Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny LiPo-lader samt batterier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny LiPo-lader samt batterier.

    Hei!

    Har lyst å oppgradere til LiPo i Slashen min fordi jeg vil at den skal sparke litt mer ifra. Vil ha to eller flere batterier, det kommer an på prisen. Ønsker 3S, helst over 5 Ah, med ferdig-loddede TRX-plugger, hardcase og 25C eller over. Jeg bestiller gjerne fra utlandet, sålenge de tar PayPal. Har dere noen anbefalinger på batterier som møter kriteriene over? Ser helst også at batteriene kan passe i Slashen uten sterke modifikasjoner, med eller uten expansions-kittet.

    Lader, der ønsker jeg en som kan lade to batterier samtidig, men en går også helst fint. Om laderen kan lade 2 eller 3C også hadde vært flott, og den må kunne kjøres fra 230V. Har ikke sett på noen spesielle der, men ønsker råd fra alle sammen.
    Jeg trenger også en/to brannsikre poser.

    Jeg kan veldig lite om LiPo-batterier, men er det slik at jeg bør balansere dem etter ca. hver 5. ladesyklus eller bør jeg gjøre det oftere enn det?

  • #2
    www.hobbyking.com har alt du trenger, nano-tech batteri og ladere
    mener di har 3s ferdig med traxxasplugg..
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

    Comment


    • #3
      Jepp, de har 3s med traxxas plugg. Meget godt batteri. Soft pack da.
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Takk skal du ha

        Ser at de ikke har så mange 3S hardcase batterier med TRX-plugg, vil jeg miste noe effektivitet i batteriet hvis jeg bruker overgang fra en plugg, til TRX-plugg?

        Har lest at det ikke er lurt å bruke softcase batterier til offroad biler.

        Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

        Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


        Vil disse passe sammen?

        Har dere noen andre anbefalinger på nettbutikker?
        Last edited by 23732; 5 June 2013, 23:11.

        Comment


        • #5
          Står at det er bullet connector og da mener jeg at det er "hunner" på begge ledningene. Da vil det ikke passe men kan hende at jeg tar feil. I værste fall kan du jo lodde på trx plugger selv, rett på.
          Blir ikke 30c litt lite?

          Tillegg:

          Jeg balanselader mine batts, hver gang. Tar meg tid til det. Det er en egen lipo guide her på forumet, der kan du finne mye info om lipo.
          Last edited by cybercowboy; 5 June 2013, 23:20.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Fant ikke så mange hardcase batterier på 3S, med høyere discharge enn 30C.

            Comment


            • #7
              Kjører min herjebil med soft case hele tiden. Grunnen til det at jeg liker å se fasongen til cellene i tilfellet de begynner å blåses opp eller noe.
              Hvis du ikke tar de aller høyeste, 15 meters hoppene vil det gå fint med soft case.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Ser den, i og med at batteriet sitter egentlig stroppet fast, som igjen gjør det ikke tar noe skade.

                Ser ut som om det blir tre slike http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html sammen med http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...2pcs_bag_.html

                Laderen jeg vurderer er denne http://www.tktrading.no/ladere/ac-dc...charger-4x-80w, i og med at den har innebygget strømforsyning og er en god investering, hvis jeg kjøper flere batterier. Har dere noen kommentarer på denne og batteriet?
                Last edited by 23732; 6 June 2013, 07:36.

                Comment


                • #9
                  Peis på Rette overgangen, evnt så kjøper du med samme pluggen som står på batteriet og bytter på esc.
                  Kjører selv med overgang og det har funket helt fint
                  Espen Jensen
                  -----------------------------------------------------
                  Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                  Comment


                  • #10
                    Då blir det tre stk. av denne http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...lash_4x4_.html
                    Og en slik lader http://www.tktrading.no/ladere/ac-dc...charger-4x-80w
                    Hvilken plugg skal jeg bruk i laderen for å lade batteriene, eller følger det med overganger fra f. eks. Deans til TRX?

                    Ser batteriene og laderen grei ut?
                    Last edited by 23732; 6 June 2013, 18:05.

                    Comment


                    • #11
                      Du trenger 3stk. slike: http://www.tktrading.no/kontakter-og...charging-cable
                      Du blir nok fornøyd med de batteriene ja.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #12
                        Da var batterier og brannsikre poser bestilt. Så er det bare lader igjen. Tror jeg går for den laderen hos TK-Trading, i og med at den kan lade fire batterier samtidig, går på 220V uten ekstra strømforsyning og gir ut høyere effekt enn andre 220V ladere. Ser også at Xillian anbefaler den, så da er den vel et godt kjøp

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by cybercowboy View Post
                          Står at det er bullet connector og da mener jeg at det er "hunner" på begge ledningene. Da vil det ikke passe men kan hende at jeg tar feil. I værste fall kan du jo lodde på trx plugger selv, rett på.
                          Blir ikke 30c litt lite?

                          Tillegg:

                          Jeg balanselader mine batts, hver gang. Tar meg tid til det. Det er en egen lipo guide her på forumet, der kan du finne mye info om lipo.

                          30c holde vel plenty..er 150a det,trur nok esc går opp i røyk lenge før den tid...køyre to av desse batteria i en 1/5 bil,ingen problem..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X