Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av offroad bil! nitro eller bensin? 1:8 eller 1:5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av offroad bil! nitro eller bensin? 1:8 eller 1:5?

    Hei folkens! er på jakt etter min første rc bil! men hva skal man velge da...

    har vært innom 2 butikker og x antall nettbutikker.

    så har kommet frem til Losi Xxl eller Hpi savage xl innen 1:8 segmentet(men er litt skeptisk på nitro pga pris på fuel også husker jeg fatter'n hadde 2 nitro biler når jeg var ung (de startet vel 1 gang i mnd'n) men det er vel kanskje fordi han ikke var helt erfaren med nitro biler

    innen 1:5 segmentet har jeg sett på Maverick Blackout,Nutech mega beetle(hvordan er denne å klatre i terreng med?) , fs racing monster truck rtr etc

    har mest lyst på bensin drevet bil da jeg tror dette er mer økonomisk å kjøre med i lengden selvom den kanskje har en høyere inngangspris ved kjøp. også liker jeg størrelsen på dem

    i butikk sa dem att losi xxl bruker 4 liter på en 3 timer kjøring(også koster nitro 500 for 4 liter?) skal man da leke noen kvelder i uken blir det fort dyrt i forhold til bensin?

    alle svar å synsvinkler tas imot med takk =)) å kjenner dere noen som kjenner noen som kanskje skal selge noe brukt så er det også av interesse =)

    mvh Stig pettersen

  • #2
    Hvis butikken du har vært i tar 500 for 4 liter nitro, burde du finne en annen butikk ganske kjapt. Det ligger på nærmere 200-lappen, men det er fortsatt en kostbar hobby med trykk på hobby. Nitro krever en viss interesse for å få mest ut av det. Motorene er følsomme for værforhold og spiser glødeplugger om du ikke er snill med dem... ofte gjør de det uansett. Sier ikke dette for å gi negativt inntrykk om dem, jeg har 2 nitrobiler selv jeg liker svært godt å kjøre, det er bare til info. De er ikke vanskelige hvis du er villig til å gi dem oppmerksomheten de trenger, som ikke nødvendigvis trenger å være så voldsom heller.

    I 1:5 bensinsjangeren vil de fleste anbefale HPI sin Baja serie. Nutech Beetle har 4x4, men kvaliteten er vel kanskje bittelitt bak men fremdeles OK biler. Deler til 1:5 er RÅDYRE, men så skal de også holde ganske godt. Driftsmessig er det tut og kjør så lenge du har ei bensinkanne med noen prosenter olje blandet inn.

    Ellers har du jo alltids de mer avslappende LIPO monstrene, ofte med etternavnet FLUX. Mye futt i dem også hvis du putter på en dynamittkubbe av typen 4 eller 6s så sant motoren ikke er særlig høyere enn 2k Kv. Her er det bare å lade å kjøre, men forbrenningsmotorer har jo sin egen sjarm.

    Anbefaler deg å forske litt mer på hva du ønsker å kjøpe, så finner du sikkert potensielle selgere under kjøp og salg delen av forumet enten ved å søke eller legge inn en ønskes kjøpt annonse.
    Last edited by Corvinus; 20 May 2012, 03:17.

    Comment


    • #3
      HPI BAJA er bilen du skal ha, om du vil ha bil med bensinmotor, fornuftig inngangspris, å oppgraderingsdeler så langt øyet kan se når det skal bli behov for det Å er en drøm å kjøre Nutech har vel et lite rykte på seg for ikke ha helt topp byggekvalitet.

      Bensinbilene er det stort sett bare på med chocke to napp i snora, av med chocke å to napp til så er det fyr i den, med nitro må du justere å dra som en tulling, bar for å finne ut at du har skrudd deg vekk i forgasserinstillinger ...
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Originally posted by john_erlingbakke View Post
        ... med nitro må du justere å dra som en tulling, bar for å finne ut at du har skrudd deg vekk i forgasserinstillinger ...
        Det krever definitivt en egen interesse for motordelen av kjøretøyet og ikke bare kjøredelen, ellers blir det fort utrivelig hvis man ikke kjører i samme type luftfukt/tempforhold hele tiden. Det går derimot veldig fort å lære hvis bare interessen er der og det kan være ganske belønnende å kjøre en bil man har justert "akkurat riktig".

        Men vil nok også anbefale en HPI Baja siden du liker størrelsen godt.

        Comment


        • #5
          aaa nå har det kommet noen svar =)) også har jeg blitt litt klokere!

          har bestemt meg for att jeg vil ha 1:5 bensin bil. har lest mye positivt om hpi baja! MEN føler att det er en mer fart og moro bil? alle videoer som man finner er jo enten bashing eller wheelies etc (blir vel bare stillestående om jeg drar den ut i skogen,grustak med litt grov stein etc?)
          vil gjerne ha noe som kan småkjøres med i terreng uten att den legger seg nedpå eller setter seg fast pga rwd!

          hvordan er kvaliteten på FG da? dem har også en monster beetle 4x4 og en monster truck med 4x4

          får kanskje se om jeg finner noen lokale rc klubber som har medlemmer med forskjellige biler. kanskje jeg blir litt klokere på førstevalget om jeg får se dem i aksjon

          Comment


          • #6
            1:5 offroad biler er bygd for fart.
            Det gjelder 4x4 modellene også.

            Skal du krypkjøre rundt i store steiner finnes det en del 1:10 elektriske biler som er veldig kurante til sånt.

            Men jeg tror også du burde kjøpe en Baja. Det vil du garantert ikke angre

            -Steffen
            HPI Baja 5T

            Comment


            • #7
              4x4 fra FG skal du hvertfall IKKE ha, beltedrift frem\bak som kiler seg å står fast med den minste stein... Dååååårlig patent!!
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Du kan jo leste litt på Largescale biten her på forumet, å høre med noen der om de kjører i nærheten av Årnes elns, å hooke opp med de, så får du se hva det dreier seg om Å kansje prøve om du er heldig
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #9
                  hmmm er baja virkelig det eneste folk vil ha og liker?? man kan vel trimme og modifisere alle biler der ute? toppfarten er ikke såååå viktig tror jeg da =)) hvem Monster bør jeg isåfall satse på? alle modeller har vel svakheter man kan fikse! så hvorfor velge mcd fremfor f.eks maverick blackout

                  Comment


                  • #10
                    Hva med denne da http://losi.com/Products/Default.asp...=LOSB0019BLKBD
                    -Bombk-

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Flode View Post

                      aaaa den der siklet jeg på når jeg var innom Strømmen Hobby butikk =)) men den kostet 12 laken. så blir litt over mitt budsjett 5-8 laken :O)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by slemlama View Post
                        maverick blackout
                        Dette er vel en "kina" kopi av en MCD, med muligheter for at byggkvaliteten er så som så, uten at er er 100% sikker.
                        med MCD skal være tilnermet skuddsikker.

                        Mcd Monstertruck V4, Zenoah 30,5cc PRO MOD 4-bolt, Victory PRO-Pipe, Walbro WT-990 Forgasser , Spectrum DX2S, 3 stk hitec HS-5755MG, BLUR V-Stack High Torque , UNI/TGN airfilter system. Nypris 25000,-


                        Der har du et skikkelig beist Koster vel 20k ny, og vet at den ikke er mye brukt å går som et uvær Har kjørt med han et par ganger.
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen =)) har meldt meg inn hos Romerike RC på facebook. så får vi håpe dem skal ha treff snart så jeg får sett baja i aksjon ! blir enten baja 5b/5t eller mcd MT . hadde jeg bare hatt penger til Losi 5ive <3 hehe

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by john_erlingbakke View Post
                            Dette er vel en "kina" kopi av en MCD, med muligheter for at byggkvaliteten er så som så, uten at er er 100% sikker.
                            med MCD skal være tilnermet skuddsikker.

                            Mcd Monstertruck V4, Zenoah 30,5cc PRO MOD 4-bolt, Victory PRO-Pipe, Walbro WT-990 Forgasser , Spectrum DX2S, 3 stk hitec HS-5755MG, BLUR V-Stack High Torque , UNI/TGN airfilter system. Nypris 25000,-


                            Der har du et skikkelig beist Koster vel 20k ny, og vet at den ikke er mye brukt å går som et uvær Har kjørt med han et par ganger.
                            Den var awesome, tatt den selv om jeg har lottogevinst denne uka.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X