Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp 1/8 buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp 1/8 buggy

    Hei!

    Jeg har en liten måned lekt meg med en 1/10 buggy og fått litt smaken på denne hobbyen. Bilen jeg har nå er en HBX Rocket i børsteløs utgave. Utrolig morsom bil å kjøre, men plastdelene ryker i et sett og bilen står mer på verksted enn den er ute og kjører - mulig kjørestil/ferdigheter er en medvirkende årsak til verkstedoppholdene...

    Uansett...jeg har lyst på en litt større bil, og liker konseptet med buggy så da tror jeg at jeg har lyst på en 1/8 buggy. Har kikket rundt omkring både her og andre steder på verdensveven og funnet noen aktuelle kandidater. Pris er et kriterie, men dersom jeg velger en dyrere bil må jeg bare utsette handlingen en måned...og jeg har jo lekebil i mellomtida, så hovedmomentet mellom de forskjellige prisklassene mine kanidater ligger i er - 'er det verdt de ekstra kronene'.

    Kandidatene er:

    Nanda BD8E - Tilsynelatende solid og lettskrudd bil til 3 tusinger
    Caster EX1 - Mange som snakker varmt om den rundt forbi, og ser smart laget ut.
    Hpi Trophy Flux - Her går vi opp en høvding i pris. Har en HPI Wheely King fra før og den har vært trofast, med kun en demper og et spurdrev på skadelista, hvis Trophyen er like snill på deleforbruk er jo det forlokkende
    Kyosho Inferni VE - samme pris som Trophyen...og sannsynligvis en god bil, eller?
    Hpi Vorza Flux - Kongen på haugen når det gjelder 1/8 RTR buggy, eller?

    Hva mener herskapet?

    Mvh
    Stig
    Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

  • #2
    Ta deg en kikk på BL Cage, har den selv å er meget fornøyd med den=)
    Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

    Comment


    • #3
      Kan nevne en ting om BL Cage, og det er at hos meg så ryker plastbitene som holder selve rollcagen sammen, de ryker i ett, og det er ikke snakk om at bilen trenger å rulle rundt en gang. Så det er en svakhet, men en svakhet som kan utbedres med litt sveising =) Ellers kan bilen annbefales.

      Comment


      • #4
        Kan varmt anbefale Inferno VE. God holdbarhet, kjører bra, og du har deletilgang i Trh.

        Comment


        • #5
          Hei.

          Er det kun elektro du er ute etter?
          Har en 1/8 Kyosho nitro buggy til salgs om du er interessert.
          Ass. B4.1 Worlds Car - Ass. B44.1 - Xray T3 2012 - LRP - Savox - Spektrum

          BOMBK

          Comment


          • #6
            Hei,
            Jeg syns du bør glemme RTR, sånne biler er ikke solide. Er også skeptisk til Nanda og HPI som du nevner.
            Se heller etter et solid merke, f.eks. XRay 808, Mugen MBX6, eller Losi 8ight.
            Alle disse fåes også i elektro utgaver, hvis det er det du vil ha.
            Dyrere i innkjøp, men billigere i lengden fordi de holder
            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

            Comment


            • #7
              Eneste RTR bilen jeg fremdeles vil beholde er HPI Vorza Flux... Stiv i prisen men svært holdbar.... brukt den på bane flere ganger..Tåler mye julig og har bra utstyr... Er bygd av samme deler som HotBodies D8, bortsett fra at den er elektro(flux) og tar opp til 6cellers lipo... Og motoren er helt rå... Rune Karlsen prøvde min og gav den tommel opp..
              Når det kommer til pris er jeg helt enig med Stigno... Dyr i innkjøp men holder lenger.... Lykke til med valg av bil
              Last edited by Bullern; 5 October 2011, 21:12.

              Comment


              • #8
                Hei!

                Tusen takk for alle raske svar! Supert!

                @Evo - ja er kun elektro som er interessant i denne omgang. Hadde en HPI Savage for noen år siden, og akkurat nå frister ikke nitro så enormt. @

                Rox / Mateusz - Hvem selger BL Cage? Så ut som en interessant bil. Litt kort kanskje?

                @Samen - Enkel tilgang på deler er selvfølgelig en fordel. Jobber ikke så innmari langt unna Kyshobutikken i Trondheim, så en avstikker dit går fint i lunsjen om behovet skulle melde seg. Gikk forbi der i ettermiddag, faktisk, og i vinduet der stod det en outsider .... DBX VE.....

                @Stigno - Ser helt klart hva du sier i forhold til RTR i forhold til kit. Er absolutt ikke fremmed for den tanken heller - ypperlig vinterprosjekt, kanskje... Hvor handler jeg XRay 808 eller Mugen MBX6? Losi får jeg vel hos smallsize? - som også her butikk i Trondheim.

                @Bullern - Vorza har jeg hørt godod om fra flere hold...den er absolutt en sterk kandidat

                Flere innspill mottas med stor takk!

                Mvh
                Stig
                < br>
                Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                Comment


                • #9
                  Nei, styr unna DBX VE, 1/10 som ikke tåler all verden. Om du kan tenke deg en litt bedre 1/8 BL enn en RTR bil, finnes jo Kyosho MP9e også, og er som alle MP9'er en kongebil!! Stikk innom og spør om pris på den du.

                  Comment


                  • #10
                    Du som er trønder, burde jo ta deg en tur på banen ved Levanger. Har selv gått ned fra 1\8 RTR til en 1\10 TeamLosi 22 2wd etter å ha kjørt der i sommer. Det er jo sinnsykt gøy, koster noe mindre enn 1\8 og er holdbart og lett å skru på. Hvis du ikke har kjørt på den banen: Tro meg, du vil ikke angre.
                    Jon Bratlie 75mod. Oslo

                    Comment


                    • #11
                      Enig me dæ Dworski.. En losi 22 er en kongebil, ypperlig å kjøre... bytt bare ut diffen med drevdiff så har du en meget solid bil og problemfri bil til en billig penge..Får disse pent brukt på ebay for 1000-1500 (uten elektronikk vel å merke) Jepp banen på innherred/levanger/skogn er en kongebane...

                      Comment


                      • #12
                        jeg har kjøpt meg vorza, veldig fornøyd, det går styggfælt og tålet skikkelig med juling.. deler er heller ingen problemer å få tak i..
                        1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                        Comment


                        • #13
                          Hei!

                          Da har jeg kikket enda litt mer rundt forbi....

                          Kyosho MP9e ekskluderer seg nesten selv med prisene på deler. Er jo så dyrt at jeg tror jeg ikke hadde turt kjøre bilen. Høy innkjøpspris er egentlig helt OK, men høy pris på slitedeler er verre... Inferno VE henger fortsatt med i feltet.

                          Caster Racing EX-1 PRO seiler opp som favoritt dersom det ikke blir RTR. Billige deler og god omtale både i presse og på flere forum er med på å gjøre at denne fortsatt henger med. Usikkerhetsmomenter er at jeg ikke har klart å finne ut om man kan sette i en skikkelig motor i den. Hjemmesiden til produsenten sier den har en fysisk begrensning på motorstørrelse som f.eks. utelukker en Mamba monster 2650.....det er i tilfelle en smule kipt.

                          HPI Vorza er fremdeles RTR-favoritten.

                          MVh
                          Stig
                          Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                          Comment


                          • #14
                            Hva mener du med dyre deler? De prisene på nettet stemmer ikke helt, butikken i bl.a. Trh er en KRS og SKAL selge MP9 deler med minimum 18% rabatt av veil utsalgspriser.

                            Comment


                            • #15
                              @Samen
                              Med fare for å fornærme en merkestilhenger....det er absolutt ikke meningen.
                              Alt er vel relativt, men en styrespindel til 525,- kroner faller ikke meg akkurat å være rimelig...ei heller støtdempertårn til 645,-. Drivaksler fram og bak til hhv 265,- og 295 kroner stykket...
                              Jeg har sannsynligvs dårlig grunnlag for å uttale meg om delepriser...mulig de jeg har dratt fram her ikke akkurat er slitedeler heler på denne bilen... men likevel er det rimelig kostbare deler hvis jeg sammenligner med prisene på tilsvarende deler til f.eks. HPI Vorza - omtrent dpbbel pris på det meste av deler.
                              Deleprisene har jeg hentet fra kyoshotrondheim.no - kategorien Inferno 777/MP series - mulig det er feil kategori?

                              Hva ville du i tilfelle jeg skulle ombestemme meg anbefale som motor, ESC og servo i en MP9?

                              ...og hva er den store forskjelen mellom VE og MP9E ?
                              Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X