Gikk til anskaffelse av en demobrukt 2wd WK i sommer, i samme slengen kjøpte jeg et 4wd uppgrade kit. 2wd monstertruck er jo ut
Bestilte også rock crawler kittet som HPI har laget til denne. Karrosseri messig så falt valget på HPI's Ford F-150 til Savage serien. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Losi Rock Claws og beadlock felgene hadde jeg liggende ifra før. Enkelt å bytte mellom true monster truck look med orginal hjulene til en relativ grei crawler med losi hjulene.
Har også bestilt 15t pinjong, og 96t spur gear da jeg savner nok krefter til crawling. Men de store spørsmålet er om dette er nok?
Bør jeg satse på en sterkere motor f.eks. 50 - 80T eller noe slikt.
Drømmen hadde vel vært en børsteløs motor da. Tips angående motorvalg er høyst velkomne. Den orginale regulatoren med forsinkelse på reversen suger når man driver med crawling.
Ett annet spørsmål er også styringen som ble ufattelig treg med låste aksler. Det går slett ikke å svinge når bilen står stille. Jeg kvier meg liksom for å montere servoen på akslingen da jeg synes den mister liksom litt av scale looken. Skulle vel ha investert i en sterkere servo, og bedre stag/overføringer. Noen der ute som har fikset litt på styre egenskapene uten å flytte servo? 4 hjuls styring hadde også vært kjekt. Det skal være fullt mulig med 2stk servoer liggende inne i chassiet tror jeg.
Men nå er det nok vrøvl. Her er det bilder!
Bestilte også rock crawler kittet som HPI har laget til denne. Karrosseri messig så falt valget på HPI's Ford F-150 til Savage serien. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Losi Rock Claws og beadlock felgene hadde jeg liggende ifra før. Enkelt å bytte mellom true monster truck look med orginal hjulene til en relativ grei crawler med losi hjulene.
Har også bestilt 15t pinjong, og 96t spur gear da jeg savner nok krefter til crawling. Men de store spørsmålet er om dette er nok?
Bør jeg satse på en sterkere motor f.eks. 50 - 80T eller noe slikt.
Drømmen hadde vel vært en børsteløs motor da. Tips angående motorvalg er høyst velkomne. Den orginale regulatoren med forsinkelse på reversen suger når man driver med crawling.
Ett annet spørsmål er også styringen som ble ufattelig treg med låste aksler. Det går slett ikke å svinge når bilen står stille. Jeg kvier meg liksom for å montere servoen på akslingen da jeg synes den mister liksom litt av scale looken. Skulle vel ha investert i en sterkere servo, og bedre stag/overføringer. Noen der ute som har fikset litt på styre egenskapene uten å flytte servo? 4 hjuls styring hadde også vært kjekt. Det skal være fullt mulig med 2stk servoer liggende inne i chassiet tror jeg.
Men nå er det nok vrøvl. Her er det bilder!
Comment