Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerbil bensin/nitro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takk for tips og all hjelp, men handler på globy fordi at dem har den nyeste modellen av bilen. (Elefun har den gamle modellen som er ute av produksjon)
    Handler kun det nødvendige i første om gang.

    Hva gjør egentlig en glødelampe?

    Comment


    • #17
      Originally posted by doffen761 View Post
      Hva gjør egentlig en glødelampe?
      En glødeplugg sitter på toppen av motoren og gløder når du setter på gløderen (1,2volt duppedings) slik at motoren får start. Nitromotorer er som dieselmotorer, de selvantenner drivstoffet delvis gjennom kompresjon, men trenger strøm på glødeplugg for å starte prosessen. Samt at pluggen trenger å være i god form for at denne prosessen skal fortsette, da det er platinumet i pluggen som holder ting gående hvis jeg husker riktig. Når du har fått start på motoren kan du ta vekk gløderen, men greit å ha den der 2-3 sekunder til motoren er godt i gang.

      For å teste en plugg holder du den bare med fingrene mot en gløder og ser om den gløder friskt. Gløder den ikke i tuppen eller i det hele tatt så er den ganske gåen.

      Ikke bli overrasket heller om du gjerne spiser opp en plugg eller to per kjøring iblant. Nitromotorer er lunefulle vesener.
      Last edited by Corvinus; 18 August 2012, 22:59.

      Comment


      • #18
        Okei og er det slike glødeplugger man må ha? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=2019

        Comment


        • #19
          Ja. Du har et spekter av varme til kalde plugger å velge mellom, samt turboplugger for spesielle motorer. På vanlige sommerdager og opp til 25% nitro er medium varme til kalde plugger greit å bruke. Hvis du bruker 30% nitro kan kalde plugger være mer aktuelt. Værforhold spiller også en rolle samt hvor tynt du har tunet motoren. Tynn blanding er mer aggressiv enn rik. Samt i løp og konkurranser er det mye on/off kjøring som presser pluggene hardere enn lek og bashing, da er litt kalde plugger greit å bruke.

          Det definerer bare hvor fort de gløder, varme plugger gløder fortere men ryker også fortere i gale vilkår. Dette er noe du må prøve deg litt frem på. Ta utgangspunkt i pluggen som følger med bilen du kjøper (burde stå litt om det i manualen) og ta det derfra.

          Populære rimelige plugger kan være OS8, MC8 og MC9, samt HPI sine R4 og R5 funker også greit. Går også å teste den du linket til, har aldri prøvd den selv.

          Comment


          • #20
            Hei igjen var på finn og sjekket og fant disse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36677910 og http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=35743330 og http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36448894. Er noen av disse bedre enn hpi trophy 3.5?

            Kan øke budsjettet til 3600,- inkludert frakt og alt tilbehør.

            Comment


            • #21
              trur eg ville satsa på throphyen eg..litt enklare å skru på enn traxxas e mitt inntrykk..slayeren e nok grei den og,e grovt sett oppbygd som revo..jato har kun 2wd,so kjem seg litt dårligare fram..men er rask..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #22
                Ok, syntes bare jatoen var tøff på grunn av farten og at det er lett å ta wheele på den.

                Comment


                • #23
                  Det er sant,men offroad blir den nok fråkøyrt av throphyen..men om du skal rase opp og ned i gata e den ideell..men detr blir en relativt fort lei av..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #24
                    Ok d blir det nok en trophy på meg.

                    Comment


                    • #25
                      trur det e en grei bil å begynnde med..trur forresten at elefun har samme versjon,e jalfall 2.4 ghz radio..
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #26
                        Ja elefun har trophyen. Bare dyrere og eldre versjon...

                        Comment


                        • #27
                          usikker på om det e en eldre versjon? ka forskjellen e i so fall? ser an til i andre tråder at om du får problem med bilen er ikkje globy dei enklaste å ha med å jere..http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ighlight=globy
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #28
                            Hvis du går inn på nettsiden til produsenten og ser du på bildene. Da ser du forskjellen.
                            Gidder ikke å betale 3k for en bil som er ute av produksjon.

                            Comment


                            • #29
                              hei..e sammme bilen,forskjellen frå den gamle var at den no har waterproof og 2.4 ghz,det er den på elefun og..so e nok den nye..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment


                              • #30
                                Ok, skal sende mail til elefun nå og spørre.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X