Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av Nitro Monstertruck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av Nitro Monstertruck

    Hei!

    Sliter med valget av ny rc-bil. Jeg tenkte først på elektro, men jeg syntes det er en viss sjarm i nitro. For ikke å snakke om priser på elektrobilene, batterier og ladere osv.

    Så nå sitter jeg her da, og klør meg i hodet. Savage xl er en sterk kandidat, men losi lst xxl er også et alternativ. Men etter noen søk så har jeg ikke funnet noen her i landet som har deler til losi, og da blir det jo litt værre med tanke på at dette er biler som blir herja mye med, og av og til går i stykker uansett hvor holdbare dem er. Og det er jo kjedelig å bestille deler fra ebay osv og måtte vente i flere uker på å få fikset småting.
    Da kan jo sommeren fort gå hus forbi uten å få kjørt så mye som man ønsker.

    Jeg har vært innom eksosmester her i skien, som er forhandler av alt av rc-utstyr, men nå har jeg vært der å plaget han så mye med spørsmålene mine at jeg tør nesten ikke dra tilbake før jeg skal handle. Dette er jo også noe å ta med i beregningen, at hvis jeg handler her så har jeg et sted å dra for å få hjelp, og lett tilgang til deler.

    Jeg er nærmeste nabo til sandtakene i skien, så jeg tror det er monstertruck som er greia for meg, og kjørestilen er hard. Jeg har også tenkt på at vi har bane på geiteryggen, og har jo av den grunn studert litt biler som fungerer på disse banene, men jeg vil ikke være avhengig av å ha en bane å kjøre på når jeg får lyst til å tømme et par tanker.

    Noen som har noen inspill her som kan gjøre valget mitt lettere? Er det noen andre biler/merker/biltyper jeg burde vurdere? Hvordan er deletilgangen på diverse merker her i landet?

    Jeg vil gjerne høre innspill fra dere med losi lst, hvordan dere opplever holdbarhet og deletilgang. Jeg har en ny ubrukt lst xxl på hånda for 4500,- (dx3s radioen alene gjør denne bilen fristende)
    Last edited by Heffernan; 17 February 2013, 20:36.

  • #2
    Smallsize fører losi i Norge, jeg ville kanskje også vurdert
    en truggy, hvis du skal leke deg i sandtak...
    jeg er også ofte i sandtak, da gjerne med flere, og de som da kjører
    monstertruck, må fly ganske ofte og snu bilen sin, pga helt annet tyngdepunkt.
    mens min truggy derimot velter så og si aldri, tar seg like bra om ikke bedre enn
    monstertrucken....
    ting koster i Norge enten det er nitro eller ei...
    jeg kjører nå bare børsteløst, ferdig med nitro klin og søl
    batterier kjøper jeg kun fra hobbyking.com der får man 5 batterier til prisen
    av 1 i Norge... Toll og moms bestemmer du selv v bestilling
    men valget er ene og alene ditt
    gir bare et lite inspill
    mvh Bjørn
    Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

    Comment


    • #3
      Takk for innspill! Skal se litt på truggy

      Comment


      • #4
        Denne truggyen til hpi så jo ganske intressant ut, men med kun et gir, vil den ikke være veldig treg? Er jo ikke ute etter en bil med ekstrem toppfart, men noe guffe må det jo være i den... hvoedan er farten på den i forhold til savage x med samme motor?

        Comment


        • #5
          Det er ingen problemer,min første truggy var en hpi trophy den går relativt godt,
          hvis toppfart er et must, gjør den ca 70-75 rett ut av esken, det holder i massevis
          Men jeg konverterte den til Børsteløs etter at veiva knakk( min feil da jeg byttet lagre og setup men ikke veiva:/)
          bilen er solid og tåler en trøkk, eneste er at hubbene bak knekker lett i kulda, men d gjør
          jo all plast( rpm er nok vesentlig bedre) men de lager ikke til hpi...
          bytt ut hubber foran og bak til alu og, du har en knall bil hubber fra kyosho st-r og rr passer foran og bak (E-bay)
          hubber bak fra hot bodies d8
          bærearmene da de bakre fra hb d8t er også å anbefale de tåler myyye mer, selv om jeg bare har tatt en sv de selv
          Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

          Comment


          • #6
            Ja jeg fant ut at farten ikke var noe å bekymre seg over på truggyen!
            Men denne gangen ble det en ny losi lst xxl. Vært å hentet den nå. Så er det stor mulighet for at det blir en elektro-buggy etterhvert også for å prøve seg litt på banene her i området.

            Men uansett, takk for innspill og info!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X