Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min WK crawler wannabe tips ønskes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bustehue93 View Post
    jeg anbefaler å få tak i et axial chassie. jeg kjører med noe alla det. og en annen gear kasse sån at du får lavere tyngde punkt
    Nå har jeg funnet en løsning for å få tyngdepunktet lavere. East End Machining (www.eastendmachining.com)har begynt å produsere en motorplate som gjør det mulig å legge ned gearkassa i ramma. Tror det må bli en sånn en på meg snart.
    Crawling ble plutselig 100 ganger morsomere når vi ble flere som kjører.
    Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
    Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

    Comment


    • #17
      Originally posted by GMV View Post
      Nå har jeg funnet en løsning for å få tyngdepunktet lavere. East End Machining (www.eastendmachining.com)har begynt å produsere en motorplate som gjør det mulig å legge ned gearkassa i ramma. Tror det må bli en sånn en på meg snart.
      Crawling ble plutselig 100 ganger morsomere når vi ble flere som kjører.
      Det er herlig å kjøre sammen med andre ja!
      Utfordre både deg selv og dem med å velge de vanskeligste løypene, teste hvordan bilen fungerer i forhold til de andres osv!

      Bare synd at der jeg bor er det jeg og en til med denne interessen, og nå for tiden deltar han i Onroad nm og ligger i hardtrening når han er hjemme.
      Futaba 3PM-X
      Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
      Losi XXX-S | HPI Savage
      | Tamiya CC01 Pajero

      Comment


      • #18
        Ja man må være flere. Gikk til verks å kortet den ned litt igjen i dag. Grunnen til det er at karrosseriet passer bedre, og at øvre linkene ikke flekser så mye nå. Tenker den blir helt grei nå når jeg får litt vekt i hjulene.
        Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
        Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

        Comment


        • #19
          Her er noen nye bilder av den slik som den fremstår nå.
          Akselavstanden er kortet ned til 33,5cm grunnet for mye fleks i selve linkene, og at det medførte mye stress på mellomakslene.
          Synes dette ble ett godt kompromiss.
          Som dere ser på bildene så har det har skjedd en del. Bilen har blitt lengre og en god del lavere. Karosseriet har også blitt frisert en del.

          Før:



          Nå:







          Ny gearkasse beskyttelse.



          Nytt bellcrank feste UTEN flex.



          Lock out's bak.



          Nye styrelinker. Og nei, de er ikke bøyd under kjøring. Bøyde de til slik at de ikke tar i akselen under sving.

          Last edited by GMV; 13 August 2009, 10:59.
          Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
          Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

          Comment


          • #20
            Satte inn 120G vekter i hvert hjul i dag, det ble bra forskjell på stabiliteten ihvertfall.
            Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
            Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

            Comment


            • #21
              Har vært ute og kjørt endel i går og i dag. Må bare si at jeg blir mer og mer imponert over Losi Rock Claw dekka. Det går nesten å kjøre overalt med de. Sleit litt med festet på regnvått svaberg i går, men jeg var ikke den eneste.
              Har ikke gjort stort med bilen utenom å øke vektene i framhjula til 210gram i hver. Er storfornøyd sålangt med klatreegenskapene. Så det neste må bli en ny ESC med dragbrake (Novak Rooster Crawler??) og eventuelt mindre pinjongdrev da det ble merkbart tyngre i motbakkene med den økte vekta i hjulene.
              Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
              Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

              Comment


              • #22
                jeg kjører med de samme dekka, men jeg trur jeg ikke har vekter i bak hjulene. men de tar VELDIG godt tak når det er over 20+ og sol på berg å steiner. de kommer seg ganske godt fram i hard pakket sand og så

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bustehue93 View Post
                  jeg kjører med de samme dekka, men jeg trur jeg ikke har vekter i bak hjulene. men de tar VELDIG godt tak når det er over 20+ og sol på berg å steiner. de kommer seg ganske godt fram i hard pakket sand og så
                  Vi driver å kjører litt i en gammel flishaug som ligger 100m fra der jeg bor. De imponerer der også, selv om mønsterdybden ikke er så mye og skryte av på disse. Grunnen til at jeg la vekter i bakhjula er for at den ikke skal stå forlengs kolbøtte når jeg kjører i nedoverbakke. Gleder meg til nestegang vi skal kjøre på svaberget, men da skal det være tørt! Førrige søndag så kjørte jeg opp en meget bratt bakke, der det fatisk ikke var mulig å gå opp uten å bruke buskaset rundomkring til å dra seg opp. Det var før jeg senket det litt mer og la i vekter i hjulene. Fikk ikke testet den bakken i gårkveld grunnet regn og sleipt.
                  Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
                  Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

                  Comment


                  • #24
                    Her har det skjedd mye siden siste oppdatering. Jeg har bl.a byttet ut regulatoren mot en Holmes hobbies Br-xl sammen med 3S lipo, flyttet servoen på forakselen og lagt i mere vekter i bakhjula. Karrosseriet er senket maksimalt (ca 1cm mer) på ramma, avstivet og hevet fjæringen bittelitt for økt bakkeklaring. Flyttet festepunktet på demperne lenger ut på akslingene og snudd de oppned. Det med karrosseriet og fjæringen ble gjort etter at jeg tok bildene. Nå venter jeg bare på den nye HB Sedona dekka.















                    Geir Magne Valstad 77mod. Kjøretøy: Tamiya: Bruiser/Ford Escort WRC/King Tiger, HPI: Wheely King Crawler
                    Axial Wraith. Heng Long Tiger I Wittman edition fra Rctank.de Tamiya Jagdtiger prosjekt.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X