Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK Quattro Lader Review :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HK Quattro Lader Review :)

    SÅNN da var beistet kommet i hus.
    Vi starter med en lite bilde tease :


    Skikkelig solid innpakket, alltid et bra første-intrykk



    Snusboksen er bare med for å få et lite sammeligningsgrunnlag mtp størrelse.



    Egentlig litt mindre enn det eg hadde trodd, men det er jo absolutt bare positivt



    Koblet opp og good to go.



    Måtte bare teste med en gammel NiMh pakke og en gammel kobling eg hadde liggende.



    Koblingssiden.

    Kan vel begynne med supplyen:
    Kanon enkel og greit! Til min store overraskelse fulgte det til og med med en "norsk" kontakt, til tross for at det stod at det ikke skulle være der, all homage til HK. Supplyen har en enkel, men solid av\på bryter og en stor vifte i hver ender for å ventilere vekk varme. Viftene durer litt når den kjøres med last, men ikke noe som var til sjenanse. Der er og dobbelt sett med uttak slik at en evt og kan bruke den til to mindre ladere og om det er ønskelig. Koblingene tar imot både banan plugger ( som laderen har) og "skrukobling" på evt bare ledere. Er vel egentlig ikke mere å si om den, annet en A+++

    Laderen.

    Der ønsker eg å starte med det negative siden det ikke er så mye, men er bra å vite alikavel.
    Der finnes ingen manual i pakken, dette visste eg egentlig om siden andre har påpekt dette på HK sine sider. Balangserings-brettene som følger med (2 Stk) er av typen HX-plug, altså ikke den typen 90% av batteriene som selges fra HK faktisk har Idioti spør du meg.Og at det bare følger med 2 til en lader med 4 utganger er for meg en gåte.

    Siste punkt på den negative bilten: Der følger bare med 5 ladekabler, 1stk Tamiya, 2stk Futaba 2\3 pol?,1stk krodille og en uten plugg. Dette er jo og litt lite siden du fortsatt har 4 utganger...
    Men for all del, slike ting kan en jo seff kjøpe på den lokale hobby butikken for en billig penge, eller besøke Globy.no. De har både balangseringsbrett og plugger til en billig penge, det kommer hverfall eg til å gjøre

    Så det positive :
    Kan jo begynne med det åpenbare, den tar FIRE pakker på en gang!!( Var vel derfor den ble kjøpt )

    Som nevn over har den ingen medfølgende manual, men om en har vert borti noen ladere tidligere så er det null problem. Meny oppsettet er dønn likt som på iMAX B6ac som mange her nok har hatt fingrene i, inkuldert meg sjøl.
    I tillegg har den funksjoner som feks, display av Volt per Celle, tempratur på pakke, mulighet for lade cut-off ved høy temp og ved max antall Mah. Er sikkert flere funksjoner eg ikke har oppdaget ennå, men så har eg bare plukket på den i 10 minutter ennå

    I stenden for å rive meg i håret over feil balangsebrett, fant eg ut at eg skulle prøve å sette pluggen rett i porten på laderen, funken som bare rakkern. Men pass nå på at du plugger den på rett plass. Ingen krise om en plugger feil, da gir laderen beskjed, måtte jo prøve det og for å være sikker

    Har og kjørt 3 pakker sammtidig 2s 4000 Mah, 3s 6000 Mah og NiMh 3800 mah, siden eg ikke har fire plugger ennå. Så det er vel bare å finne frem loddebolten å varme opp.

    Men alt i alt er eg imponert og storfornøyd sålangt. Har absolutt ingen problemer whatsoever med å anbefale denne comboen til andre som vil han en effektiv og god lader!

    Og for de av dere som lurer på hva den koster: 178,81$ inklusive EMS frakt fra HK, det blir med dagens kurs 999,95 Norske kroner.
    Denne prisen er uten toll, for de som ønsker å betale det kan få regne det selv

    Link til produter:

    Supply:



    Lader:



    Vil bare nevne helt til slutt at eg var i kontakt med en lokal forhandler for å få en pris på en 4-port lader, riktignok fra en annen levrandør, men med samme specs 1700kroner. Denne prisen var uten powersupply, da de ikke kunne skaffe så kraftige utgaver (35A 350W) Etter kontakt med diverse mennesker og mye google fant eg en til den nette sum av 2200kr totalt 3900kr. Trenger eg å si mere?

    Håper noen kan dra nytte av en liten omtale av disse

    John Erling
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

  • #2
    Har hatt denne laderen en stund selv og jeg er meget fornøyd Det eneste negative er som du sier antall ladekabler og balanseringsbrett.

    Manualen finner du i linken til laderen under fanen "Files" under produktet.
    Direktelink: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/QUATTRO 4X6(1).pdf
    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

    Comment


    • #3
      Aha, takker for den opplysningen. Selv tror eg ikke eg har bruk for den med det første
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X