Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerbil bensin/nitro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    elefun er å veldig behjelpelige, og det lille jeg har sjekka vil jeg si de er rimeligere enn mange av de andre norske forhandlere.

    Comment


    • #32
      Originally posted by globy
      Produktnummer: 101704
      Originally posted by elefun
      Produktnr: H101704
      Produktlenke:
      hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101704&lang=en

      Basert på ovenstående er det rimelig trygt å anta at det er nøyaktig samme bil.
      Elefun surrer iblant litt med produktbilder, men de er en solid butikk og et soleklart godt valg over globy.

      Comment


      • #33
        Ok og takk for all hjelpen.

        Får nok svar på mailen iløpet av morgendagen, slik at jeg er 100% sikker før jeg bestiller den.

        Comment


        • #34
          kom bare på ett lite tips om du går for nitro bil, når du skal vaske bilen(nitrobilene jeg har vært borti blir fryktelig seige av oljen fra eksosen) bruk vanlige våtservietter beregnet på unger, veldig effektive, selv på gammal morro:P

          Comment


          • #35
            wd40, sprayzalo og vann funker bra på både nitro og bensinbiler en kompressor kommer også til nytte for å blåse dritten ut av kjølehodet så det ikke faller ned i sylinderen hvis/når du trenger å skru ut glødeplugg. Bare dekk til inntak og elektronikk når du vasker, og la kulelagre få være mest mulig i fred. Enkelte våtservietter har egne oljer og parfymevæsker i seg som legger seg igjen som belegg, så vær litt obs på det Forloveden min har bevist det ved å bruke det som kondensklut i bilen på vinterstid...

            Kan hjelpe litt videre med tips.

            Første gang du har tenkt å skifte fuelslange bør du surre et par runder på vei til forgasser og sette coilen/den surra slangen på høykant/vertikalt. Det vil fungere nærmest som en hoppertank og hindre at du får noe half tank lean issues (bobler i fuelen) da de samler seg på toppen av slangecoilen i stedet. Mest et fenomen som er kjent på Savage X, men greit på alle nitrobiler. Det gjør også at den ikke dør fullt så fort hvis du lander på taket.

            Det kan også være en god idé kan være å skaffe en killswitch til bilen. Failsafe er greit i og for seg, men hjelper ikke hvis servo dør, strømmen forsvinner, eller hvis servolink henger seg opp. En bumble bee fra killerrc. f.eks. vil blokke nitroen 100% umiddelbart ved tap av radiosignal, strømmangel, eller hvis du aktiverer en tredje kanal (kan slå av bilen med kontrollen) hvis du har det på radioen. Så slipper du å miste kontroll over bilen og risikere at den stormer unger e.l. i skadelig fart, eller løpsk på noe annet vis.
            Link til killswitch hvis du en gang vil ha det: http://www.killerrc.com/products/nitro_killswitch.php

            Killswitch er ikke noe must til nitrobiler, men er nr1 oppgradering på bensinbiler uten tvil. Kjører du på bane og konkurrerer er det også ikke noe vits, det er i et kontrollert miljø og fullt av kaos uansett

            Comment


            • #36
              Heihei har fått svar fra elefun og et er den nyeste versjonen dem har.

              Så at HPI hadde en truggy bil som var i ganske lik prisklasse som buggyen, er det vært og spare litt å,kjøpe denne? http://www.hpieurope.com/kit-info.ph...&partNo=101705

              Hvis ikke hvilke oppgraderinger er lure å gjøre med tanke på fart og akselerasjon?

              Comment


              • #37
                truggyen tåle vel muligens litt røffare behandling og har større motor,men e vel og tyngre..so tippa dei går ganske likt.. om du blir køyrande på bane ville eg kanskje gått for buggy,då det e mest utbredt der,om du ska herje i grustak osv ville eg valgt truggyen..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #38
                  Blir nok kjørende mest off road, men litt på bane. Har også tenkt å hoppe litt og da er det vel greit at bilen er litt lett?

                  Comment


                  • #39
                    En ting til hvor kan jeg kjøpe nitro?

                    Comment


                    • #40
                      Blander det bare selv. Per 4 liter vodka blander du inn 4dl bensin (MÅ være 98 oktan) 1 teskje 2-taktsolje og 1 kaffekopp med kruttpulver fra hagle- eller 50 kal. patroner samt en halv teskje kunstgjødsel hvis du kjører 30%. Bland godt og hold det vekke fra sola.

                      Hvis du synes dette høres guffent ut kan du også bestille over nettet fra elefun:


                      Eller oppsøke din lokale hobbyforhandler.

                      Comment


                      • #41
                        Ok takk for tipset, men trodde ikke Elefun sendte fuel.
                        Skal en tur til byen imorgen, får vel dra innom hobyforhandlern og spørre da.

                        Comment


                        • #42
                          De sender fuel

                          Comment


                          • #43
                            Hei.

                            Etter å ha lest litt rundt på nettet har jeg lest at folk anbefaler å ikke starte med nitro på grunn av all tuningen og "dyr i drift" og at man heller burde kjøpe el-bil eller bensin, er dette sant?

                            Fant disse (bensin) bilene:
                            Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                            Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                            Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                            Comment


                            • #44
                              elektro og bensin er enklare å ha med å jere ja,dessa bilane sende ikkje hobbyking til deg pga vekt..og ville nok då heilt klart heller gått for en pent brukt hpi baja..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment


                              • #45
                                Ok er bare veldig usikker på å handle brukt siden jeg har litt dårlig erfaring med at det.
                                Var på finn å sjekket og det var ingen hpi baja biler til under 6000,- og det blir litt for mye.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X