Announcement

Collapse
No announcement yet.

En begynner guid til Crawling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Enkelt forklart er hvordan akslene er festet til chassiet,altså med 4 linker.2 øvre og 2 nedre linker.

    Har hatt NN chassi fra the crawlerstore,det er vel bortimot det grommeste chassiet som er på markedet.Der følger det med linker til chassiet (4link),samt styre oppsett.

    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

    Comment


    • #32
      Originally posted by paul View Post
      Enkelt forklart er hvordan akslene er festet til chassiet,altså med 4 linker.2 øvre og 2 nedre linker.

      Har hatt NN chassi fra the crawlerstore,det er vel bortimot det grommeste chassiet som er på markedet.Der følger det med linker til chassiet (4link),samt styre oppsett.

      http://thecrawlerstore.com/images/NN...ngIncluded.JPG
      Hva er flexen på dette? Har flexen mye å si?
      Og det er en kabon-versjon på www.clodparts.com, er det noe særlig å spare der i vekt i forhold til pris?
      Lars Henrik Østengen -91
      Risør, Aust-Agder

      Comment


      • #33
        Du kan sikkert få opptil 90 grader,hvis du vil,men det er ikke nødvendig,rundt 60-70 grader er mer enn nok.

        På NN chassiet har du mange justeringsmuligheter,både akselavstand,fra 14,5 tommer og opptil 17 tommer.
        Du kan også justere høyden på bilen,ved å forskyve demperne innover eller utover på de nedre linkene.

        Fra carbon til alu utgaven skiller det vel ca 30 dollar-ca 200 kr.
        Kjøp det billigste,du merker så å si ingen forskjell allikevel.
        Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

        Comment


        • #34
          Originally posted by paul View Post
          Du kan sikkert få opptil 90 grader,hvis du vil,men det er ikke nødvendig,rundt 60-70 grader er mer enn nok.

          På NN chassiet har du mange justeringsmuligheter,både akselavstand,fra 14,5 tommer og opptil 17 tommer.
          Du kan også justere høyden på bilen,ved å forskyve demperne innover eller utover på de nedre linkene.

          Fra carbon til alu utgaven skiller det vel ca 30 dollar-ca 200 kr.
          Kjøp det billigste,du merker så å si ingen forskjell allikevel.
          Ok... Men hvilkene deler følger med, og hvilkene følger ikke med? Da tenker jeg selvfølgelig ikke på ESC, motorer, servoer og radioutstyr, men ting som links, dempere, bolter og skruer o.l.
          Lars Henrik Østengen -91
          Risør, Aust-Agder

          Comment


          • #35


            Hvis du leser innholdet i denne linken,står det hva som følger med,og hva du trenger i tillegg.
            Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

            Comment


            • #36
              Ok, ifølge denne guiden trenger jeg av hardware bare dempere og body-mounts. Alt annet følger med, det står iafall ikke noe annet. Nå trenger jeg anbefalinger til ESC, servoer og radioutstyr. Jeg tror 55t Lathe er gode motorer, right?
              Og hvordan er det med 4-hjulsstyring? Er det slik at for-og bakhjulene svinger samtidig? Kan man velg?
              Lars Henrik Østengen -91
              Risør, Aust-Agder

              Comment


              • #37
                Det du må ha utenom hvis du kjøper NN,er:

                Clodbuster aksler
                2 stk 55 turn motorer
                2 stk justerbare motorfester
                2 stk pinjonger til motorene,F.eks 9 tenners
                4 stk dempere (emaxx) 4 " lange
                2 stk servoer,f.eks hitec 645.(hvis du skal ha 4 hjulsstyring)
                2 stk servo fester til å montere på akslene
                1 stk esc.F.eks Tekin rebel 2
                1 stk batteri 7,2 eller 8,4volt
                1 stk karrosseri av eget ønske
                Det går med noe skruer og diverse ledninger og slikt,men det har vel de fleste liggende.
                1 stk radio sender med mottager F.eks traxxas tq3.Med denne kan ha uavhengig 4 hjulsstyring,da ma den orginale bryteren til 3dje kanalen byttes til en 3 posisjoners bryter.Ellers kan du bruke en 2 kanals sender,og bruke en y-kabel med reversering,men da er det konstant 4 hjulsstyring hele tiden.
                Du kan bruke orginal hjula til clodbuster,men det finnes mye bedre alternativer,det kommer helt an på hva du vil legge igjen av penger i bilen.

                Men jeg kan si at du må regne med at det vil koste deg 5-6000kr å bygge
                en bigscale crawler,bare sånn at du har en viss peiling på hva det koster.
                Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by paul View Post
                  Det du må ha utenom hvis du kjøper NN,er:

                  Clodbuster aksler
                  2 stk 55 turn motorer
                  2 stk justerbare motorfester
                  2 stk pinjonger til motorene,F.eks 9 tenners
                  4 stk dempere (emaxx) 4 " lange
                  2 stk servoer,f.eks hitec 645.(hvis du skal ha 4 hjulsstyring)
                  2 stk servo fester til å montere på akslene
                  1 stk esc.F.eks Tekin rebel 2
                  1 stk batteri 7,2 eller 8,4volt
                  1 stk karrosseri av eget ønske
                  Det går med noe skruer og diverse ledninger og slikt,men det har vel de fleste liggende.
                  1 stk radio sender med mottager F.eks traxxas tq3.Med denne kan ha uavhengig 4 hjulsstyring,da ma den orginale bryteren til 3dje kanalen byttes til en 3 posisjoners bryter.Ellers kan du bruke en 2 kanals sender,og bruke en y-kabel med reversering,men da er det konstant 4 hjulsstyring hele tiden.
                  Du kan bruke orginal hjula til clodbuster,men det finnes mye bedre alternativer,det kommer helt an på hva du vil legge igjen av penger i bilen.

                  Men jeg kan si at du må regne med at det vil koste deg 5-6000kr å bygge
                  en bigscale crawler,bare sånn at du har en viss peiling på hva det koster.
                  Ja, det var det jeg regnet med at det ville koste. Har nok av penger på lager, da broren min har fått Yamaha Vmax-motor. (så da er det jo rettferdig at jeg også får noe!)
                  Bør jeg forresten kjøpe fra norske butikker? eller Amerikanske? www.clodparts.com virker bra.
                  Det jeg kan kjøpe av Hilux kjøper jeg ev. der.
                  Er det forresten denne radiosenderen du trenger? Og har ikke Hilux et "ombyggings-kit" til den?
                  Last edited by Østengen; 21 April 2007, 13:23.
                  Lars Henrik Østengen -91
                  Risør, Aust-Agder

                  Comment


                  • #39
                    Er jo opptil deg,hvor du vil handle.
                    Det er den radioen som hilux har ombyggings veiledning til ja.
                    Du må også ha mottager og krystaller.
                    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                    Comment


                    • #40
                      Update:
                      Chassis-kit
                      Dempere (2x)
                      Demper-skruer (2x)
                      Body-posts
                      Integy Lathe 55T (2x)
                      Motorfester (2x)
                      Servo (2x)
                      Tekin Rebel 2
                      Radiosender (Ev. 100 Kr fra jgroneng)
                      Mottaker
                      krystaller
                      Karosseri
                      3-ch. ting
                      Skid-plate (2x)
                      Pinjonger (2x)
                      Batteri og lader kjøper jeg lokalt.
                      Kan noen finne linker til mottaker og krystaller?
                      Trenger jeg offsets for å bruke standard-hjulene? (Starter med de)
                      Er det lønnsomt å kjøpe en ny, ubygd Clodbuster for å få akslene og hjulene?
                      Last edited by Østengen; 24 April 2007, 14:26.
                      Lars Henrik Østengen -91
                      Risør, Aust-Agder

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Østengen View Post
                        Update:
                        Chassis-kit
                        Dempere (2x)
                        Body-posts
                        Integy Lathe 55T (2x)
                        Motorfester (2x)
                        Servo (2x)
                        Radiosender
                        Karosseri
                        3-ch. ting
                        Skid-plate (2x)
                        Kan noen finne linker til to 9t pinjonger, ESC, mottaker og krystaller?
                        Trenger jeg offsets for å bruke standard-hjulene? (Starter med de)
                        Er det lønnsomt å kjøpe en ny, ubygd Clodbuster for å få akslene og hjulene?
                        9T her:


                        Hvorfor kjøper du sevoene på rcmart, og ikke på TH? De er da $5 rimeligere på TH.


                        En ubrukt Traxxas TQ-3(tilhører T-maxx'en min) Transmitter kan du få kjøpt av meg for en 100 lapp..
                        Dirty Harry Crawler Team
                        http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by jgroneng View Post
                          9T her:


                          Hvorfor kjøper du sevoene på rcmart, og ikke på TH? De er da $5 rimeligere på TH.


                          En ubrukt Traxxas TQ-3(tilhører T-maxx'en min) Transmitter kan du få kjøpt av meg for en 100 lapp..
                          Fint du sa! Skal se om jeg kjøper din isteden!
                          Men den pinjongen er 32-pitch. Har det noe å si?
                          Lars Henrik Østengen -91
                          Risør, Aust-Agder

                          Comment


                          • #43
                            Hmm veldig bra at vi bruker denne tråden til dette, men når du begynner bygging
                            så lag en egen tråd. denne skal være som en info tråd for nybegynnere.

                            Men det er veldig mye bra her.


                            Ett lite watch out, bruker ikke clod metric tannhjul, som nesten alt annet av Tamiya???

                            Paul???

                            Den pinjonen i den linken er vel ikke metric????
                            NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                            RC4WD Team Driver

                            Comment


                            • #44
                              Det er riktig pitch på de pinjongene som er linket til,men de du får kjøpt på rc4wd er bedre,fordi de er lengre.

                              De som selges på tower har lite overlapping når du bruker justerbare motorfester.

                              Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by WildTriaL View Post
                                Hmm veldig bra at vi bruker denne tråden til dette, men når du begynner bygging
                                så lag en egen tråd. denne skal være som en info tråd for nybegynnere.

                                Men det er veldig mye bra her.


                                Ett lite watch out, bruker ikke clod metric tannhjul, som nesten alt annet av Tamiya???

                                Paul???

                                Den pinjonen i den linken er vel ikke metric????
                                Joda, når byggingen begynner lager jeg en egen tråd!
                                Lars Henrik Østengen -91
                                Risør, Aust-Agder

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X