Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sender utstyr til crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sender utstyr til crawler

    Har fått meg noen Tamiya crawlere som skal bygges utover høsten, men kjøpte med også en pent brukt Tamiya, slik at det er mulig å kjøre litt med en gang. Den som er kjøpt brukt mangler sender og mottaker og den har firhjulsstyring, led lys og winsj, så det trengs vel sender/mottakere med endel kanaler for å få alt dette til å virke ? Jeg driver med båter og har både Futaba 3pk og 4pk, men er dette brukbart til slike biler, eller bør man heller satse på radio med stikker ? Hvordan kobles og fungerer denne firehjulsstyringen, er det mulig å få det til å virke med rattradio ?

    Har dere noe å anbefale her, så er jeg takknemelig !
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

  • #2
    Hvis du har 4pk så er det nok.....
    Det er alltids litt knot å stille inn, men hvis du søker litt så finner du nok svaret.

    veit mange bruker bakhjulssving og da med en 3 veis bryter. Men det er lettere å la den gå motsatt av forhjulene.
    Brukte det selv en stund, men jeg syntes 4ws var vanskelig, for tyngdepunktet forandret seg så brutalt.
    Syntes det var lettere med bare styring forran.
    Men sett en bryter til å koble 4ws inn eller ut og en en bryter til å velge om 4ws skal svinge samme eller motsatt vei av forhjulene.

    Led lys står jo gjerne på hele tiden, så switcher man på 1000-meterene ekstra, men å ha det, sammen med vinsj og 4ws, så blir det litt få kanaler.
    Vurder da om du skal kunne skru av og på lys eller om du skal ha lysene på og bare ha 4ws.
    Vinsjen på egen kanal.

    Men med alt dette utstyret så må du være sikker på at servoer / vinsj / lys får nok strøm, så kjøp en BEC med en gang.
    Samt at hvis det er Tamiya Crawler, så er vel det en CR-01 og da er det 2.2 hjul og da anbefaler jeg 17-14kg servoer.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Originally posted by NoBrainer View Post
      Hvis du har 4pk så er det nok.....
      Det er alltids litt knot å stille inn, men hvis du søker litt så finner du nok svaret.

      veit mange bruker bakhjulssving og da med en 3 veis bryter. Men det er lettere å la den gå motsatt av forhjulene.
      Brukte det selv en stund, men jeg syntes 4ws var vanskelig, for tyngdepunktet forandret seg så brutalt.
      Syntes det var lettere med bare styring forran.
      Men sett en bryter til å koble 4ws inn eller ut og en en bryter til å velge om 4ws skal svinge samme eller motsatt vei av forhjulene.

      Led lys står jo gjerne på hele tiden, så switcher man på 1000-meterene ekstra, men å ha det, sammen med vinsj og 4ws, så blir det litt få kanaler.
      Vurder da om du skal kunne skru av og på lys eller om du skal ha lysene på og bare ha 4ws.
      Vinsjen på egen kanal.

      Men med alt dette utstyret så må du være sikker på at servoer / vinsj / lys får nok strøm, så kjøp en BEC med en gang.
      Samt at hvis det er Tamiya Crawler, så er vel det en CR-01 og da er det 2.2 hjul og da anbefaler jeg 17-14kg servoer.
      Takker for svaret ditt NoBrainer, mange bra tips her. Jeg hadde håpet å kunne brukt 3pk da dette utstyret er på vei ut av alle mine båter til fordel for 4pk og fasst. Det blir jo en haug med ledige mottakere, men alle de er jo med tre kanaler. Jeg har to nye 4pk og i esken til disse fulgte det med fire kanalers mottakere, de andre jeg har kjøpt løst ekstra til de andre båtene er 3 kanalers.

      Den bilen vi snakker om her, tror jeg at jeg gjorde et kjempe kjøp på, ga to lapper for den og kan ikke se at den har vært på bakken. Det er en Tamiya Toyota Landcrusier 40 CR-01 med masse alu. deler for tilsammen 417 dollar og fikk også da med nesten en hel bil i plastdeler, 4 ekstra hjul som ikke er montert sammen enda med alu. felgringer, takgrind med 5 lykter som det ikke er lys i, og så er det ledlys foran og bak.

      Motoren er en Novak 3555 fifty-five, ESC er også fra Novak 1842 tror jeg den heter. Servo foran er en Hitec HS-645MG som drar 9.6kg. og den på bakhjulene heter Power HD-9150 MG og drar 16kg. Det hadde kanskje vært lurt å byttet om disse, eller ?

      Hva er BEC ?

      Jeg har jo også en ny Tamiya Jeep Wrangler CR-01 med ledlys og en Tamiya Unimog CR-01 liggende i esker som jeg tenkte å begynne å bygge til høsten. Har også en Ford F-350 som jeg kjøpte brukt som trenger endel oppgraderinger, så jeg trenger endel utstyr til disse etterhvert, lurer derfor på om det som er brukt i den omtalte bilen er greit å bruke på de andre ?
      Selv bruker jeg kun Futaba servoer av beste kvalitet i mine båter, så jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet enn Futaba til disse bilene her.
      Last edited by jokko; 8 July 2011, 00:28.
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #4
        Futaba S9156 er knall servo til slike biler.....

        BEC -> for å sikre strøm / spenning til mottaker og servo.
        ESC pleier å ha intern BEC, så du kan prøve med den først. Kan hende det holder, men hvis bilen begynner å virke nervøs eller lignende, så kjøper du en BEC for å sikre tilgang til strøm / spenning

        CR-01 har et ganske høyt tyngdepunkt, så LiPo kan anbefales på den type bil.
        Vekter rundt på felgene før du setter på dekka er også å anbefale. Da får man bedre tyngdepunkt og bedre fremkomlighet.

        Synes akslene til CR-01 gir dårlig svingradius. Spesielt når man har låste differ forran og bak. Men det er et absolutt krav å sperre diffene forran og bak, ellers kommer den seg ikke fram.

        De orginale demperene har en tendens til å lekke, så en oppgradering av dem er sikkert ikke så dumt, men nå høres det ut som at en del er gjort allerede.

        Det kan være ganske mye torque twist på en CR-01. Altså at bilen vrir seg når du gir gass. Ene hjulet løfter seg. Dette kan begrenses litt med å ha en litt stivere demperfjær på ene siden bak. Eller at du eksprementerer litt med de torsjonsstengene.

        Aner ikke hva slags dekk som følger med, men på den første versjonen, så var de orginale dekkene for glatte. Det hjalp veldig å bytte til noe annet enn Tamiya (rc4wd har masse) dekk.

        Du kan fint kjøre med 3PK.
        Bare la lysene virke hele tiden eller at du har en bryter på bilen.
        Så kan du sette 4ws hele tiden og vinsj på 3 kanal. Så får du testet litt.

        Min erfaring er at det er lettere å kjøre og kontrollere bilen med bare styring forran og stiv aksel bak.
        Men så var det det med den dårlige svingradius'n da på CR-01....


        Prøv deg litt fram først, se hva du liker. Bli med gutta på NORCC.com forumet.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Futaba S9156 er knall servo til slike biler.....

          BEC -> for å sikre strøm / spenning til mottaker og servo.
          ESC pleier å ha intern BEC, så du kan prøve med den først. Kan hende det holder, men hvis bilen begynner å virke nervøs eller lignende, så kjøper du en BEC for å sikre tilgang til strøm / spenning

          CR-01 har et ganske høyt tyngdepunkt, så LiPo kan anbefales på den type bil.
          Vekter rundt på felgene før du setter på dekka er også å anbefale. Da får man bedre tyngdepunkt og bedre fremkomlighet.

          Synes akslene til CR-01 gir dårlig svingradius. Spesielt når man har låste differ forran og bak. Men det er et absolutt krav å sperre diffene forran og bak, ellers kommer den seg ikke fram.

          De orginale demperene har en tendens til å lekke, så en oppgradering av dem er sikkert ikke så dumt, men nå høres det ut som at en del er gjort allerede.

          Det kan være ganske mye torque twist på en CR-01. Altså at bilen vrir seg når du gir gass. Ene hjulet løfter seg. Dette kan begrenses litt med å ha en litt stivere demperfjær på ene siden bak. Eller at du eksprementerer litt med de torsjonsstengene.

          Aner ikke hva slags dekk som følger med, men på den første versjonen, så var de orginale dekkene for glatte. Det hjalp veldig å bytte til noe annet enn Tamiya (rc4wd har masse) dekk.

          Du kan fint kjøre med 3PK.
          Bare la lysene virke hele tiden eller at du har en bryter på bilen.
          Så kan du sette 4ws hele tiden og vinsj på 3 kanal. Så får du testet litt.

          Min erfaring er at det er lettere å kjøre og kontrollere bilen med bare styring forran og stiv aksel bak.
          Men så var det det med den dårlige svingradius'n da på CR-01....


          Prøv deg litt fram først, se hva du liker. Bli med gutta på NORCC.com forumet.
          Takker deg nok engang !

          Ja, det er Futaba S 9156 og mest S 9157 jeg bruker på mine båter, disse er knallbra på båtene, her snakker vi om båter på opptil nesten to meter og vekt på 15-18 kg. og fart oppimot 100 km/t., så jeg regner med at de skal hold til disse Tamiya bilene.

          Jeg prøvde bilen med en AM sender med to kanaler i går, bare for å få prøvd den. Da la jeg merke til at den ene fjæra bak var stivere enn den andre, så min sønn trodde det var noe feil med den, men da ga du meg forklaringen på det også. Det følger med to sett med fjærer til bilen, så det er nok byttet ut noe her også.
          Jeg tror ikke dekkene kan være fra første generasjon da ITEM. nr. på denne er det samme som på de som selges fra Tamiya i dag, mener jeg å huske. Jeg har også endel sett med hjul som fulgte med til Ford F-350, men de er kanskje ikke brukbare på denne bilen ?
          Jeg merket at svingradiusen foran var dårlig på denne bilen, men med 4WS så må det vel svinge bra tror jeg.
          Jeg er gammel bilselger av yrke og jeg solgte Honda i 20 år. 1988 kom Honda Prelude med 4WS, og det var helt rått ! Satt som på skinner i svingene og var dritkul å parkere med, rart at dette ikke blir mere brukt på biler i dag.

          Får prøve meg litt fram etterhvert med dette, skal liksom være noe å drive med på vinteren når båtene ligger i opplag.

          Jeg kommer nok med flere spørsmål etterhvert !
          Last edited by jokko; 8 July 2011, 01:46.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #6
            Det er bare det at 4ws forandre tyngdepunktet noe veldig når du står i en skråning.
            Var altfor ofte den tippet over i forhold til med vanlig 2ws.

            De servoene er knall bra, bruker dem på det meste jeg har av "trege" biler som skal tåle litt vekt.


            Bare å spørre, mange som kan svare her inne, selv om de fleste er nok på norcc.com som virkelig har kompetanse på slike biler.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Originally posted by NoBrainer View Post
              Futaba S9156 er knall servo til slike biler.....

              BEC -> for å sikre strøm / spenning til mottaker og servo.
              ESC pleier å ha intern BEC, så du kan prøve med den først. Kan hende det holder, men hvis bilen begynner å virke nervøs eller lignende, så kjøper du en BEC for å sikre tilgang til strøm / spenning

              CR-01 har et ganske høyt tyngdepunkt, så LiPo kan anbefales på den type bil.
              Vekter rundt på felgene før du setter på dekka er også å anbefale. Da får man bedre tyngdepunkt og bedre fremkomlighet.

              Synes akslene til CR-01 gir dårlig svingradius. Spesielt når man har låste differ forran og bak. Men det er et absolutt krav å sperre diffene forran og bak, ellers kommer den seg ikke fram.

              De orginale demperene har en tendens til å lekke, så en oppgradering av dem er sikkert ikke så dumt, men nå høres det ut som at en del er gjort allerede.

              Det kan være ganske mye torque twist på en CR-01. Altså at bilen vrir seg når du gir gass. Ene hjulet løfter seg. Dette kan begrenses litt med å ha en litt stivere demperfjær på ene siden bak. Eller at du eksprementerer litt med de torsjonsstengene.

              Aner ikke hva slags dekk som følger med, men på den første versjonen, så var de orginale dekkene for glatte. Det hjalp veldig å bytte til noe annet enn Tamiya (rc4wd har masse) dekk.

              Du kan fint kjøre med 3PK.
              Bare la lysene virke hele tiden eller at du har en bryter på bilen.
              Så kan du sette 4ws hele tiden og vinsj på 3 kanal. Så får du testet litt.

              Min erfaring er at det er lettere å kjøre og kontrollere bilen med bare styring forran og stiv aksel bak.
              Men så var det det med den dårlige svingradius'n da på CR-01....


              Prøv deg litt fram først, se hva du liker. Bli med gutta på NORCC.com forumet.
              Jeg har fått koblet til 3pk slik at det svinger foran og bilen går forover og bakover, men skjønner ikke hvordan du setter 4ws med en 3 kanals mottaker og rattradio ? Lys og vinsj kan jeg vel ha på et egent batteri med bryter, men fatter heller ikke hvordan jeg får vinsjen til å virke med nevnte radio og mottaker, burde vel hatt en stikkeradio med mange kanaler ? Jeg hadde en taubåt med to el.motorer, lys inni båten, lanterner, ankervinsj og kjølevann, men der var det en stikkeradio med 7 kanaler, og da virket alt.
              Last edited by jokko; 9 July 2011, 17:02.
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

              Comment


              • #8
                PS: du ser posten min over, så du trenger ikke nødvendigvis "quote" hele posten.


                Skal se om jeg husker hva den sammenkoblingen av kanaler heter. Slik at du får sving forran og bak, men det må bli litt seinere i kveld.
                Men jeg har satt det slik at 1 kanal styrer 2 kanaler og den ene kanalen av de to er reversert, grunnet hvordan jeg hadde servoen.
                Da kunne jeg aktivere 4ws med bryteren og så ha samme styreutslag forran og bak når det var aktivert.

                Fant dette:
                What you will need to do is a PMix. Then set the Master as Steering and the Slave as Ch.
                Så må man sikkert sulle videre derfra
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Hvilken bryter var det du kunne aktivere 4ws med, når de andre tingene var gjordt ?
                  Last edited by jokko; 9 July 2011, 21:46.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjenner ikke 3PK, men på 4PK har man jo noen å velge i mellom.
                    Dritt at jeg ikke husker hvordan jeg gjorde det. Er 2 år siden sist nå
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Jeg får prøve meg litt frem, men foreløbig har jeg ikke fått liv i 4ws og vinsj. Har lyst til at alt skal virke på denne bilen og vil beholde 4ws på denne, de to andre jeg skal bygge opp bli jo 2ws.
                      Har vært inne å tittet å på norcc, mye å lære der ! Får ta litt av gangen, men du verden så spesifisert det er der inne !

                      Hva er DIN ?

                      Hvilke fabrikat blir regnet som det gromeste inne crawlere ?

                      Jeg har en haug med Tamiya i andre varianter og liker dette merket pga. detaljer.
                      Skulle gjerne hatt tak i Land Rover karosserier i kort og lang med alt det går ann å henge på de av ekstra utstyr. Har jo nevnt at jeg er gammel bilselger og da jeg begynte med biler i 1968 solgte jeg merker som Land Rover, Austin/Morris varianter ( Mini er rått, har mange Tamiya av de og har hatt mange i 1:1 skala), Rover, Jaguar, Triumph, MG, Wolsley, Raily. I 1972 kom Range Rover og det var jo skikkelig kult den gangen !
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        For å være helt ærlig, så likte jeg aldri CR-01.
                        For lite skalabil og for lite crawler.

                        Axial sin SCX-10 er en drit bra skala bil. Ellers så kan man jo bygge hva man vil.
                        Når det gjelder Crawlere så er jeg ikke rett mann. Da er det flere andre som kan hjelpe.

                        Det gromeste innen crawler er MOA biler. Altså biler som har motoren festet på akslen. "MotorOnAxle"
                        Men det er en del mennesker som kjører OldSchool, hvor man da har mellomaksler. Men det er vel strengt tatt ingen som kjører bilene orginale, alle bygger de om til de er slik at de er konkurransedyktige.

                        Når det gjelder skalabiler (biler som ligner 1:1 biler) så er det bare fantasien som gjelder.
                        I konkurranser så er det ofte lexan karosserier som brukes, da de er lette og de gir litt etter.
                        Jeg kjører kun hardplast (ABS) da det ser for meg mere skala ut.
                        Man kan beholde servo på akslen eller montere den i ramma. Alt ettersom hva du ønsker deg.

                        Uansett, så pleier kjøreegenskapene å bli bedre på en bil, ved å få batteriet festet lavt og relativt langt framme. Samt dekk med gummi i, og ikke Tamiya sine.......
                        Jeg bruker alltid litt vekter i hjulene, slik at tyngdepunktet kommer langt ned.
                        På de fleste av mine biler så bruker jeg også bladfjærer, da jeg synes det er morsomt. men det krever at man er litt mere forsiktig når man kjører, slik at man ikke får axlewrap (bøyde bladfjærer) eller tipper over. Siden bladfjærer er vesentlig stivere enn linker og dempere.
                        jeg liker også at motor er forran og at det er transferkasse på bilen. dette er også bare for å få den til å ligne en 1:1 bil.

                        På CR-01 så får du kjøpt Straight Axle adapters, slik at bakakslen blir vesentlig mere ryddig. Ikke så mye ekstra deler, da man fjerner svingmulighetene helt. I og med at man kjøper adaptere, så kan man relativt lett sette den tilbake til 4ws seienere.

                        Jeg endte opp med å kjøre droop demperoppsett på min CR-01, da tyngdepunktet blei vesentlig lavere.

                        På rc4wd.com så har de LR kort og lang. 4x4rc.no har den korte versjonen ihvertfall. Men å begynne på et slikt prosjekt medfører en del lesing og googling. Bare slik at du ikke kjøper altfor mye unødvendig eller rett og slett feil.

                        Ellers så er alt lov egentlig. Jeg liker best når det er variasjon på de fleste bilene, slik at det ikke bare blir 1 type bil med 1 type karosseri. Mye morsommere når man kjører sammen med en masse forskjellige biler.

                        Jeg er ekspert på å begynner på biler som aldri blir fullført. tar meg ofte for mye vann over hodet.
                        men noen av bilene jeg har hatt eller har, kan du fint søke opp på NORCC.COM, har samme nick der inne som her.

                        Hvor i Ørje er du du kjører forresten? Skal nedover til Stora Lee neste fredag. Så jeg kjører igjennom Ørje på veien.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Tror vel aldri at jeg kommer til å kjøre konkurranse med disse bilene, men det sa jeg når det gjelder båter også ! Har jo heller aldri vært tilstede å sett noen kjøre med skikkelige crawlere, men det skulle vært moro, men kan fort bli dyrt, hvor kjøres det slike konkurranser ?

                          Har vært inne og sett på siden til Absolutt Hobby på Axial SCX-10 og Axial SCX-10 TR. Det er jo ikke så gærne priser på disse, men er den TR modellen like fin, leveres jo RTR den ? Hadde vært moro med en det bare er å begynne å kjøre med, men synes det også er veldig moro å skru sammen disse bilene. Disse Tamiya CR-01 bilene kan jo bare settes på hylla til pynt, sammen med alle de andre Tamiya bilene jeg har der fra før.

                          Jeg har ikke vært noe sted å kjørt med crawler enda, bare på egen tomt.

                          Jeg bor på Krogstadfeltet på Ørje, det ligger oppe i åsen bak den bilforretningen som ligger nede ved E-18. Adressen er Skogbrynet 5, 1870 Ørje og min mobil er 92200072, er sikkert hjemme på fredag. Pleier å være på Rørvik Camping å bade med barnebarna, det ligger jo til Stora Lee, ellers så er jeg innflytter her i bygda og ikke så veldig godt kjent overalt, enda.
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg synes personlig at RTR og TR blir ofte ok de første 10 minuttene, så bytter jeg ut sender / mottaker, bytter ut til en bra servo og kaster ESC'n siden den ikke har nok Drag Brake....Så det er sjelden jeg kjøper RTR eller TR gitt...

                            Du har jo veldig bra sendere / mottakere fra før. Servo'ne du bruker er helt topp til slike biler.
                            Da gjenstår det vel bare en duganes ESC så er du i boks.
                            RTR / TR har innimellom litt dårligere linker også. Noen er i plast osv.

                            Jeg ville personlig ha kjøpt en SCX-10 som måtte bygges sammen, da du får bedre kjennskap til bilen og at det pleier å være hakket bedre matriale i dem. Dette kan kanskje variere litt da men...

                            4x4rc.no og absolutthobby.no har mye bra sånn. De har satset litt på forskjellige modeller, men uansett hva du velger, så blir Axial et utrolig godt utgangsbygg.

                            konkurransdatoer ser du på venstresiden på forsiden til NORCC.COM. Egen link. Men neste skal er nå 13. Aug. SCALA (Team Eiker) og dagen etter er det 14. Aug. CRAWLING Geoparken (Team Akershus nord).
                            men hvis du går in på NORCC.COM og sjekker ut

                            Skala
                            Runde 2
                            Runde 3

                            Crawling
                            Runde 2
                            Runde 1

                            Så ser du litt forskjellen.
                            fant ingen gode Crawler videoer av gutta, men de finnes....
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Junior kom innom, han guggla litt, så fant vi ut hvordan vi skulle koble til 4ws, så nå virker det også. Vi har også fått sjekket at vinsjen går ut og inn, men ikke funnet noe ledig sted å koble den. Det er en kontakt som går inn i vinsjen foran og på denne sitter det en flat firkantet boks/skive med en ledning direkte til batteri og en annen til mottaker. Denne boksen ser ut til å være noe ordentlig dritt, da ledningene faller av bare du nærmest ser på den.

                              Du nevnte at du bruker lodd på hjulene, disse har jeg enda ikke greid å finne bilder av, fins det noe sted ?

                              Så var det det med Din, hva står det for ?

                              Er det slik å forstå at den Novak ESC som jeg har ikke er god nok, hvilke andre er det du eventuelt anbefaler ? Jeg spurte her inne på forumet ifjor høst og da ble jeg anbefalt den som faktisk sitter i den bilen jeg nå har kjøpt, pluss et par andre.

                              Jeg kommer ikke til å ha noe behov for å skifte servoer for å kjøre, når jeg først setter opp en bil med skikkelig utstyr, så blir det der.

                              Dette med RTR er også helt ubrukelig når det gjelder båter, alt må være spesiallaget der og jeg har lært at det er kvalitet som gjelder, så det jeg bruker av båter nå, er helt topp.

                              Det blir vel til at jeg prøver meg på en Axial SCX-10 også da etterhvert. Hva anbefaler du å utstyre en slik med av ESC og motor, og andre ting man måtte trenge ? Må vel også kunne bruke Land Rover karosseri på disse ?
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X