 minutt, kjører glatt 45 minutt på en tank med 95+olje.


        Og nitrobilene har stått pent på hylla å samlet støv siden bajan kom i hus, dette pga klin med nitro, som nevn skal fylles ofte, after-run oil etter kjøring, tuning av gasser HVÆR gang, alt etter været. Aldri mere nitro for min del hvertfall.


        Så eg er ikke i tvil lengre skal du ha bensiner: Gå for en Hpi Baja, får pent brukte eksemplarer til rundt 5K, både på forumet og finn, RTR.

        Skal du ha det frakkeste i elektro, som går ann å kjøre, kjøp en E-Revo, riktignok litt skjeldnere vare å finne brukt men de dukke opp en gang i mellom da somregel rundt 4-5000 RTR.

        Lykke til med ny leke
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Hva med en 1/8 elektrobuggy? Noen av de er skikkelig solide...
          XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

          Comment


          • #6
            ikkje dumt med 1/8 el buggy nei..til sånn allround køyring funka jo d bra..og heilt andre køyreegenskaper enn f.eks e-revo og fluxen..men i grovt terreng blir nok dei beire..baja e veldig artig,men litt meir begrensa med plass å køyre...blir nok ikkje veldig populær om du starta den opp kl 9 søndags morgen nei..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Originally posted by carish View Post
              ..blir nok ikkje veldig populær om du starta den opp kl 9 søndags morgen nei..
              Det er jo i og forseg og et godt argument for Elektro, om du skulle bo i litt bebygde strøk, ikke alle naboer som setter like stor pris på en bensin\nitro motor fra tid til annen For min del er lyden litt av gleden og, så da får eg heller trekke litt unna de nermeste husene
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #9
                Takker for alle svar

                Jeg hadde en HPI Baja før, jævlig morro bil å kjøre. Tålte en god del juling også :P
                Så E-Firestorm Flux er ikke noe å annbefale?
                HPI E-Firestorm FLUX
                HPI Sprint 2 Drift
                HPI Baja 5B v2 Dominator

                Comment


                • #10
                  Generelt så tåler jo Hpi sine biler mye klæss i forhold til en del andre merker, ette min mening.
                  Firestormen virker som en spennende bil med fornuftig vektfordelig og bakkeklaring. Og om ikke 4x4 er et must er nok det absolutt en bra bil

                  Mine frarådinger gjelder Savge Fluxen
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #11
                    Stemmer nok det ja, har inntrykk av at HPI er kvalitet

                    Syntes den firestorm bilen frister, hva er egentlig best/morsomt å kjøre av 4x4 og bakhjul?
                    Også lurer jeg på forskjellen mellom børsteløs og ikke
                    HPI E-Firestorm FLUX
                    HPI Sprint 2 Drift
                    HPI Baja 5B v2 Dominator

                    Comment


                    • #12
                      Originally posted by masterhaugo View Post
                      Stemmer nok det ja, har inntrykk av at HPI er kvalitet

                      Syntes den firestorm bilen frister, hva er egentlig best/morsomt å kjøre av 4x4 og bakhjul?
                      Også lurer jeg på forskjellen mellom børsteløs og ikke
                      4x4 koster mere, og har flere bevegelige mekaniske innretninger som potensielt kan gå istykker..
                      Men 4x4 er enklere å kontrollere, og aksellereasjonen er vesentlig bedre på løst underlag.
                      Jeg liker 4x4 best, men 2wd fungerer ganske så bra det og såfremt det er litt feste i underlaget..

                      Børsteløs motor går ofte mye bedre (spesielt når vi snakker om orginale produkter, ikke modifiserte), enn motorer med børster.
                      De er oftest forberedt for Lipo batterier, som igjen gir mye mere effekt til motor.
                      Du trenger ikke vite så mye om teknikken i første omgang, bare du vet om motoren har børster, eller er børsteløs.
                      En børsteløs bil på store lipo (max antall celler f.eks), går ofte helt sinnsykt, og kan være drøyt vanskelig å håndtere.

                      Lipo er et helt eget tema, som du bør lese deg opp på om du ikke kan så mye om det.
                      Er du helt fersk i RC, vil jeg nok anbefale å kjøre litt på nimh først, imens du lærer å kjøre, mekke litt, og leser deg opp på temaet ang lipo

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by john_erlingbakke View Post
                        Mine frarådinger gjelder Savge Fluxen
                        Godt å se jeg ikke er alene om den meningen
                        Men den er utrolig populær, og den har da sin sjarm den og.. Jeg liker den bare ikke for dens manglende kjøreegenskaper.

                        Comment


                        • #14
                          Originally posted by Ola View Post
                          4x4 koster mere, og har flere bevegelige mekaniske innretninger som potensielt kan gå istykker..
                          Men 4x4 er enklere å kontrollere, og aksellereasjonen er vesentlig bedre på løst underlag.
                          Jeg liker 4x4 best, men 2wd fungerer ganske så bra det og såfremt det er litt feste i underlaget..

                          Børsteløs motor går ofte mye bedre (spesielt når vi snakker om orginale produkter, ikke modifiserte), enn motorer med børster.
                          De er oftest forberedt for Lipo batterier, som igjen gir mye mere effekt til motor.
                          Du trenger ikke vite så mye om teknikken i første omgang, bare du vet om motoren har børster, eller er børsteløs.
                          En børsteløs bil på store lipo (max antall celler f.eks), går ofte helt sinnsykt, og kan være drøyt vanskelig å håndtere.

                          Lipo er et helt eget tema, som du bør lese deg opp på om du ikke kan så mye om det.
                          Er du helt fersk i RC, vil jeg nok anbefale å kjøre litt på nimh først, imens du lærer å kjøre, mekke litt, og leser deg opp på temaet ang lipo
                          Jeg har både hatt nitro og bensin bil, så er ikke helt noob på kjøringa :P hehe
                          Så på en ferdig pakke med lipo batteri.

                          Hva er egentlig forskjellen på disse to pakkene her utenom at den ene er med lipo batteri? http://elfun.no/p/prod.aspx?v=11265
                          http://elfun.no/p/prod.aspx?v=11565 med lipo
                          er ikke store forskjellen på pris heller
                          HPI E-Firestorm FLUX
                          HPI Sprint 2 Drift
                          HPI Baja 5B v2 Dominator

                          Comment


                          • #15
                            Originally posted by masterhaugo View Post
                            Jeg har både hatt nitro og bensin bil, så er ikke helt noob på kjøringa :P hehe
                            Så på en ferdig pakke med lipo batteri.

                            Hva er egentlig forskjellen på disse to pakkene her utenom at den ene er med lipo batteri? http://elfun.no/p/prod.aspx?v=11265
                            http://elfun.no/p/prod.aspx?v=11565 med lipo
                            er ikke store forskjellen på pris heller
                            Du får mest for pengene på den underste vil jeg si, Helt grei lader og batteri
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X