Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang bud på ting som selges på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ang bud på ting som selges på forumet.

    Hei

    Greit at vi har regler , men at man ikke kan få bud på sin annonse . Er jo heilt feil

    Synes det er feil at vi som selger ikke kan ønske oss bud på en ting man ønsker å selge .
    Dette burde jo bli en privatsak så lenge bud sendes på pm .



    Noen som har noe å si om dette , så post det her da .
    Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12



  • #2
    Originally posted by LEO View Post
    Hei

    Greit at vi har regler , men at man ikke kan få bud på sin annonse . Er jo heilt feil

    Synes det er feil at vi som selger ikke kan ønske oss bud på en ting man ønsker å selge .
    Dette burde jo bli en privatsak så lenge bud sendes på pm .



    Noen som har noe å si om dette , så post det her da .
    du kan vel få bud! er vel det at det skal VÆRE prisantydning vil jeg tro.. å d syns jeg er veldig greit!
    79 mod John krogstad FG MT 29cc,skivebremser +++
    sigpic bad ass boys, drive bad ass toys

    Comment


    • #3
      Jeg synes det er helt i orden med bud, men det bør være nevnt en ca. pris for å vite ca. hvor mye selger ser for seg.
      Setter man bare "gi bud", så ja vel, da får folk finne seg i skambud.

      Jeg tror også det er lettere å selge en vare dersom en pris er nevnt. Mange som tenker at "den der koster sikkert flesk. Jeg har garantert ikke råd", også er den kanskje ikke så dyr likevel.
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by LEO View Post
        Hei

        Greit at vi har regler , men at man ikke kan få bud på sin annonse . Er jo heilt feil

        Synes det er feil at vi som selger ikke kan ønske oss bud på en ting man ønsker å selge .
        Dette burde jo bli en privatsak så lenge bud sendes på pm .



        Noen som har noe å si om dette , så post det her da .

        Ønsker du bud, er www.QXL.no tingen. Dette står vel i reglene for tilsalgs delen. Veldig greit og enkelt.
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • #5
          Jeg satte Gi bud i min annonse her.
          Dette ene og alene den grunn at jeg aner ikke hva jeg kan ta for den.

          Setter en for høy pris blir en sett på som "svindler" setter du for lav pris så har du sikker "stjælt" den.

          For meg så er jo varen verdt gull og diamanter i forhold til påkost, seff skjønner jeg at den er fremdeles brukt, Dermed gi bud og håpe at folk gir seriøse tilbud.

          Comment


          • #6
            syntes det er veldig greit at folk legger ut ting hvor dem ønsker bud, gjør det ofte selv også.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Jeg kan vel ende opp med samme problem som FG en dag.. noe vi alle kan.
              .. Har i grunn ikke sett på dette som noe stort problem...
              Men som _kjøper_ foretrekker jeg at det er en ca. pris oppgitt

              Vil heller si det er mye værre at folk ikke hiver vekk gamle annonser..
              Burde kanskje sletta annonser automatisk etter 1 mnd. Også fikk heller folk legga inn på nytt.
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by fg-racing.net View Post
                Jeg satte Gi bud i min annonse her.
                Dette ene og alene den grunn at jeg aner ikke hva jeg kan ta for den.

                Setter en for høy pris blir en sett på som "svindler" setter du for lav pris så har du sikker "stjælt" den.

                For meg så er jo varen verdt gull og diamanter i forhold til påkost, seff skjønner jeg at den er fremdeles brukt, Dermed gi bud og håpe at folk gir seriøse tilbud.
                Kunne ikke hvert mer enig!
                Oslo Modellbilklubb
                Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                Comment


                • #9
                  Synderen melder seg til tjeneste, :razz:

                  Grunnen til at jeg lagde denne eksta klistrede tråden er at det har vært en
                  stor økning i bla nye medlemmer med kun 1 post som legger ut varer for
                  "salg" uten pris men "gi Bud".
                  Og det har også vært en økning blant etablerte medlemmer som har begynt med dette.

                  Jeg la ut denne tråden for og gjøre alle oppmerksomme på en av reglene
                  for Til Salgs forumet. Om dette skal lettes på er det opptil Espen G og avgjøre.

                  Men ser godt noen av synspunktene/argumentene som er kommet frem.
                  NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                  RC4WD Team Driver

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by xilian View Post
                    Jeg synes det er helt i orden med bud, men det bør være nevnt en ca. pris for å vite ca. hvor mye selger ser for seg.
                    Setter man bare "gi bud", så ja vel, da får folk finne seg i skambud.

                    Jeg tror også det er lettere å selge en vare dersom en pris er nevnt. Mange som tenker at "den der koster sikkert flesk. Jeg har garantert ikke råd", også er den kanskje ikke så dyr likevel.
                    Dette er jeg helt enig i. Det bør ikke være noe problem å selge en vare med gi bud, men det bør være en omtrentlig prisantydning. Litt vanskelig å by på en ting når man ikke vet om eieren forventer 500, 1000 eller 3000 for en vare.

                    Samtidig ville jeg håpet å få så mye som mulig for et produkt om jeg skulle selge noe. Det er også ting som kanskje ikke har noen spesiell verdi for meg, som jeg kanksje ville solgt for en 50-lapp, mens det kanskje sitter 2 stk som ville kappet av seg hånda for å få den samme delen som jeg har. Da er det greit å kunne bruke høystbydende så kan de by det det er verdt for dem.
                    RC Drift Club Norway | LMBK

                    Comment


                    • #11
                      Tråd/inlegg

                      Hei!
                      jeg er ny her i dag men hvordan er det jeg starter ett nytt innlegg??

                      Comment


                      • #12
                        ett nytt innlegg har du vel akkurat laget, men en ny tråd er knappen oppe til
                        venstre merket "Start ny tråd"

                        Og husk og lese reglene våre.
                        NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                        RC4WD Team Driver

                        Comment


                        • #13
                          hva er vitsen med å forby det? Bare barnslig... Hvis folk ikke antyder en pris, er det vanskeligere å få solgt... Deres problem, ikke moderatorene. Det er bra at du får litt oppmerksomhet rundt tema, men et forbud vil være overkill...

                          Comment


                          • #14
                            Jeg ser altid fort gjennom annonsen først. Finner jeg ikke pris blir den ikke lest.
                            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Magnus89 View Post
                              hva er vitsen med å forby det? Bare barnslig... Hvis folk ikke antyder en pris, er det vanskeligere å få solgt... Deres problem, ikke moderatorene. Det er bra at du får litt oppmerksomhet rundt tema, men et forbud vil være overkill...
                              Forbud og forbub fru blom.. Vi ønsker at alle annonse inneholder en pris, hvis ikke så kommer det til å bli en masse "Gi bud"-annonser og da mister hele til-salgs tråden sin verdi spør du meg.
                              mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                              [[ har en kunst-pause.. ]]

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X