En 80W lader vil lade med høyere effekt, altså med høyere ladestrøm på et batteri med høyere spenning enn det en 50W lader vil klare. For 2S vil maks ladestrøm dermed være for en 50W lader 50W/7,4V=6,76A, mens det for en 80W lader vil være 80W/7,4V=10,81A. For 3S vil maks ladestrøm være henholdvis 4,5A og 7,2A. Så det er først fra og med 3S du vil få en litt større gevinst med å velge en 80W lader. En større fordel med en 80W lader, er at den veldig ofte har 10W utlading mot 5W hos de fleste 50W ladere. Dermed vil det gå langt fortere å lade ut batteriene, som ved f.eks. lagring eller at du ikke fikk kjørt og ikke vil at batteriene skal ligge lagret fulladet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nybegynner, kjøp av elektrobil
Collapse
X
-
Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
-
Originally posted by >Jonas< View PostEn 80W lader vil lade med høyere effekt, altså med høyere ladestrøm på et batteri med høyere spenning enn det en 50W lader vil klare. For 2S vil maks ladestrøm dermed være for en 50W lader 50W/7,4V=6,76A, mens det for en 80W lader vil være 80W/7,4V=10,81A. For 3S vil maks ladestrøm være henholdvis 4,5A og 7,2A. Så det er først fra og med 3S du vil få en litt større gevinst med å velge en 80W lader. En større fordel med en 80W lader, er at den veldig ofte har 10W utlading mot 5W hos de fleste 50W ladere. Dermed vil det gå langt fortere å lade ut batteriene, som ved f.eks. lagring eller at du ikke fikk kjørt og ikke vil at batteriene skal ligge lagret fulladet.
Begge ladere vil lade batteriene (2s 3s osv) fult og like bra. Men 80w gjør det på kortere tid? Eller er det noe mer enn bare tid som blir bedre?
Comment
-
Originally posted by MortenH View PostForstår jeg det riktig at det da er snakk kun tid. Altså hvor raskt man lader eller utlader batteriet.
Begge ladere vil lade batteriene (2s 3s osv) fult og like bra. Men 80w gjør det på kortere tid? Eller er det noe mer enn bare tid som blir bedre?
Comment
-
Okay! Da har jeg en stk slash i stua og en DX3C radio. De to gjorde det ikke helt RTR foreløpig.
Per nå så fungerer styringen fint, men hver gang jeg legger på det minste throttel, så piper VXL`en en gang og thats it. Neket å bevege seg en meter... eller cm. Forstår ikke helt årsaken... Har BIND`et radioen, ellers hadde nok ikke styringa fungert.
Mulig noe må programeres... men litt usikker her...
Har programmert den. Ser at alt av lys viser at det gikk bra. Men den piper en gang og det grønne lyset slukkes inntil jeg slipper throttel.
NÅ skal det sies at jeg ikke har et ladet batteri, bare et slik det var fra fabrikken. Laderen manglet en kabel, så var ikke mulig å lade... fikse i morgen... men kan DET være årsaken da?Last edited by MortenH; 26 July 2012, 21:14.
Comment
-
Prøv å lad batteriet først, kan jo selvsagt være det. Men har du kalibrert radio mot esc?? slik som her: VXL-3s Setup Programming (Calibrating your ESC and transmitter)Read through all of the programming steps before you begin. If you get
lost during programming or receive unexpected results, simply unplug the
battery, wait a few seconds, plug the battery back in, and start over.
1. Connect a fully charged battery pack to the VXL-3s.
2. Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
3. Press and hold the EZ-Set button (A). The LED
will first turn green and then red. Release the
EZ-Set button.
4. When the LED blinks RED ONCE. Pull the throttle
trigger to the full throttle position and hold it
there (B).
5. When the LED blinks RED TWICE. Push the throttle
trigger to the full reverse and hold it there (C).
6. When the LED blinks GREEN ONCE, programming
is complete. The LED will then shine green or
red (depending on low-voltage detection setting)
indicating the VXL-3s is on and at neutral (D).
Fikser ofte sånne problemerEspen Jensen
-----------------------------------------------------
Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03
Comment
-
Programmering har jeg gjort. Og batteriet er ok.
Samme problem.
MEN MERKET at hvis jeg gir bilen et dytt, DA SUSER DEN av sted med full kontroll på radioen. Men med en gang den kommer ned i liten eller ingen fart, må man dytte den i gang igjen! WTF er det for noe? Trenger rask hjelp!
Virker ikke som det er radioen det er noe galt med... men heller bilen eller?
Comment
-
hadde samme sympton på en rustler eg hadde,og lese diverse tråder om samme problem,er bilen din ny? kan nemlig være defekt esc.. om den er ny ville eg tatt den med /snakka med butikken..min var ikkje sånn som ny,men blei det med tida..Cato Risholm, fullt hobbyrom...
Comment
-
Nye spørsmål dukker stadig opp
Fått kjørt masse og det er mildt sagt moro. Men det samler seg jo opp dritt rundt i bilen. Skyldte litt av den og tenkte... den bør jo settes på no fett/smørning på en del deler... hvilke OG hva slags fett (hvor kjøpes det)?
Evt. annet vedlikehold som anbefales etter en kjørerunde ?
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment