Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med Servo! Kan du hjelpe?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trøbbel med Servo! Kan du hjelpe?

Hei! Har akkurat satt sammen driftebilen. Satt opp ESC'en og er klar for kjøring. Men i det jeg skrur bilen på låser servoen seg til høyre side med det samme den får kontakt med remoten.
    Dette kan ikke være bra, så skrudde av bilen med en gang. Har lest på andre forumer om dette, der det står at transmitteren er kokt, men ettersom jeg aldri har tatt den i bruk før skjønner jeg ikke hvordan dette kan være problemet. Aner ikke hvordan jeg får ordnet dette..
    Noen som kan hjelpe?

Hei

Regner med at mottaker/sero får strøm via ESC?
    Skru av hjul, og skru av servohorn som går til styring. Da stikker ikke bilen av, og styreservo står helt fritt uten motstand.

Har du en annen servo å teste med? Hvis du har det så kopler du ut den som står i bilen og setter inn en annen.

Hvis du ikke har test-servo, se kan du gjøre følgende:
    Skru på radio/mottaker og se hva som skjer. Fungerer styreservo som den skal?
    Hvis ikke, bytt om kanal på mottaker. (Nå vil antagelig motoren gå, og justeres nå via ratt på radioen)
    Gass/brems er nå styreservo. Ser styreservo ut til å fungere normalt når du gass/bremser?

Fungerer styreservo normalt etter å ha byttet om kanal, så er det et problem med enten mottaker
    eller radio-oppsett.
    Fungerer IKKE styreservo normalt er det et problem med styreservoen og den bør byttes
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Comment

Working...
    X