Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterdekk til Traxxas Slash Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinterdekk til Traxxas Slash Ultimate

    Hei

    Jeg regner med at det å kjøre på snø ikke går like bra, men samtidig sikkert litt moro siden man kan lage litt løper og div i snøen. Men tenker at man kanskje bør ha noen andre dekk så bilen får bedre feste...

    Hva er lurt å kjøpe? Setter stor pris på linker til hvor det er lurt å kjøpe det også. Og veldig fint om det sies noe om dekkene passer rett på bilen eller om man må ha noe mer (som jeg sikkert ikke har...)


    Og har jeg en Spektrum DX3c radio... klarte ikke helt finne ut av hvordan den trives ute når det er ordentlig kaldt...? Noen som vet?

  • #2
    Kjøp originale ULIMTE dekk og felger, klipp hull i endel av knastene på dekket med hulltang(ikke bruk bor), skru skruer gjennom. Funker knallbra
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

    Comment


    • #3
      Jeg kjører med kjettinger fra TGN om vinteren. Funker fint for meg:




      På monstertrucken bruker jeg pigger fra Kold Kutters:
      Last edited by Kesku; 19 November 2012, 10:46.
      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kesku View Post
        Jeg kjører med kjettinger fra TGN om vinteren. Funker fint for meg:

        Ble ikke klok på om den nettbutikken du linker til selger 2 og 2 kjettinger i pakka, eller om jeg må ha 4 stk totalt?
        Ser ut som kjetting er vel så effektivt som sand paw eller tilsvarende dekk. Ser jo litt kult ut også

        Comment


        • #5
          Originally posted by MortenH View Post
          Ble ikke klok på om den nettbutikken du linker til selger 2 og 2 kjettinger i pakka, eller om jeg må ha 4 stk totalt?
          Ser ut som kjetting er vel så effektivt som sand paw eller tilsvarende dekk. Ser jo litt kult ut også
          2 stk kjettinger i hver pakke – må ha to pakker.
          Jeg hadde Slash 2WD tidligere og handlet da ett sett til den.
          Siden kjøpte jeg 4x4 og handlet et sett til.

          Kjøper du to sett på en gang så blir det jo litt dyrt med tollbehandling og moms, handler du ett og ett sett separat så kommer du deg under 200-kronersgrensen.
          Billigste fraktalternativ er $4.46 så det er ikke så ille.

          Ser veldig kult ut ja
          Last edited by Kesku; 19 November 2012, 22:22.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            Har bestilt meg 1 pakke med de kjettingene nettopp etter å ha lest tråden. Får se hva som kommer i hus hos meg. Tok billigste frakt så det kan ta opp til 20 dager.
            OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
            Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
            Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

            Comment


            • #7
              Vet ikke om noen trenger tips, men jeg laget kjetting selv, med 11bånd istedet for 6 som de solgte...
              Totalt ca 10-12 meter kjetting (35 ledd langt, 15 ledd i bredden og 11stk i bredden)

              Maxbo hadde kjetting som var passe grov men alikevel scale.. Hvis interesse kan jeg finne strekkoden
              Fungerte helt topp, vurderer lage en piggtråd løsning så den biter litt bedre på is men fungerer..
              Click image for larger version

Name:	IMG_1818.jpg
Views:	1
Size:	81.8 KB
ID:	779771
              Besøk Mgdesign på Facebook! Vel møtt

              Comment


              • #8
                Jeg har en helt villt bra løsning til deg som du kan lage i løpet av sommern.
                Her er et bilde av Rustlern min etter kjøring i vinter (jeg hadde på karosseri):

                Rustlern med disse kjedene graver seg ned i snøen og gir fantastisk grep.
                Om den graver seg ned på grus under snøen, spruter dette 10-15 meter bakover i farlig høy fart.
                Den tar wheelie på kompakt snø, og siden den trekker opp så mye snø inn på chassiset kan du kjøre med litt større pinjong (snøkjøling)

                Du kjøper 4 "Traxxas 3773a" Anaconda hjul og 2 pakker med dekorkjede fra clasern. Det eneste verktøyet du trenger er 2 tenger, for å bøye opp kjettingen og låse den sammen igjen.
                Så mekker du samme kjettinger som meg.
                Send meg gjerne en pm så kan jeg gi deg mål osv. Jeg feilet mange ganger før de ble helt riktige.
                Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                http://www.youtube.com/animatorsimen

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X