Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senke en crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senke en crawler

    Heisann..

    Jeg lurer bare itt på hvordan man på en måte senker crawlere? sånn for å få et lavere tyngdepunkt.. har sett en del crawlere på youtube,men finner ikke ut kvordan man skal gjøre det.. har en TL Mini crawler

  • #2
    kan jo ha droop oppsett på demperane...då blir den lavare...(ta vekk fjørene og ev ha innvendige fjører,søk på droop på crawlerforuma så ser du..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Ahh.. naist.. men kan man bruke de orginale demperene til drooping? At jeg bare tar å flipper de opp ned uten fjærer?

      Comment


      • #4
        jepp...berre å prøve seg fram litt...
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...%A5-med-bilder!!!!
          NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
          RC4WD Team Driver

          Comment


          • #6
            Da har man prøvd det.. Montert demperene opp ned, med penn fjærer inni demperen.. men jeg synes at den blir for harde på demperene, a den ikke får nok flex i seg. er dette normalt? noen råd og tips? men den be råere når jeg fikk senka den litt.. mulig den får bedre klatreevne og.. men det får tiden vise når jeg får testa den..

            Comment


            • #7
              Hvis du ser litt nedover på denne siden, så er det en enkel forklaring om droop.
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #8
                droop eller vanlig dempere, så har ikke jeg opplevd at selve flex'n har endret seg. Såfremt noe ikke binder seg så skal det liksom bli "likt"

                Men oppførselen til bilen vil endre seg. Det er 2 vidt forskjellige oppsett. Så her må man prøve seg med forskjellige fjærer og forskjellige oljer. Det går også an å ha en litt myk gummihylse på demperstanga, slik at du får "litt fjæring" når demperene er presset helt sammen.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker vanlige standard dempere. det er ikke 1:10 bil det er snakk om, men det har vel ikke noe å si? har en TL Mini Crawler. Etter det jeg har sett på youtube, kunne man bruke orginale dempere, skru dem opp, legge inn en penn fjær, sette dem sammen å sette dem på bilen opp ned. det skulle vist være droop setup.
                  På 2 av demperene har jeg brukt antenne tube (par millimeter ca)uttpå demper stanga for å forhindre at jeg skule få en syyk tourqe twist.. men det funka ikke så bra.

                  Men jeg har ikke brukt noe olje i dem, kansje jeg burde ha gjort det?

                  Har bestilt 2 sett med dempere fra 3racing. 1 til MRC og 1 til LST. var noen her på forumet(gammel post) som sa at de skulle funke bra på MRC

                  Comment


                  • #10
                    Regner da med at du har bestilt Mini LST dempere?
                    Og ikke til 1:8 LST'n.
                    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                    RC4WD Team Driver

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by WildTriaL View Post
                      Regner da med at du har bestilt Mini LST dempere?
                      Og ikke til 1:8 LST'n.
                      Joda.. er til mini LST.. men så serru det at jeg vet ikke hvordan jeg skal feste dem.. bare rett på da eller? Tror de kom med andre festeanordninger enn vanlige MRC dempere.. Dem står påmontert nå, men jeg fikk ikke droopa dem, å satt dem opp ned. :S

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X