Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helikopter til lek og morro og kanskje noe mer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helikopter til lek og morro og kanskje noe mer

    Jeg kan ikke mer om helikoptere enn det jeg har sett på Airwolf, så her trenger jeg tips. Ved å ha sett raskt på helikoptere på Elefun ser jeg det finnes noe som heter DFC rotorhoder og flybarless i stedet for flybar. Dette er på sett og vis elektronisk erstatning for mekanisk funksjon for å kontrollere akser, pitching eller hva det kalles? Jeg har inntrykk av at det er en god ting?

    Når jeg blir stødig på spakene har jeg lyst å prøve meg på 3D enten det er bare lek eller også i klubb, kan dette gjøre det?
    Align T-Rex 450 Plus DFC RTF

    Det skal være et greit helikopter generelt? Kjører man slikt i klubber og eller er det bare leketøy i forhold?

    Dette så forøvrig morro ut også, som bare lekeheli selvsagt f.eks. innendørs:
    Nine Eagles Solo Pro 125
    Last edited by Corvinus; 24 November 2012, 01:53.

  • #2
    DFC = Direct Flight Control. Det er rett og slett bare en mekanisk endring på rotorhodet.
    For å ta den enkle versjonen er det at rotorhodet sitter lavere.
    FBL = FlyBarLess. Uten padleårer. Flyr omtrent av seg selv, mindre mekanikk og helt klart best.

    Har ikke testet 450PLUS men det er i utgangspunktet en vanlig 450 med billigere deler.
    jo mindre heli, jo mindre stabilt. Likevel er det et heli som gir mye for pengene.
    (Antagelig hadde du gjort i buksa om du skulle flydd en 700 som førsteheli)

    Skal du kjøpe enda mindre heli anbefaler jeg Blade 130X.
    Genialt heli som gjør alt.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Takk for input. Blade 130X blir muligens i meste laget for et mikrokopter da jeg ikke har noe 6ch radio enda, kunne vært noe om jeg allerede var litt mer etablert i helikopter. Ja 700 for bli for potensiell fremtid, men ser utrolig tøft ut.

      Driver å ser litt på fly også, lurte på et STM Cessna som start der, virker ganske rimelig til rundt 1600,- og fin størrelse og skalautseende.

      Comment


      • #4
        Jeg synes den har litt lite vingespenn jeg da. Ville valgt noe på rundt 1,5m
        Evt. kan jeg anbefale 40% Decathlon med 3,8m vingespenn. Den flyr veldig pent
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Massivt Men har sett litt på decathlon nå og den minste på 2,7m spenn som heter 28% så jo ganske fin ut også. Kunne vært gøy å lært/lekt litt med flymotorer av bensintype samtidig, har likt det på 1:5 biler. Blir uansett ikke noe førstefly, vil lære å fly litt først med noe billigere. Vet om simulatorer og kanskje jeg prøver en, eller kjøper billig STM cessna og øver ute i stedet.

          Blir nok å stikke innom et par klubber som driver med både heli og fly og føle meg litt frem der hva jeg vil prøve først.

          Comment


          • #6
            Du får ta deg en tur til Gullknapp.

            Har du flaks får du sett halvskala Pitts i farta der nede

            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X